NYT ei tää täti tajua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nojopasvain..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nojopasvain..

Vieras
siis kertokaas viisaammat mulle nyt herranjumala sentään.. mulla siskolla on kas vuotias poitsu, silloin kun poika täytti vuoden, hän alkoi juottamaan normaalia maitoa pojalle. PAITSI että hän aloitti sen valio laktoosittomalla maidolla, koska halusi turvata lapselle sen ettei sille tule maitoallergiaa..??!!?? kuitenkin syöttää normaalisti muita maitotuotteita, jotka EIVÄT ole laktoosittomia.. mikähän idea tässä nyt on..?? oon koittanu siskolta kysyä tästä, hän vastaa vain että pitää juottaa laktoositonta maitoa ettei vahingossakaan tule laktoosi-intoleranssia..:O siis voiko juuri laktoosi-intoleranssista livahtaa noin että sitä aletaan heti juottamaan laktoositonta maitoa.. meillä ei suvussa kenelläkään ole mitän maitoallergiaa eikä muitakaan allergioita..

no ihan samaa olen itekki miettiny, ja sisko oli kauhusta jäykkänä kun aloimme esikoiselle ja kakkoselle juottaa suoraan ihan normaalimaitoa sillon vuoden ikäisinä.. :D siksi juuri täytyi kyllä jakaa tää mun ihmetteleminen myös muille, koska oon tainnu paljosta jäädä paitsi jos noin pystyy välttämään EHKÄ-JOSKUS-JONAIN-PÄIVÄNÄ-VAHINGOSSA-TULEVAT allergiat.. :O :D

Meille nimenomaan sanottiin neuvolassa, ettei kannattais antaa ollenkaan vähälaktoosista tai laktoositonta maitoa/maitojuomaa, koska silloin tulee helpommin allergia

siis siitähän se maha voi just alkaa vieroksuun oikeaa maitoa jos ei heti sitä anna! eli jos sitte myöhemmin antaa tavallista maitoo ni maha menee sekaisin niinku mulla menee. maitoa en oo juonu varmaan 15 vuoteen ja nyt jos juon sitä lasista suoraan nii menee takuulla maha iha sekaisin. samoten maitokastikkeita ei maha kestä. eli ihan omaa tyhmyyttän tämä siis. maitoallergia ja laktoosi intoleranssihan on kaks eri asiaa. maidon juomatta jättäminen on pahempi asia just kuin juominen tosiaanki.

ei oo ihmekään et allergiat lisääntyy jos nykymammat ajattelee noin :o

ei kannata syödä pähkinää ettei allergia iske. Äläkä missään nimessä koskaan syö kalaa, maitotuotteita, viljaa tms.

[QUOTE="vieras";24201431]Meille nimenomaan sanottiin neuvolassa, ettei kannattais antaa ollenkaan vähälaktoosista tai laktoositonta maitoa/maitojuomaa, koska silloin tulee helpommin allergia[/QUOTE]

näin minäkin olen ymmärtänyt :D NIIN ja tuosta yhdestä kommentista missä sanottiin siitä puhtaudesta niin kyllä, hän myös pesee jokaisen kodin pinnan pesuaineilla jotka jättää esim keittiönpöydänkin niin steriiliksi että siinä vois jo verrata leikkaussalin steriiliä pöytää :D en minäkään tajua tätä hommaa ollenkaan.. mut ehkä näemmä mun ei tarvi tajutakkaan :D
hyvä kun meilläkin taloudessa on koiria ja kolme lasta, nuorin kuukauden ikäinen, niin sisko se kauhisteli että kun on koiran karvoja lattialla että lapsilla menee niitä suuhun ja silmiin, no entä sitte, meillä lapset ei eläkkään missää steriilissä ympäristössä :D vaan sitä parempi vastustuskyky jos vähän maistellaan paria koirankarvaa (EI NIITÄ NYT PALJOA LATTIOILLA OLE KO PÄIVITTÄIN IMUROIN KUITENKIN :) )
leikkipuistossa jos ollaan niin sikos ei anna lapsensa leikkiä leluilla mitä sinne on joiltain lapsislta jäänyt, peläten että niistä saa vähintäänkin aidsin..

[QUOTE="höh";24201436]maitoallergia ja laktoosivaiva on ihan eri juttuja[/QUOTE]

Juuri näin.

Meinaan aina revetä kun nuo itsediagnosoidut vähä-älyttämät maitoallergikot pyytävät vähälaktoositonta.

Rautalangasta - > laktoosi-intolerantikoille on tarjolla joko laktoositon tai vähälaktoosinen, ei ole olemassa vähälaktoositonta eikä hylatonta eikä... Hyla- on valion tuotemerkki. Ingmannilla vastaava tuotemerkki on nimeltään Into.
Intolerantikko saa laktoosista vatsavaivoja (pierettää tai maha menee kuralle), maitoallergia on puolestaan huomattavasti konstikkaampi asia.

Maitoallerginen ei voi syödä mitään missä on käytetty maitoa tai maitoproteiinia.

Laktoosi-intoleranssi vai maitoallergia - Artikkeli - Ruoansulatuskanava - Poliklinikka.fi

Yhteistyössä