Nyt kaikki keksimään mulle jokin toinen, kuin se perinteinen tapa kuoria keitettyjä perunoita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nivelrikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nivelrikko

Vieras
En pysty kuin 2 pottua kuorimaan, niin käsi on jo niin kipeä etten voi jatkaa, olenkin siis tehnyt pelkkää riisiä tai ostanut pussimuussia. Lapset haluisivat kuitenkin tavallisia perunoita, onko joku keksinyt nivelille kivuttomamman tavan kuoria perunat?????

mä oon kokeillut kaikkia mahdollisia tapoja, mutta käsi on kuitenkin niin ihme asennossa ja kipeytyy, suht nopeesti pitäis vielä saada kuorittus kun nälkäisiä lapsia odottamassa, kerkii jäähtymään muutenkin aina ruoka kun olen niin hidas kuorija

Osta paksuvartinen kuorimaveitsi tai hae se apuvälineenä kunnalta ja kuori ennen keittämistä. Näin olen tehnyt iät ja ajat. Vitamiineja varmaan karkaa, mutta ei mahda mitään.

kävin ostamassa jo sellaisen kuorimaveiten, missä on ne terät periaatteessa vaakasuorassa, eikä pystyssä niinkuin tavallisessa. Olisi vain huomattavasti helpompaa ja nopeampaa kuoria perunat kypsinä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kävin ostamassa jo sellaisen kuorimaveiten, missä on ne terät periaatteessa vaakasuorassa, eikä pystyssä niinkuin tavallisessa. Olisi vain huomattavasti helpompaa ja nopeampaa kuoria perunat kypsinä

Se on kanssa ihan kätevä, mutta paksu varsi auttaa usein paremmin. Kypsiin ei taida olla poppakonsteja muuta kuin opettaa lapset kuorimaan itse :)

Hanki sellainen puserrin, jolla tehdään perunalunta. Kuin ylikasvanut valkosipulinpuserrin. Tulee muusikin näpsästi. Hong Kongissa näin, alta kympin maksoi.

Yhteistyössä