Nyt ei mene mulla jakeluun...!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Joku aika sitten oli lehdessä juttua vanhemmista jotka saivat heitteillejättö(?) syytteen (tms.), kun olivat jättäneet pienen lapsensa autoon ja palanneet kotiinsa riitelemään.Lapsi oli siis vahingossa unohtunut autoon.
Tästä tuli siis syyte ja lapsi otettiin huostaan ja lehtien mukaan on edelleen huostaanotettuna.

Tänään oli (taas) lehdessä juttu äidistä joka oli lähtenyt yöllä kuppilaan ja jätäänyt 3.v. tytön yksin kotiin.Tyttö oli herännyt ja lähtenyt ulos etsimään äitiään.Päätyi (onneksi) poliisiasemalle ja äiti hädissään etsinyt lastaan kuppilasta tultuaan.
Lapsi palautettiin äidille ja äiti odottelee nyt syytettä.
Eli surutta voit lähteä kuppilaan ja jättää lapsesi yksin kotiin --> ei mitään rangaistusta, eli että lapsi otettais huostaan.
Mutta viet lapsesi autoon,vahingossa unohdat, ja otat yhteen ukkosi kanssa --> lapsi otetaan huostaan!! Ja tässä tapauksessa mun mielestä parempi että lapsi on autossa eikä kuulemassa tappelua, tosin ei missään tapauksessa saisi unohtaa!

Mielipiteitä?

no on aika ristiriitaisia juttuja :/ ton autojutun takia multaki olis pitäny jo monet kerrat ottaa lapsi huostaan :D en siis ole koskaan unohtanu last autoon, mutta kesällä kun se oli vajaa 1v ja nukahti vaikka kauppareissulla autoon ku oltiin kotimatkalla, ajoin auton pihalla varjoon ja jätin sinne toisen nukkumaan ja hengailin itse pihalla...

Lasta ei varsinaisesti huostaanoteta ennen kuin tutkinta heitteillejätöstä on tehty. Tämän ajan lapsi viettää sitten joko vanhemmillaan, kriisiperheessä tai vastaanottokodissa, riippuen kaupungin tilanteesta niiden suhteen. Helsingissä lapset jonottavat jopa vastaanottokoteihin joten lasta ei kovin helposti voida ottaa vanhemmilta pois, sillä lapselle ei ole paikkaa missään :/

Se, mitä poliisitutkinnan, mahdollisen syytteen asettamisen ja mahdollisen tuomion jälkeen tapahtuu on asia erikseen.