Nyt apua hoitoalan tms ihmiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku vitun sydäri?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku vitun sydäri?

Vieras
Mua on puolisen tuntia pistänyt rintaan vasemmalle puolelle, ajattelin että on vaan joku lihas jumissa mutta nyt en oikein saa vedettyä keuhkoja täyteen ilmaa kun sattuu sit enemmän ja on vähän sellainen olo kuin närästäis (mua ei närästä ikinä paitsi viimeisillään raskaana, ja nyt siis en ole raskaana).

Ei kai tää nyt mikään sydäri voi olla? Mitä mä teen ja kauanko voin katella tätä kotona?
Pystyn kyllä olemaan ja puhumaan yms normaalisti, hengitys vaan on vähän ärsyttävää.

Soita ihmeessä terveyskeskukseen tai suoraan hätäkeskukseen. Tuohan voi ihan hyvin olla joku sydäri. Mitä nopeemmin saat hoitoa niin parempi.

Kun en millään kehtais, jos tää nyt pahemmaksi menee niin soitan.
Itseasiassa nyt on hengittäminen helpompaa mutta vasen puoli jumittaa enemmän, vähän selänkin puolelta; varmaan vaan joku lihasjumi.
Närästyksen tunne on vaan kurkulla ja kaulassa, ei alempana.

Sydänlihasta ei pistä, se oireilee eri tavalla. Närästyksen tunne kuuluu sydänoireisiin kyllä. Hengitysvaikeus on asia, jonka kanssa ei pidä pelleillä. Kipin kapin terkkariin tai soita 112 ja kysy neuvoa sieltä!

[QUOTE="aapee";26949202]Kun en millään kehtais, jos tää nyt pahemmaksi menee niin soitan.
Itseasiassa nyt on hengittäminen helpompaa mutta vasen puoli jumittaa enemmän, vähän selänkin puolelta; varmaan vaan joku lihasjumi.
Närästyksen tunne on vaan kurkulla ja kaulassa, ei alempana.[/QUOTE]

Avaa nyt ainakin kaikki kiristävät vaatteet (myös rintaliivit, jos olet nainen). Puoli-istuva asento on hengityksen helpottamisen kannalta parhain.

Yhteistyössä