nyt ihan rehellisesti parisuhteista ja avioliitoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Viivi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Viivi"

Vieras
mitä ne teille merkitsee? vaikka minä olen naimisissa mieheni kanssa, minun kaikki ajatukseni eivät kuulu hänelle, eikä hänen ajatuksensa minulle. meidän ei tule olla kaikesta samaa mieltä mutta tietyt yhteiset arvot löytyy, joiden vuoksi yhteen menimmekin. vaikka olemme naimisissa me EMME omista toisiamme! molemmilla on vapaus itsenäiseen ajatteluun ja toimintaan.

Itsenäiseen ajatteluun on toki oikeus, mutta toiminnassa täytyy ottaa huomioon muutkin kuin itsensä. Sitä ainakin meillä se avioliitto tarkoittaa. Jokaisella on oikeus omiin ajatuksiin ja tunteisiin, eikä niitä tarvitse jakaa. Musta on erikoinen ajatustapa, että jos ei ole vapaus toimia kuten itse haluaa, niin silloin toinen jotenkin omistais mut. Avioliitto on kompromisseja, aina ei voi toimia vapaasti.

Itsenäiseen ajatteluun on toki oikeus, mutta toiminnassa täytyy ottaa huomioon muutkin kuin itsensä. Sitä ainakin meillä se avioliitto tarkoittaa. Jokaisella on oikeus omiin ajatuksiin ja tunteisiin, eikä niitä tarvitse jakaa. Musta on erikoinen ajatustapa, että jos ei ole vapaus toimia kuten itse haluaa, niin silloin toinen jotenkin omistais mut. Avioliitto on kompromisseja, aina ei voi toimia vapaasti.

kompromisseja tietysti ja otetaan se toinen huomioon, mutta kun luin tänäänkin täältä järkyttäviä ketjuja kuinka puoliso hallitsee kumppaniaan.

en itse siedä ajatusta että elämä olisi nyt jotenkin rajattua ja kahlittua kun sen jakaa toisen kanssa.

Meillä ollaan ihan luonnostaan hyvin monista asioista (varsinkin niistä elämään vaikuttavista) samoilla linjoilla. Tottakai olemme erilliset ihmiset, joilla myös omaa elämää, reissataan erikseenkin ja käydään harrastuksissa ja viihteellä ihan omien kavereidenkin kanssa. Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä.
Mutta tämä avioliitto on meille se elämän perusta, tuetaan ja kannustetaan toinen toistamme ja me ollaan toisillemme ne, joihin voi missä tilanteessa tahansa turvautua. Haaveet ja suunnitelmat ovat yhteiset, koti, lapset ja talous myös. Rakastamme toisiamme ja niin pitkään avioliittomme jatkuu kun se säilyy rakkausliittona. Se on ehdoton ehtomme.

Alkuperäinen kirjoittaja vaikka näin;21917752:
Itse ollu samassa parisuhteessa 20v ja salaisuudet ei ainakaan kuulu parisuhteeseen.

olen eri mieltä. minulla on asioita joko ajasta ennen tätä suhdetta tai sen ajalta mitä en miehelleni ole kertonut enkä kerro, kun ei ne sellaisia ole mitkä sille kuuluisivat.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;21917767:
Meillä ollaan ihan luonnostaan hyvin monista asioista (varsinkin niistä elämään vaikuttavista) samoilla linjoilla. Tottakai olemme erilliset ihmiset, joilla myös omaa elämää, reissataan erikseenkin ja käydään harrastuksissa ja viihteellä ihan omien kavereidenkin kanssa. Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä.
Mutta tämä avioliitto on meille se elämän perusta, tuetaan ja kannustetaan toinen toistamme ja me ollaan toisillemme ne, joihin voi missä tilanteessa tahansa turvautua. Haaveet ja suunnitelmat ovat yhteiset, koti, lapset ja talous myös. Rakastamme toisiamme ja niin pitkään avioliittomme jatkuu kun se säilyy rakkausliittona. Se on ehdoton ehtomme.

tämähän on ihanteellinen, näin sen pitäisi ollakin! me miehen kanssa sovittiin alussa että niin kauan ollaan yhdessä kun hyvältä tuntuu, pahalta on välillä tuntunut mutta nekin ajat on selätetty..vastoinkäymisethän on osa elämää.molemmille ensimmäinen vakava suhde.