Ä
äiti
Vieras
Ongelma siis on tämä; tunteeni esikoista kohtaan. Rakastan häntä kyllä, mutta useat piirteet hänessä ärsyttää ja saavat itseni raivostumaan. Ja kun raivostun, saatan sanoa lapselle tosi rumasti, asioita mitä en oikeesti tarkoita. Kuten haukkua tyhmäksi ja että inhoan sitä :'(. Olen yrittänyt hillitä itseäni, mutta en aina pystykään siihen!Ja minun pitäisi, minähän olen aikuinen tai ainakin niin pitäisi osata käyttäytyä...Näen että lapseeni sattuu sanani, ja siitä tulee itselleni paha mieli aina jälkeenpäin. Tiedän että tätä menoa lapseni vihaa minua kasvaessaan, itsetunto varmasti on ihan pirstaleina jos näin jatkuu. Joten sen on nyt loputtava! Mutta mistä haen apua ja saan sitä, ennen kaikkea itselleni mutta myös minun ja lapseni suhteen luomiseen paremmaksi? Lapsi on 6 vuotias. Mutta luulen (en siis muista) että tämä ongelma on ollut lähes aina. Kärsin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta esikoisen synnyttyä, se jäi hoitamatta. Vauva sai kyllä kaikki perushoidon, mutta tuntuu että tunnepuoli unohtui jonnekin. En vaan muista niitä aikoja. Esikoisesta tuli jo pienenä (1v5kk) isosisar, ja tuntuu että on aina jäännyt kuopuksen varjoon.
Tarvitsemme apua, mistä aloittaa?
Tarvitsemme apua, mistä aloittaa?