Nyt kaduttaa, ettei ole tullut hankittua ajokorttia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Plääh, että voikin olla jotenkin hankalaa, kun ei ole omaa autoa käytössä. 45 vuotta olen pärjännyt ihan hyvin ajokortitta, mutta nyt tekisi mieleni lähteä ostamaan maaleja ja bussissa niiden kuskaaminen on enemmän kuin työlästä...kokeilin nimittäin eilen :D Junnun vanhalle fillarillekin pitäisi tehdä jotain eli joko korjata itse tai viedä huoltoon. Edellistä en osaa ja jälkimmäistä varten pitäisi olla taas se auto :headwall: :headwall: Noh, onhan tuolla vielä se jätelava, joten jos kippaisi fillarin sinne :/ Ikeastakin haluaisin lähteä hakemaan keittiöön uuden pöydän ja tuolit, mutta vaikka bussi meneekin ihan Ikean viereen, niin taidan olla pulassa, jos yritän niitä laatikoita bussilla roudata :laugh:

tollaisia satunnaisia autontarpeita varten on hyvä se laina-autopalvelu, joka ainakin pk-seudulla toimii, mutta eipä siitäkään kyllä ilman korttia ole paljon apua...tuli vaan mieleen, että tuon tyylisiä tilanteita varten tuskin omaa autoa välttämättä tarvitsisi. B)

heiiii, vielä sitä ehtii kortin ajamaan, mun työharjottelupaikasta yks mamseli oli ajanut kortin vasta 50vuotiaana! Itsekin aattelin että voisin hankki auton ja kortin samaa aikaan kuin mun tytötkin :whistle:
Tai sitten rakennat koiralle sellasen vedettävän kärryn, mä aattelin sellasta meiän Elsalle - ois kätevä tuoda kauppakasseja kotiin :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 12:32 vieras kirjoitti:
Koira vetojuhdaksi ja kärryt perään, paitsi jos matka on tyyliin sata kilometriä niin ei ehkä kannata. Jos asuisin sielläppäin olisin voinut tarjota kyytiä.
Jos olisikin talvi, laittaisin koiran vetämään. Mutta meillä ei ole lumettomaan aikaan sopivaa kärryä. Hain mä kerran koirakyydillä junnun koulusta, kun sillä oli jalka kipsissä ja koulutaksia ei kuulunut :D

Voisin mä tietysti pyytää isääni kuskiksi, mutta se on kuitenkin jo 78 v ja ollut viimeisen 2 viikon ajan joka ainoa ilta tekemässä likan muuttoa, joten suon sille edes yhden vapaan viikonlopun. Paitsi että tänäänkin illalla lähdetään viemään kissa likalle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 12:27 Keittiönoita kirjoitti:
Plääh, että voikin olla jotenkin hankalaa, kun ei ole omaa autoa käytössä. 45 vuotta olen pärjännyt ihan hyvin ajokortitta, mutta nyt tekisi mieleni lähteä ostamaan maaleja ja bussissa niiden kuskaaminen on enemmän kuin työlästä...kokeilin nimittäin eilen :D Junnun vanhalle fillarillekin pitäisi tehdä jotain eli joko korjata itse tai viedä huoltoon. Edellistä en osaa ja jälkimmäistä varten pitäisi olla taas se auto :headwall: :headwall: Noh, onhan tuolla vielä se jätelava, joten jos kippaisi fillarin sinne :/ Ikeastakin haluaisin lähteä hakemaan keittiöön uuden pöydän ja tuolit, mutta vaikka bussi meneekin ihan Ikean viereen, niin taidan olla pulassa, jos yritän niitä laatikoita bussilla roudata :laugh:

Ensi lauantaina olisin voinut kyytsätä ainakin ikeaan, mutta ei se taida just tämän hetken himotukseen auttaa :D

Ajokortti kyllä riittäisi, auton saisi varmasti lainaksi tai vuokrattua. Mutta kun ei ole sitä korttia. Ja hei haloo...en mä uskalla mennä autokouluun :o :o Kun en mä kävellenkään nää enkä kuule mitään liikenteessä, niin en ikinä selviäisi autokoulusta. Olisi pitänyt ajaa se kortti silloin nuorena, kun ei osannut pelätä vielä mitään.

Junnulla on vielä 2,5 v ajokorttiin ja aivan satavarmasti kustannan sen kortin sille...onpahan sitten mulla hovikuski :D

Ota taksi! Tuntuu hölmöltä aluksi, mutta oikeasti tulee paljon halvemmaksi kuljettaa tavaroita joskus taksilla kuin ajaa kortti + ostaa auto + maksaa vakuutukset + bensat + renkaat + huollot + korjaukset + katsastus jne. Jos et asu kovin kaukana, taksi ei edes maksa lopulta paljon mitään.

