Nyt kun ehkäisystä keskustellaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On sama asia. Mulla oli 1,5 vuotta. Muuten aivan täydellinen kapistus, mutta kipeitä finnejä alkoi tulla kasvoihin pari viikkoa laiton jälkeen ja sitä sitten jatkui kunnes oli pakko ottaa pois. Kuukautiset loppui ja ehkäisy aivan huippu helppo.

Mä sain reseptin mut en kumminkaan uskaltanut laitattaa koska olin kuullut niin paljon sivuvaikutuksista. Kävin ehkäisyneuvolassa hoitsun luona keskustelemassa ja laitettiin mulle kokeiluun renkaat, nyt toinen menossa enkä ole huomannut mitään vaikka onkin hormonivalmiste.

Yli neljä vuotta olen käyttänyt. Plussat: menkat äärimmäisen niukat, tosi hyvä ehkäisyteho. Miinukset: menkkojen aikana lähes aina päänsärkyä. (En tiedä johtuuko Mirenasta vai jostain ihan muusta.)

Mulla oli Mirena tammikuun alusta huhtikuun puoliväliin ja usko tai älä, ihan jatkuvat menkat sen ajan :o Olisin tiputtelunkin ymmärtänyt mutta meni yli ymmärryksen kun joutui kuukuppia käyttää kuukausien ajan. Kauhea kapine :x :x

Ja juuripa siksi lähti veks :D

Mä mietin että kokeilenko sitä vielä: tai eihän mulla ole muita vaihtoehtoja enää kokeiltavaksi, joten jostain syystä kyllä kiinnostais kokeilla vähän kuin viimesenä oljenkortena (muuten menee taas kortsuilla pelaamiseksi ). Mikä sen hinta on? Sattuko laitto? Laitetaanko se jälkitarkastuksen yhteydessä? Loppuko halut? Haluan nyt kuulla kaiken ja enemmän... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä mietin että kokeilenko sitä vielä: tai eihän mulla ole muita vaihtoehtoja enää kokeiltavaksi, joten jostain syystä kyllä kiinnostais kokeilla vähän kuin viimesenä oljenkortena (muuten menee taas kortsuilla pelaamiseksi ). Mikä sen hinta on? Sattuko laitto? Laitetaanko se jälkitarkastuksen yhteydessä? Loppuko halut? Haluan nyt kuulla kaiken ja enemmän... :ashamed:

Hinta aika korkea (noin 150e?), mutta siihen voi saada Kela-korvauksen, jos tulee esim. runsaiden kuukautisten hoitoon. Laittaminen nipisti jonkin verran, vaikka otin tunti pari ennen laittoa Buranaa. (Jälkitarkastuskysymykseen en osaa vastata. Itse laitatin paljon myöhemmässä vaiheessa.) Halut enintään lisääntyivät, eivät ainakaan vähentyneet yhtään...

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Jos hormonaalinen sopii, hieno kapistus. Jos ei, elämä onkin yhtä helvettiä...

Joo, nokun mulle ei sovi. Paitsi rengas ois sopinut muuten, mutt sain siitä hiivatulehduksia. Niin ett lääkäri meinas, että jos tuollainen paikallisesti vaikuttava hormonaalinen rengas sopisi, sopisi varmaan myös tää kierukka.

Mutt entä jos ei sovikaan, sitt on vedetty 150 euroa vessasta alas? Kö? Tosi tylsä ajatus... :ashamed:

Jos hormonaalinen sopii, hieno kapistus. Jos ei, elämä onkin yhtä helvettiä...

Joo, nokun mulle ei sovi. Paitsi rengas ois sopinut muuten, mutt sain siitä hiivatulehduksia. Niin ett lääkäri meinas, että jos tuollainen paikallisesti vaikuttava hormonaalinen rengas sopisi, sopisi varmaan myös tää kierukka.

Mutt entä jos ei sovikaan, sitt on vedetty 150 euroa vessasta alas? Kö? Tosi tylsä ajatus... :ashamed:

No mä en kyllä suosittele, varsinkin jos et ole voinut muutakaan hormoniehkäisyä käyttämään :whistle: Mä en suosittele kenellekään muutenkaan, kamalin ehkäisymuoto mitä oon ikänä kokeillutkaan. Tavallinen kuparikierukkakin sentään kävi kuin nyrkki silmään, mutta heti kun oli hormoniversio niin voi jee...

Sopivatko minipillerit? Jos sopii, luulisi Mirenankin käyvän.

Kuparisella minä menen... Laastarit, renkaat, implantit, pillerit jos jonkin sorttiset koitettu.

Sopivatko minipillerit? Jos sopii, luulisi Mirenankin käyvän.

Kuparisella minä menen... Laastarit, renkaat, implantit, pillerit jos jonkin sorttiset koitettu.

Ei, minipillerit ei käy. Sekos pää niistäkin. Siksi se jätettiin viimeksi väliin, toi kierukka. :|

Ei, minipillerit ei käy. Sekos pää niistäkin. Siksi se jätettiin viimeksi väliin, toi kierukka. :|

Vanhanajan kuparinen... Kannattaa kokeilla. Mainettaan huomattavasti parempi.

Mä en uskalla. Pelkään niin niit kipeitä menkkoja: mulla on muutenkin tosi kipeät. En kaipais yhtään särkyä enää lisää..

Mä en uskalla. Pelkään niin niit kipeitä menkkoja: mulla on muutenkin tosi kipeät. En kaipais yhtään särkyä enää lisää..

Sekin vaihtelee... Minulla ei mitään muutosta tullut, mutta ikinä ei ole kuukautiskipuja ollutkaan, vuotokin on aina ollut Niagaran luokkaa...

Ja helppo se on poistaa, jos ei käykään. Klipsit sarjoihin taitaa olla seuraava vaihtoehto... Oletko siihen valmis?

Sekin vaihtelee... Minulla ei mitään muutosta tullut, mutta ikinä ei ole kuukautiskipuja ollutkaan, vuotokin on aina ollut Niagaran luokkaa...

Ja helppo se on poistaa, jos ei käykään. Klipsit sarjoihin taitaa olla seuraava vaihtoehto... Oletko siihen valmis?

Nyt ei kannata kysyä. Vastaisin ihan välittömästi kyllä, mutta voi olla että parin vuoden päästä oon jo eri mieltä. :D

Mulla toinen mirena jo "menossa"-ja hyvin sopii.Mulle ei myöskään mikään muu hormonaalinen ehkäisy sovi(pillerit tms)kuparikierukka irtosi itellään tooooosi runsaitten kuukautisten takia.Siis joo, ei mitään valittamista, kuukautisia ei oo ollu sitten vuosikausiin, eikä muutakaan onkkelmaa.Käsittääkseni siinä on joku"takuu"aika, kuukausi tms.jollei sitten sovikkaan sulle.Mut kysäse sitä vielä tarkemmin-mikäli mirenaan päädyt.Mä voin vaan suositella =)

tuossa mirenassa on muuten sellainen takuu että jos jostain syystä se poistetaan 6kk sisällä laittopäivästä saa puolet rahoista takaisin. Itselle laitettiin muutama viikko sitten mirena ja vielä en osaa sanoa muuta kun että laitto hiukan nipisti mutta kesti varmaan 2min itse se laitto. Pientä tiputteluvuotoa on ollut silloin tällöin muuten on vaikuttanut hyvältä

Yhteistyössä