nyt alkaa tulla paniikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-----

Vieras
kerroin täällä parisen viikkoa sitten että saadaan häätö (2 lasta + la parin kuukauden päästä) lakimies sanoi eilen mulle puhelimessa että häätö on lainvoimainen 20.12. mutta se ei ole se häätöpäivä,sitä ei osannut lakimieskään sanoa koska se on,mutta luultavasti tän kuun aikana.

asuntoja olen tässä aktiivisesti hakenut,mutta edelleen en oikein usko että saan itse mitään asuntoa kun on ne luottotiedot mennyt ja nytten tämä kaverin tekemä vesivahinko jää nimiini vuokravelkana.

sossuun olen ollut yhteydessä,onneksi tänää lupasi ottaa tiimipalaverissa asiani esille koska minulla on lapsia eikä meitä voi kadullekkaan jättää,mutta toisaalta se on sanonut että mun täytyy itse etsiä asunto ja jos en sitä saa niin joudutaa lasten kanssa johonkin paikkaan missä on tyyliin sängyt vaan ja tavarat johonkin varastoon siksi aikaa kunnes löytyy joku asunto :(

ei tosiaan kuulosta yhtään hyvälle kun on lapsella koulukin käytävä + se syntymätön lapsi vielä + tietysti tarhaikänen.

en voi ymmärtää miten oon tämmöseen liemeen joutunut,aina oon pitänyt tärkeänä että lapsilla on koti ja kaikki perusasiat kunnossa,sitten tulee tollanen typerä minusta riippumaton asia joka laittaa koko pakan sekasin.

nyt vaan on odotettava koska on häivyttävä ja minne,kiitoksia oli pakko purkaa pahaa oloa ja meltä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mikäpäettei,nyt olen valmis tekemään ihan mitä vaan että saadaan koti ja hyvä elämänalku pikkuselle.

No esim. Helsingin asemalle tienaamaan, niin saat vuokratakuu ja vuokrarahat seuraavaan kämppään

Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Mikäpäettei,nyt olen valmis tekemään ihan mitä vaan että saadaan koti ja hyvä elämänalku pikkuselle.

No esim. Helsingin asemalle tienaamaan, niin saat vuokratakuu ja vuokrarahat seuraavaan kämppään

Ei onneksi ole vuokratakuurahasta puutetta.

Kunnalla/kaupungilla ei ole velvollisuutta asuntoa antaa,mutta sosiaalilaki velvoittaa.
Ei voi jättää lapsia asunnotta.
Näin minulle on selvennetty kun näistä asioista olen joutunut joskus kysymään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mies:

Eli maha pystyssä tienaamaan assalle...?!! Jepjep...

ottiko sossu kantaa siihen voisivatko ne maksaa sun velat (=ne korjauskustannukset)?? ja toinen asia on se, että selaa kaikki lehdet läpi ja soita kaikille jotka vuokraavat asuntoja (siis yksityisille) ja kysy suoraan vuokraavatko luottotietohäiriöiselle!

Luottotiedot menny ja silti ei takuu vuokrasta huolta eli rahaa on .Mikset hoida niitä luottotietojas kuntoon! Ja se kaverin tekemä vesivahinko? Missäs se lasten isä muuten on?

kaverilla ei ole tuosta noin vaan antaa 7000 euroa ja sen nimiin sitä ei vaan saa vaikka hän itse olisi sen ottanutkin mielellään,lakimies sanoi että tämä asunto on minun nimissäni jolloin myös olen vastuussa kaikesta.

Sossu ei maksa tuollaista summaa ilmeisesti,ainakaan tässä tapauksessa.olen soittanut moneen ja taas moneen asuntoilmoitukseen ja kysynyt suoraan,aika heikolle on näyttää kun hakijoita näyttää olevan joka asuntoa kohti monia niin miksipä ne minut valitsisi,mutta yritän tietysti loppuun asti.

et vuokraa yksityiseltä asuntoa? Aika monelta on luottotiedot mennyt nykyään. Me otettiin vuokralainen jolla merkintä tiedoissa ja on ollut oikein hyvä vuokralainen-

kaverilla ei ole tuosta noin vaan antaa 7000 euroa ja sen nimiin sitä ei vaan saa vaikka hän itse olisi sen ottanutkin mielellään,lakimies sanoi että tämä asunto on minun nimissäni jolloin myös olen vastuussa kaikesta.

Sossu ei maksa tuollaista summaa ilmeisesti,ainakaan tässä tapauksessa.olen soittanut moneen ja taas moneen asuntoilmoitukseen ja kysynyt suoraan,aika heikolle on näyttää kun hakijoita näyttää olevan joka asuntoa kohti monia niin miksipä ne minut valitsisi,mutta yritän tietysti loppuun asti.

Ei kaverin sitä nimiinsä tarvitse ottaa.Kysyy vain nyt onnistuuko maksaminen osissa niin homma hoituu,jos ei kerralla pysty maksamaan.
Tai hakee lainan pankista millä maksaa tuon ja lyhentää sinne sitten kuukausittain (kaveri)

En saanut kotivakuutusta kun on luottotiedot mennyt,niin ainakin puhelimessa sanottiin kun kyselin aikoinani kotivakuutuksen perään.

Ei mulla nyt ole sellasia summia rahoja että saisin velkani kokonaan maksettua pois,mutta ensinnäkin sossukin lupasi että ne maksaa vuokratakuut ja kyllä itsekkin varmasti pystyisi sen verran laittamaan kun on kumminkin tällänen tilanne.

kahdella vanhemmalla lapsella on eri isä kun tämän tulevan lapsen isä joka asuu meidän kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luottotiedot menny ja silti ei takuu vuokrasta huolta eli rahaa on .Mikset hoida niitä luottotietojas kuntoon! Ja se kaverin tekemä vesivahinko? Missäs se lasten isä muuten on?

Takuuvuokran saa sossusta, ja se on hyvä niin. Itsekin saanut aikoinaan, kun maha pystyssä jouduin asunnottomaksi.

kyllä mä luulen että tässä on kaikki vaihtoehdot käyty lakimiehenkin kanssa läpi,se asia on nyt oikeudessa jo loppuun käsitelty,ei saa kaveri lainaa mistään ja erissä maksaminen ehkä mahd.vois onnistua,tosin kuulema se kasvaa jo niin paljon korkoa joka kuussa että en ees tiedä mikä on tän hetkinen summa,kuulema kumminkin 15 vuotta menee ennenkuin poistuu tiedoista se merkintä.

ja vesivahinko sattui kun kaverini nukahti suihkuritilän päälle suihkussa ollessani,lapset oli isällään ja minä nukkumassa..

Tottahan toki yksityiseltä kelpaisi asunto,eilenkin käytiin 2 katsomassa ja kumminkin vuokrakatto meille se 1200 euroa,eli ei mikään ihan pienin,mutta silti näyttää todella heikolta saada asuntoa.

Yhteistyössä