Nyt kaatuu seinät päälle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leikattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leikattu

Vieras
Nyt on sellainen tunne että seinät kaatuu päälle, itku on herkässä ja mieli aivan maassa. Selkä leikattu lähes 10 viikkoa sitten ja välillä paraneminen etenee mutta nyt ollut todella kivuliasta koko viime viikko ja tämä viikko taitaa jatkua yhtä kivuliaana...Kun edes öisin saisi nukuttua hieman paremmin niin mieli ehkä pysyisi virkeämpänä.

Anteeksi valitus mutta pakko purkaa johonkin. :-(

Kovasti voimia sinulle, ei kuulosta hyvältä :(

Mitä selästäsi leikattiin, menikö leikkaus jotenkin pilalle kun toipuminen venyy, oletko käynyt jälkitarkastuksessa??

Mulla leikattiin selkä 6 viikkoa sitten, palasin töihinkin jo 4 viikon päästä leikkauksesta tosin oli aika rajua palata töihin niin nopeasti,selkä rasittui ekana viikkona paljon, toivotaan
että sinullakin tilanne helpottaa, kannattaa käydä lekurissa kertomassa tilanteesta.:hug:

[QUOTE="vieras";22987509]:( Onko sinulla riittävä kipulääkitys?[/QUOTE]

Panacod on kipulääkkeenä, 1-4 vuorokaudessa otan, välillä pärjäsin ihan yhdellä jonka otin yötä vasten, tänään olen jo kaksi joutunut ottamaan. Jos en ota niin selkä niin jäykkänä että kävelemään en pääse ollenkaan.

Kovasti voimia sinulle, ei kuulosta hyvältä :(

Mitä selästäsi leikattiin, menikö leikkaus jotenkin pilalle kun toipuminen venyy, oletko käynyt jälkitarkastuksessa??

Mulla leikattiin selkä 6 viikkoa sitten, palasin töihinkin jo 4 viikon päästä leikkauksesta tosin oli aika rajua palata töihin niin nopeasti,selkä rasittui ekana viikkona paljon, toivotaan
että sinullakin tilanne helpottaa, kannattaa käydä lekurissa kertomassa tilanteesta.:hug:

Selkärangan luudutusleikkaus tehtiin, sairauslomaa kolme kuukautta nyt alkuunsa ja tulee varmasti jatkumaan, pari vuotta sitten yleinen sairausloman pituus oli ainakin kuusi kuukautta joten pitkä on toipuminen. Helmikuun puolivälissä on kontrolli, silloin leikkaava lääkäri katsoo miten luutuminen lähtenyt käyntiin ja ovatko ruuvit paikoillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22987549:
Panacod on kipulääkkeenä, 1-4 vuorokaudessa otan, välillä pärjäsin ihan yhdellä jonka otin yötä vasten, tänään olen jo kaksi joutunut ottamaan. Jos en ota niin selkä niin jäykkänä että kävelemään en pääse ollenkaan.
Kolme kertaa päivässä minusta kuuluisi ottaa, jos kipuja kerran on. Jos kipua ei lääkitä, niin silloin varot selkääsi ja liikut vähemmän ja verenkierto ja lihasvoima heikkenevät (kivut pahenevat). Myös kivusta aiheutuva stressihormonien eritys heikentää paranemista. Silloinkin kun ei aivan selkeää kipua ole, niin se silti voi tuntua ärtyneisyytenä ja yleisenä huonona olona.

Vaatii asteittaisen vierottautumisen, sitten kun ei enää tarvitse lääkettä, mutta sitä ei kannata nyt miettiä, kun selvästi haittaavia kipuja on.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22987570:
Selkärangan luudutusleikkaus tehtiin, sairauslomaa kolme kuukautta nyt alkuunsa ja tulee varmasti jatkumaan, pari vuotta sitten yleinen sairausloman pituus oli ainakin kuusi kuukautta joten pitkä on toipuminen. Helmikuun puolivälissä on kontrolli, silloin leikkaava lääkäri katsoo miten luutuminen lähtenyt käyntiin ja ovatko ruuvit paikoillaan.

Sinulla ollut tosi iso operaatio, varmasti ottaa jo hermoon kun minulle teki tiukkaa jo se 4viikkoa:ashamed:

Tsemppiä, kipujen kanssa eläminen on kuluttavaa, toivotaan että helpottaa :hug:

Kolme kertaa päivässä minusta kuuluisi ottaa, jos kipuja kerran on. Jos kipua ei lääkitä, niin silloin varot selkääsi ja liikut vähemmän ja verenkierto ja lihasvoima heikkenevät (kivut pahenevat). Myös kivusta aiheutuva stressihormonien eritys heikentää paranemista. Silloinkin kun ei aivan selkeää kipua ole, niin se silti voi tuntua ärtyneisyytenä ja yleisenä huonona olona.

Vaatii asteittaisen vierottautumisen, sitten kun ei enää tarvitse lääkettä, mutta sitä ei kannata nyt miettiä, kun selvästi haittaavia kipuja on.

Olen aina inhonnut lääkkeitä ja koittanut välttää viimeiseen asti mutta nyt on pakko kiltisti niitä napsia.

Jotenkin käynti fysioterapeutin luona masensi ihan suunnattomasti, itse koin että olin edistynyt mutta hän lyttäsi täysin, siinä vaiheessa käytin kahta keppiä ainoastaan kun nousin sängystä ylös ja lähtiessäni siitä liikkeelle pari ensimmäistä askelta kunnes selkä ns. aukesi. Suurimman osan ajasta pärjäsin kotona ilman keppejä, ulkona käytin yhtä keppiä. Hänen mielestään olisi pitänyt pärjätä jo kokonaan ilman keppejä, leikkauksesta oli tuolloin 6 viikkoa. Enkä siis vieläkään pärjää täysin ilman keppejä...

Mutta koitan nyt pitää kivut aisoissa että pystyn tekemään harjoitteita mitkä fyssari antoi, kiitos mielipiteestäsi.

Hyvä. Niin kivuton pitää ehdottomasti olla, että pystyy tekemään harjoitteet, joita ilman paraneminen ei onnistu. Muutenkaan ei tarvitse sietää kipua hampaat irvessä. Tiedän kyllä itse, että ei ole mukava syödä vahvoja lääkkeitä. Panacodistakin voi tulla selkeä pöpperöinen olo ja muita ikäviä sivuvaikutuksia.