Nyt apua tassutteluihin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TiinuLiinuVäsyneenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TiinuLiinuVäsyneenä

Vieras
Päätin tänään aloittaa pojallemme tassuttelu-unikoulun. Poika on 10kk. En imetä, joten pullosta maitonsa on saanut öisin. Nukahtaminen hankalaa (kanniskelua ym) jopa puolikin tuntia,ottaa siis voimille kovastikin. Saa illalla n klo 19 iltapuuron ja vielä 20.30 nukkumaan mennessä vellin (maitoa kokeiltu mutta nukkuu huonommin kuin vellillä). eli siis syö tukevasti kyllä ennen nukkumaanmenoa. No...Herää miltei joka yö (nytkin hereillä) 24-02 eikä millään alal nukkumaan ilman sitä maitoa. Muuten kyllä nukkuu sikeästi ja hyvin. Ei siis heräile jatkuvasti. No.. Ongelma on siinä kun tämä veitikka nousee jatkuvasti seisomaan sänkyyn ei kuitenkaan itke. Äheltää ja inisee mutta ei "pääse huudattamaan". Käyn vain aina laittamassa takaisin makuulleen sänkyyn ja sanon tomerasti "nyt on yö nyt nukutaan".
Tassuttelu ei auta tuntuu ihan kuin vain virkistyisi..miten siis pystyn nukuttamaan omilleen tai siis että nukahtaisi omillee kun koko ajan nousee pystyyn. Tuttia ei syö.
Eikös unikoulussa ole että huudatetaan se 5min, mutta kun tämä ei itke ollenkaan,inisee vain. Käynkö siis jatkuvasti laittamassa makuulleen vai annanko seisoa siellä esim. sen 5min?Nytkin tässä tunnin jo yrittäny. NOrmaalisti olis jo juonu maitoa ja jatkanu heti unia kun rauhottuisi nukkumaan taas mutta nyt päätin ette maitoa enää anna. Varsinkaan kun ei voi olla nälkä kun kello vasta näin vähän.Mitä siis teen? VAlvonko yön laittaen makuulleen vai anannko aikansa jokellella ja ähelää. Poika siis taas pirteä tällä hetkellä kun naantalin aurinko naureskelee ja juttelee...aaarrg...

Mun poika ainakin touhuaa ja kälkättää sängyssä jonkun verran itsekseen ja ruppeaa sitten nukkumaan. Mä laitan illalla pojan sänkyyn enkä mene sinne enää mikäli poika ei huuda ja tuntuu tuo ihan hyvin nukkuvan kuitenkin.
joten siis mä antaisin kyllä seistä ja jokellella siellä jos ei huuda, ilman että menen sinne edes viiden minuutin kuluttua jos kyseessä olisi mun poika. Vieraista lapsista ei oikein voi sanoa mitä niille pitäisi tehdä ainakaan näkemättä lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Miten pitkät päikkärit nukkuu? Jospa sitä unta ei riitäkään yöks.

Nukkuu päivisin yhteensä n.1,5h päikkäreitä. Ne osissa kylläkin.. Yöt nukkuu 20.30-8. Siis yleensä näin,siinä siis yksi syönti välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Sanoit että teillä nukutaan 1,5 h osissa. Niin mun mielestä se tarkoittaa että niitä ei nukuta yhteen pötköön.

siis joo näin tosiaan on. nukutaan siis ne aamu-unetkin mutta mites ne jättää pois ku toinen umpiväsyynenä itkeskelee ja hieroo silmiä. Eikun tuli vain mieleen ku sisko mulla on kanssa hokenut niistä aamu-unista niin ajattelin sitten että joskos olisitkin se mun sisko kirjoittelemassa....kun seki täällä aina välissä käy=) Mutta hyvä näin...

Meillä on auttanut tuohon yölliseen heräilyyn sellainen, että päikkärit on "yhdistetty" eli siirrytty yksiin päiväuniin. Ei tietenkään kerta rysäyksellä, mutta pikkuhiljaa toisesta päästä pitkitetty vaikka väsyttäiski ja toisesta päästä aikaistettu vaikka ei ihan vielä kauheesti väsyttäiskään.

Tai sitten ne toiset unet pois. MEillä ruvettiin nukkumaan semmoisia 3 tunnin päikkäreitä kun siirryttiin yksiin uniin 9 kk iässä.

Meillä poika rupea nukkumaan päikkäreitä jo 11 aikaan silloin ja veteli tosiaan unta sinne 2 asti. Ja söi lounaan tossa puoli 11 aikaan.

Yhteistyössä