Nyt huomaan sen käyneen mullekin: lapsi tuli ystävät meni...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 29vuotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

29vuotta

Vieras
2,5v siihen meni, että huomaan ettei elämässäni juuri ole ystäviä,jotka olivat sitä ennen lapsen syntymää. Pidin kynsin hampain ystävistä kii, vaikka elämäntilanteet olikin erilaiset. En vaahdonnut lapsistani lapsettomille, mutta näin vain on käynyt. Turhauduin olemaan se aktiivinen, yhteyttä ottava. Onko kohtalotovereita? Uusia ihania ystäviä olen onneksi saanut.

joo,oikeestaan on tosi vähän vanhoja ystäviä ajalta ennen lapsia.tosin kun se "nuoruus" ajan kaupunki on aika kaukana niin siinäkin voi olla syy.. mutta uusia kamuja olen lasten myötä saanut

:wave: täällä käyny samoin ja eipä oo ystäviä oikeen löytyny tilallekaan...vanhoista ystävistä kuulen kun itse otan yhteyttä. ja nykyään en enää ota yhteyttä koska eivät hekään ota...

Aika monelle taitaa käydä noin. Mulla kesti yksi lukioajan ystävyys aika pitkäänkin vielä likan syntymän jälkeen, mutta tällä ystävälläni on 2 päivää likkaa nuorempi tytär ja asuttiin silloin samassa lähiössä. Joten päivisin olimme paljon yhdessä...käytiin kaupoissa, toistemme luona kahvilla jne. Mutta kun hän palasi äitiysloman jälkeen töihin, niin sen jälkeen tavattiin harvakseltaan viikonloppuisin. Ja lopulta muuttivat toiselle puolelle kaupunkia ja niin yhteydenpito vähitellen hiipui. Sama tapahtui muutaman muunkin ystävän kanssa eli kun jompi kumpi palasi työelämään tai muutti pois, niin yhteydenpito väheni.

Sama täällä. Osa kamuista hävinny. Soittelen ym. Mutta eipä tännepäin paljon kuulu. Ollaanko me niin kauhee perhe, et ei voi käydä edes kylässä? Joitain kavereita jääny, onneksi! Mut mä oon saanu paljon uusia (Kun oon niin kauheeki.hheh). Käydään Avoimessa päiväkodissa, nii sieltä. Ja samoin lapsetkin saanut kavereita.
Muistelen joskus jonkun sanonenn, et kun seurustelee nni kaverit häviää. (ei ole kuulema aikaa niille. Samoin kun tekee lapsia, niin ei ole aikaa kavereille! No ei toki olekaan koko aikaa, mutta kunnon ystävät ei häviä, jos et nyt viikkoon kahteen jutustelekaan saati käy kylässä. (On mennyt yli kuuakausikin!)
Mutta kurjaahan se on. Ja varsinkin ihmettelen niitä, kenellä on myös itsellään lapsia. Luulisi niitten tajuavan paremmin! Mutta toivottavasti saat uusia kavereita , samoin muut tänne kirjoittaneet kohtalotoverit. Aurinkokon alkaa pilkistämään jo näinä talvipäivinä tuolta taivaalta. Jospa se piristäisi teitä niinkuin minuakin, Ja olisi intoa lähteä jostain niitä kamuja etsimään! (eivät vielä postimyynnistä tule tilaamalla kotiin..Heh. Siinäpä hyvä markkinarako!!)
Terveisin yksi pessimisti

Yhteistyössä