Ei muuta kuin autokouluun. Systeri just liittyi citycarclubiin ja vuokra sieltä auton kun tarvitsee. Se pikku mersu on tila-ihme ja takana on aikuistenkin hyvä istua.<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 12:50 tgbfjpo kirjoitti:
Ota taksi! Tuntuu hölmöltä aluksi, mutta oikeasti tulee paljon halvemmaksi kuljettaa tavaroita joskus taksilla kuin ajaa kortti + ostaa auto + maksaa vakuutukset + bensat + renkaat + huollot + korjaukset + katsastus jne. Jos et asu kovin kaukana, taksi ei edes maksa lopulta paljon mitään.

Helsingissä on citycarclub mistä saa vuokrattua autoa silloin kun sitä tarvii ja ei tarvii huoltaa, ... Sillä taksi matkan hinnalla pitää vuokra-autoa monta tuntia.<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 12:53 Sipi kirjoitti:
\

Helsingissä on citycarclub mistä saa vuokrattua autoa silloin kun sitä tarvii ja ei tarvii huoltaa, ... Sillä taksi matkan hinnalla pitää vuokra-autoa monta tuntia.

Ihan hyvä idea, mutta silloin kun meillä ei ollut autoa, meni siitä huolimatta noihin taksimatkoihin kuussa vähemmän kuin CCC:n halvin kuukausimaksu.

Viimeisimpään reissuun olisi täytynyt varata autoa kahdeksi tunniksi (halvimmalla taksalla 3,99*2=7,89?). Taksi maksoi kuitenkin jokseenkin saman ja vei ihan ovelta ovelle. Tavaroiden kanssa kiva, kun joku hakee kaupan oven edestä ja vielä auttaa tavaroiden kanssa. (Menomatkan tietty menin muuten, eihän mulla silloin ollut vielä kannettavaa.) Tämän toimivuus tietty riippuu siitä kuinka kaukana asuu kaupoista ja miten niihin kulkee julkiset.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 12:48 cabi777 kirjoitti:
kelpaako kyyti peugeotilla???
maalikauppaan voisin sut kuskata =)
Kelpaisi =) Kävisin Myyrmannin Teesissä...pääsen sinne hyvin bussilla, mutta jos saisin autokyydin takaisin, niin olisin enemmän kuin kiitollinen. Ja samalla saisit ne vaatteet. Mulla ei ole sun numeroa kännykän muistissa, pukkaatko yynä, niin pirautan sulle kohta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 13:06 tgbfjpo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 12:53 Sipi kirjoitti:
\

Helsingissä on citycarclub mistä saa vuokrattua autoa silloin kun sitä tarvii ja ei tarvii huoltaa, ... Sillä taksi matkan hinnalla pitää vuokra-autoa monta tuntia.

Ihan hyvä idea, mutta silloin kun meillä ei ollut autoa, meni siitä huolimatta noihin taksimatkoihin kuussa vähemmän kuin CCC:n halvin kuukausimaksu.

Viimeisimpään reissuun olisi täytynyt varata autoa kahdeksi tunniksi (halvimmalla taksalla 3,99*2=7,89?). Taksi maksoi kuitenkin jokseenkin saman ja vei ihan ovelta ovelle. Tavaroiden kanssa kiva, kun joku hakee kaupan oven edestä ja vielä auttaa tavaroiden kanssa. (Menomatkan tietty menin muuten, eihän mulla silloin ollut vielä kannettavaa.) Tämän toimivuus tietty riippuu siitä kuinka kaukana asuu kaupoista ja miten niihin kulkee julkiset.

Systerillä maksaa 2?/kk kun sillä on HKL:n suoraveloitus ja saa alennusta tosta kk maksusta. me kipatataan eka tavarat kotiin ja sitten auton palautus.

Kiitos cabi777 :lle, kyyti järjestyi :flower: :flower: :hug: :hug: Tilanteesta pitää ottaa kaikki irti, joten meille tullessa taidan katsoa, josko meidän ulkovarastossa olisi jotain cabi777:n lapsille sopivaa...ainakin siellä on rattikelkkaa, suksia yms Tyttöjen vaatteita on nyt laatikollinen odottamassa olohuoneessa =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 13:33 Pinki kirjoitti:
ilmoittelehan milloin haluat ikeaan, ollaan sinne menossa vissiinkin tän kuun lopussa, ja aina yksi keittiönoita mahtuu mukaan (+tavarat tullessa ;) )
Kiitoksia, pistän muistiin :D

Yhteistyössä