Nyt iski parisuhdekriisi (koira-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emilyn

Aktiivinen jäsen
27.06.2006
13 840
2
36
Olen aina halunnut ison koiran, mieluiten rottweilerin. Mies sen sijaan ei voisi sellaista kuvitellakaan vaan koiran pitäisi olla joku kissan kokoinen (mies rakastaa kissoja, joita mukanani tulikin neljä. Näitä hän olisi jopa valmis hankkimaan pari lisää :D ) Ne kuulemma haisee ja niistä lähtee kamalasti sitä karvaakin (noh, haisevat ehkä märkinä ja karvaa toki lähtee..)

Noh, koiranhankinta ei ole ajankohtainen, todennäköisesti vasta sitten kun lapset ovat isoja (teinejä, kotoa pois muuttaneita..) ja itselle tulee sellainen fiilis, että on liikaa luppoaikaa. Kenties vasta 20 vuoden kuluttua, kun talo on tyhjä ja ollaan ukon kanssa kahdestaan.

Miehen mielestä, jos hankkisin koiran, tekisin valinnan miehen ja koiran välillä (iso koira ei kuulemma tulisi koskaan hänen kotiinsa tai hänen autoonsa, vaan sille pitäisi hankkia oma asunto :whistle: ) Yhtälailla minusta miehellä ei ole oikeutta kieltää koiran hankkimista, en ole koskaan kieltämisiä keltään kuunnellut enkä ajatellut aloittaa..

En kaipaa nyt kommentteja, että olen ihan hölmö kun mietin suhteen tulevaisuutta (sitten jonain päivänä) siltä kannalta, että "saanko" hankkia koiran. Lähinnä kommentteja niiltä, joilla on tai on ollut koiria ja ymmärtävät, kuinka tärkeä lemmikki voi olla :)

Ja ettei tästäkin aloituksesta tarvitse naljailla jatkossa, niin väännetään nyt rautalangasta että asiasta on keskusteltu naureskellen ja otsikko parisuhdekriisi on kirjoitettu vitsinä ;)

Varmaan mä puhun sen ympäri 20 vuodessa. Taidan laittaakin koneen taustakuvaksi rotikan pennun :laugh:

Meillä tämä tilanne on toisinpäin. Mies on kokoikänsä asunu koirien keskellä ja ollu niiden kans pienestä tekemisissä. Itse olen kärsiny murrosikäiseksi asti kovasta koirafobiasta (meinasin kuolla koiran "kynsiin" 4vuotiaana ). On meillä nyt toki koiria, 2 kpl, mutta siis fyysisesti pienehköjä. Ja mies haluais seuraavaksi koiraksi ihan puhtaan palveluskoiran (suursnautseri esim. ) ja minä en vielä olis halukas. Haluaisin näisen koirien jälkeen seuraavaksi jonkun fyysisestiu isomman kun nämä tän hetkiset, mutta en vielä palveluskoiraa. Ja tästä meillä siis väännetään kättä... Että ymmärrän tän toisen ehdottoman asenteen ärsyttävän sua.

Eiköhän sillä miehelläkin ole sitten kun ois ajankohtaista se koiran hankinta sanoa omat mielipiteensä. Jos koiraa ei halua ja sä et ole saanut siinä 20 vuodessa puhuttua ympäri. Saattaahan silloin jo olla eri mieskin!

jotkut rodut ei sovellu sisäkoiriksi ollenkaan. mut lähinnä mehtähtys koirat.

mä ymmärrän sua hyvin :) minä oon enemmän noihin isompiin "seurapiiri/lapsiperhe" koiriin rakastunut kuten labradorit, kultaset noutajat ja tollerit :heart:
ainoo este on parisuhde :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Meillä tämä tilanne on toisinpäin. Mies on kokoikänsä asunu koirien keskellä ja ollu niiden kans pienestä tekemisissä. Itse olen kärsiny murrosikäiseksi asti kovasta koirafobiasta (meinasin kuolla koiran "kynsiin" 4vuotiaana ). On meillä nyt toki koiria, 2 kpl, mutta siis fyysisesti pienehköjä. Ja mies haluais seuraavaksi koiraksi ihan puhtaan palveluskoiran (suursnautseri esim. ) ja minä en vielä olis halukas. Haluaisin näisen koirien jälkeen seuraavaksi jonkun fyysisestiu isomman kun nämä tän hetkiset, mutta en vielä palveluskoiraa. Ja tästä meillä siis väännetään kättä... Että ymmärrän tän toisen ehdottoman asenteen ärsyttävän sua.

Pilkutusta, mistä tahansa koirasta saa palveluskoiran, jotkut rodut vaan ovat sellaisia tyypillisiä palveluskoirarotuja. Eikä kaikista niistä perinteisistä palveluskoirarotujen edustajista todellakaan ole palveluskoiriksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Pilkutusta, mistä tahansa koirasta saa palveluskoiran, jotkut rodut vaan ovat sellaisia tyypillisiä palveluskoirarotuja. Eikä kaikista niistä perinteisistä palveluskoirarotujen edustajista todellakaan ole palveluskoiriksi.

