Nyt kaikki vinkit kehiin.. Mä oon niin loppu jo piru vie..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt

Vieras
Vauva 3 ja 1/2kk vanha. Valvoo yöt ja nukkuu päivät, välillä huonommin ja välillä paremmin.. En itse osaa päivisin nukkua ollenkaan ja oon niin väsynyt tähän valvomiseen!! Öisin ei huuda, paitsi jos laittaa sänkyyn tms. Pitää kannella sylissä tai leikkiä. Ja öisin EN leiki enkä seurustele, koska on YÖ! Päivisin kyllä.. Olen yrittänyt pitää enemmän hereillä, herättää jne jne.. Mut ei, ei auta.. Ja sitten on vaan koko ajan sitä pirun väsymys kitinää.. En vaan jaksais enään.. Nukkuu suurimmaks osaks edelleen vieressäni ja täysimetyksellä vielä mennään, maitoa tulee hyvin.

Yleensä kiinteiden aloittaminen auttaa hahmottamaan sitä päivärytmiä paremmin, mutta kun vauva on vielä noin pieni... meilläkin tyttö tykkäsi että päivällä vaan nukkuisi, kun kulki minun ja esikoisen matkassa, illalla sitten alkoi bileet jotka jatkuivat pitkälle yöhön. Kiinteät tosiaan sitten aikanaan auttoivat erottamaan yön ja päivän, mutta muuta neuvoa en osaa sanoa kuin että tarpeeksi ajoissa ylös ja ja puuhatat päivät. Päiväuniakin tietty pitää nukkua, mutta yritä jaksottaa ne jotenkin järkevästi yötä ajatellen. Illalla pitkät rutiinit, kylvetykset, seurustelut, kuivattelut, pukemiset, syömiset...

Ja paljon jaksamista :hug: Itsekin olen tällä hetkellä aivan loppu kun tyttö keksi uudestaan (7kk) alkaa heräilemään yöllä ja rassaa kun en varsinaista syytä keksi, enkä osaa väsyneenä auttaa... :headwall:

Sinulla on niin vahvoja mielipiteitä ja ajatuksia, että ei näistä neuvoista varmaan mitään hyötyä ole.

Itse olen yrittänyt ensimmäiset 3-4 kk elää aika lailla vauvantahtisesti, nukkunut hänen nukkuessa mahdollisuuksien mukaan ja valvonut vauvan kanssa, kun hän valvoo. Minulla on ollut monenlaistia nukkujia, yksi sellainen hyvin vähäuninen koliikkivauva, yksi äärimmäisen säntillinen nukkuja ja pari yökukkujaa, joiden kanssa on nukuttu surutta aamulla kymmeneen.

En nyt vahvoista tiedä, mielestäni ehkä ei... Olen vaan jo niin epätoivoinen ja väsynyt tähän kaikkeen.. Vauvantahtisesti ollaankin eletty koko ajan mutta nyt tää on mennyt jo niin pahaksi niin tuntuu et seinät kaatuu päälle.

Kiitos kielletty kommentistasi

ala ylläpitää kunnon rutiineja, esim. jos aamulla herää yhdeksältä niin aina samaan aikaan päivästä laita päikkäreille ulos ja annat nukkua niin pitkään kuin nukuttaa. sitten ylös, leikität ja ruokit hyvin ja sitten kun tosissaan väsyttää niin toiset pitkät päikkärit. sitten ennen nukkumaanmenoa mukavat iltarutiinit, kylvyt, iltasyöttö ja leikkimistä ja petiin.

herätään joka aamu klo. 08.30.. tai no hän herää yleensä aamu yöstä "torkuiltaan" mutta siis tuohon aikaan tullaan makkarista pois valosaan jne. Iltaisin on kylvyt yms. Leikitään ja seurustellaan aina kun hän on päivällä hereillä, sen kaiken aikaa mitä ei kitise väsymystään..

Yhteistyössä