Nyt apuja mun kiinteytys ohjelmaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Teen joka aamu 3-5 km lenkin, tämän tein jo ennen kuin aloitin kiinteytymisharjoitukset.
Painan 65 ja olen n.170 pitkä, en halua laihtua, haluan kiinteytyä. Aamulenkiltä tultuani teen 100 vatsaa istuma-asennosta siis paino jalkojen päällä ja siitä sitten vatsalihaliikeitä, jonka jälkeen mahalteen nousuja eli maahan mahalteen makaamaan ja siitä 100 nousua. Sitten jalkalihasliikkeitä n. 150. Sitten vielä 50 selälteen asennosta vatsoja siis myös sivuille. Kyykkyyn ylös menen 20 kertaa, tätä rajoittaa polvivammani, samoin kuin punnerruksia. Lopuksi 5 min. hyppynary hyppelyä (tätä voinkin tehdä polvituen kanssa joka vähän helpottaa) ja lihasten rentoutusta vielä tovi. Käsiä harjoitan tv:tä katsellessa 3 kilon painoilla. Illalla vielä 3-5 km lenkki.

Syömispuolen vinkkejä jos haluaa vain kiinteytyä, ei laihtua? Syön ihan perus kotiruokaa, en käytä paljon suolaa enkä rasvaa, normaali ruokaa ja kerran viikossa namipäivä, jolloin patukka tai kaksi suklaata.

Mitä voisin vielä kotona tehdä? Jotain helppoa ja kotona tehtävää. Mitään proteiineja en ala syömään, koska lihaksiakaan en sinällään halua mitään kovin näkyviä, vaan kiinteytyä neljän lapsen jälkeen.

Olen siis 4 lapsen äiti jonka mies on reissuhommissa ja myös lapsia mukana yleensä lenkillä ja mihinkään salille en pääse harrastamaan niin koitan kotioloissa päästä kuntoon.

Ja kaikkea tätä olen tehnyt jo kohta puoli vuotta, kun synnytyksen jälkeen ei heti saa aloittaa. Ja tuntuu etten pääse enää kuntoon, sain kaksi viimeisintä lasta hyvin hyvin peräkkäin, ikäeroa 1v5kk joten en kauheasti kerennyt palautumaan.

Eihän tuossa ole ees päivän tarpeeksi liikuntaa, lisäisin vielä hölkkää 10km päivälle ja uintia 5kertaa viikossa, jos jatkat noin vähäisellä liikunnalla niin lihot enemmän.

Hanki käsipainot tai gymstick jotta voit treenata myös käsilihaksia. Gymstick on kätevä kun sillä voi tehdä monipuolisia harjoituksia, siis kaikille lihaksille. Toinen mitä voi kotona tehdä ja mistä itse pidän on pilates. Mulla on siis pilates-dvd ja teen sen ohjelman muutaman kerran viikossa. Tavallinen kotiruoka on ihan sopiva, mutta treenin jälkeen ottaisin jonkun palautusjuoman.
Muista lepopäivät!!!

Semmosta ei oikeastaan oo olemassakaan kuin "kiinteytyminen". Liikunnalla voit joko polttaa rasvaa tai lisätä lihasmassaa. Kahvakuulan voit hommata kotioloihin, se on todella tehokasta.

Onko toi 3-5 kilsan lenkki juoksua vai kävelyä? Jos juoksua, niin aika piippuun ittes vedät.

Kun mies saattaa olla 2 kk:kin poissa, niin tarvii olla joku oma juttu josta saa voimaa. Ekat 3 kk pidin hitaampaa tahtia , sen jälkeen olen koko ajan nostanut määriä ja ens viikolla ois taas nousut noihin edessä, lauantai on lepopäivä paitsi lenkkien osalta.

Silloin harvoin ku pääsen yksin niin juoksen tai hölkkään yleensä, 20 km metsälenkit menee kyllä kävellen ja niitä nyt on vain muutama ja enemmän vaellus tyyppistä taivallusta.

Jos lapsia on sen verran mukana että saan heidät rattaisiin eli vain 2 niin saatan juosta, mutta jos on isompia mukana niin kävellen tarttee taivaltaa =D . Mutta isommat on aamuisin koulussa ja iltaisin on joitakin kerhoja. Ja ainakin 2 kertaa tarttee kuitenkin käydä pisemmällä lenkillä kun on koira perheessä.

[QUOTE="a p";23370761]Silloin harvoin ku pääsen yksin niin juoksen tai hölkkään yleensä, 20 km metsälenkit menee kyllä kävellen ja niitä nyt on vain muutama ja enemmän vaellus tyyppistä taivallusta.

Jos lapsia on sen verran mukana että saan heidät rattaisiin eli vain 2 niin saatan juosta, mutta jos on isompia mukana niin kävellen tarttee taivaltaa =D . Mutta isommat on aamuisin koulussa ja iltaisin on joitakin kerhoja. Ja ainakin 2 kertaa tarttee kuitenkin käydä pisemmällä lenkillä kun on koira perheessä.[/QUOTE]

Onnistuisiko mitenkään jos vetäisit niitä vaikka pulkassa perässä tai kannat reppuselässä jos ne on niin pieniä ne lapset, ajattelin vaan siksi että kun sinun on pakko tiputtaa painoa ja tulosta ei tule millään.