Joo, tarkoitan tässä asiayhteydessä palveluskoiralla palveluskoiraluokkaan kuuluvia rotuja. Ja tiedän kyllä, että jokaisen koioran saa koulutettua samallatavalla kun vaan pinnaa ja taitoa riittää. Siitä ei nyt ole kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Eiköhän sillä miehelläkin ole sitten kun ois ajankohtaista se koiran hankinta sanoa omat mielipiteensä. Jos koiraa ei halua ja sä et ole saanut siinä 20 vuodessa puhuttua ympäri. Saattaahan silloin jo olla eri mieskin!

Pyrkimys olisi kyllä ihan saman miehen kanssa olla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Dore:
ettekö voi pitää koiraa pihalla, koiralle oma koppi?

:o Miksi hankkisin koiran, jos se olisi aina ulkona :|

koska silloin sinäkin saisit paljon ulkoilmaa? Ja koiran karvoistakaan ei tarttis huolehtia.
Itse olen tottunut metsästyskoiriin jotka ei viihdy sisällä ollenkaan, joten ehkä minulla olisi hankala pistää itseäni juuri nyt sinun nahkoihisi.

koska silloin sinäkin saisit paljon ulkoilmaa? Ja koiran karvoistakaan ei tarttis huolehtia.
Itse olen tottunut metsästyskoiriin jotka ei viihdy sisällä ollenkaan, joten ehkä minulla olisi hankala pistää itseäni juuri nyt sinun nahkoihisi.

Itse taas haluan lemmikkien olevan läsnä, enkä yötä päivää jossain pihakopissa..

Kyllä metsästyskoiratkin viihtyy sisällä, riippuu ihan mihin koira opetetaan.

Itse taas haluan lemmikkien olevan läsnä, enkä yötä päivää jossain pihakopissa..

On meilläkin tietysti norjan harmaalla häkki ja koppi, mutta se kyllä osaa ja suostuu olemaan sisällä niin yöllä kun päivälläkin talviaikana. Kesällä se kyllä asettuu makaamaan sisälle mutta läähättää, eli kuuma on. Pienempi ei osaa olla häkissä, tai siis osaa mutta itkee koko ajan. Ja tulipa meille minkärotuinen koira tahansa seuraavaksi, niin se opetetaan olemaan myös häkissä. Ja silleen, että pärjää kesäaikana vaikka päivän siellä.

Hankala ongelma :/ Ymmärrän kyllä hyvin molempia osapuolia. Itse rakastan kissoja siinä määrin, että jos mieheni ei voisi niitä harkitakaan ottavansa, olisin kyllä aivan hirveän pettynyt. Toisaalta taas, minusta olisi aivan hirveä ajatus, jos mieheni haluaisi ottaa tänne jonkun älyttömän kokoisen ja tosi aktiivisen koiran. Sen tyyppiset koirat on tosi kivoja sillontällön nähtynä, mutta suoraan sanottuna, sellaisen kanssa eläminen voisi olla kärsimystä. Itse voisin kuitenkin harkita jotain isompaa, mutta rauhallista koirarotua (joo, älkää ampuko, en tiedä koirista mitään!) Ehkäpä tekin voisitte päätyä johonkin kompromissiin? Ja 20 vuotta on piiitkä aika, ehkä itsekin haluat kissaa jo siihen mennessä :D

Toki koirakin (viimeisin oli karhukoira) pystyttiin pitämään vähän aikaa meilläkin sisällä mutta se ei viihtynyt siellä yhtään vaikka ihan pentuna oli paljonkin sisällä. Halusi heti ulos kun vain annettiin mahdollisuus. Itsekin olin silloin tosi paljon ulkona kun ei ollut pakko olla sisällä esim. opiskelujen takia olin ulkona 4-5h päivässä, koira mukanani.

ap:lle , toivon että pääsette molempia tyydyttävään ratkaisuun. Voiha olla että 20v:ssa sinäkin muutat mielesi tai miehesi ihastuu johonkin isompaan rotuun. Tehän voisitte käydä vaikka jossakin näyttelyssä missä miehesi näkisi näitä isompia rotuja lähempää, jos vaikka jokin mielyttäisikin?

Niin no. Minäkin haluaisin rotwailerin mutta ukkosein ei sellaisen kanssa suostuisi asumaan. Joten keskustelujen tuloksena on päädytty kompromissiin että JOS meille koskaan mitään koiraa tulee, niin se EI ole rotwailer (vaikka ne on edelleen musta niiiiin ihania :heart: ) vaan joku samojedi tai vastaava.

En mäkään siedä komentelua tai kieltämistä, mutta eipä sillä miehelläkään ole velvollisuutta ottaa kotiinsa asumaan yhtään ketään /mitään ketä/mitä ei halua. On tämä miehenkin koti. En mäkään tykkäisi jos ukko raahais tänne joku päivä jokun pahuksen tarantellan vaikka tietää että en voi niitä sietää. Musta olisi sietämätöntä jos mies laittaisi minut sellaiseen tilanteeseen että minun pitäisi päättää haluanko asua saman katon alla ukon ja sen tarantellan kanssa. Samalla lailla olisi sietämätöntä pakottaa ukko päättämään haluisiko asua saman katon alla minun ja rotwailerin kanssa.

Onneks noi samojeditkin on söpöläisiä
5.jpg

No, onhan monissa pariskunnissa erimielisyyttä lasten lukumäärästäkin, ja silti pysyvät yhdessä ja saavat asian jotenkin keskenään soviteltua. Eiköhän sellainen onnistu myös karvaisen perheenjäsenen kohdalla.

Yhteistyössä