Ei minun pidä painoani pudottaa ja itseasiassa, paino on tippunut, kävin vaa alla ja se näyttikin 60.5 . Nooh, toivottavastis itten jonkinnäköset lihakset muodostuu tilalle ettei tartte kaikkia vaatteita vaihtaa. Haluan vartaloni jossain määrin takaisin. Olen menossa arpien häivytykseen ensi viikolla, ja niitä on joten en edes odota että onnistuisi ja kesällä on rintojen kohotus edessä, siihen mennessä pitäisi olla kunnossa.

Ja olen vetänytkin isompia pulkassa vielä perässä tai pienempien vain, koira ei vaan pidä ajatuksesta ja tätä en jaksa hölkätä kuin sen 3 km tai ei ole mahdollisuustta pulkan kanssa pisempää mennäkkään paitsi jos ees taas menis. Ja ku kädet meinaa loppua kesken jos on kaksostenrattaat, pulkka ja koira, noi leveet vaunut on yhellä kädellä hieman vaikea ohjata. Mietin kyllä että kun koira on jo lanteilla hiihtovyössä kiinni siis hihna on niin jos sais jotenkin sen pulkan vielä itteensä sidottua =P .

Luuletko sä tosiaan, että proteiineja syömällä saat tuosta noin vaan jättilihakset? Salli mun nauraa. Söit prostkuja tai et, tuolla liikuntaohjelmalla on kyllä pirun vaikeaa saada mitään lihasta. Sitähän se kiinteytyminen (kamala ja epätarkka muotisana) on, rasvan poistoa ja lihasmassan kasvatusta. Ja jos et halua isoja lihaksia (joita et ole edes saamassa), niin miten sitten haluatkin kiinteytyä?

Kotitreenillä kun ei oikein lihasta kunnolla tule, sali on siihen oikea paikka. Mua niin aina huvittaa tuo tietämättömien naisten pelko liian isoista lihaksista. Voithan sä vääntää tuota onnetonta treeniäsi niin paljon kuin lystäät. Kuulostaa vaan aika tehottomalta ja pitkäveteiseltä.

No kerroppa sitten mitä tekisin, mitään salin mahdollisuutta minulla ei ole. Enkä oikeastan maunkaan takia haluaisi niitä, koska kaikki mitä olen maistanut nuorempana maistui todella pahalle. Joo, noh ehkä mun ohjelmani on ihan paska! En vaan tiedä mitä kotona yrittäsin jos en tätä. Samaa olen tehnyt kuin aikanaan jumpissa ja ohjelmista olen ottanut mallia kanssa. Mutta ehkä tämä on sitten paskaa.

Sä tarviit vastusta treeniin. Oma paino ei riitä lihaksen hankkimiseen. Sali olisi ihan paras, mutta jos et tosiaan mitenkään pääse, niin osta nyt ainakin jotain painoja. Levytanko on on hieno vehje myös. Sen kanssa kun kyykkää ja tekee käsilihakset, niin johan alkaa kroppa timmiytyä.

Ja salli muuten munkin nauraa olen näillä eväillä toisen lapseni jälkeen saanut näkyvät lihakset aikaiseksi siis ihan että ihmisetkin kyseli että mitä teen. Nyt nämä kaksi lasta tulivat vain niin peräjälkeen, voi kun olisi kuvia niistä ajoista laittaa sinulle kun olin kunnossa ja ihan kotitreenillä ja uimapuku kunnossa ja naiselle sopivat kauniit lihakset olivat minulla. Lähinnä sitten varmaan rasvanpolttoon tarttisin apuja?

[QUOTE="a p";23370909]No kerroppa sitten mitä tekisin, mitään salin mahdollisuutta minulla ei ole. Enkä oikeastan maunkaan takia haluaisi niitä, koska kaikki mitä olen maistanut nuorempana maistui todella pahalle. Joo, noh ehkä mun ohjelmani on ihan paska! En vaan tiedä mitä kotona yrittäsin jos en tätä. Samaa olen tehnyt kuin aikanaan jumpissa ja ohjelmista olen ottanut mallia kanssa. Mutta ehkä tämä on sitten paskaa.[/QUOTE]

Unohda nyt ainakin ne jumpat ym, ne on aika tyhjän kanssa lihaksen hankkimisen kannalta. Kaikenmaailman naistenlehtien ja liikuntakeskusten kiinteytys/pakarajumpat on ihan hyviä aerobisen liikunnan muotoja ja kivoja pään tuulettamiseen, mutta eipä niillä ole lihaskunnon kannalta juuri mitään vaikutusta. LIhaskuntoon tarvitaan vastuksellista harjoittelua. Kuten joku jo mainitsikin, niin osta vaikka levytanko ja erilaisia painoja siihen.

Yhteistyössä