Nyt kyselen ihan typeriä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PangPang
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PangPang

Aktiivinen jäsen
06.08.2004
2 272
0
36
mutta silti asiaa, joka mua askarruttaa..
Eli mulla neljäs (ja viimeinen) raskaus lopuillaan. Kaikki muut olen synnytänyt tuossa tien toisella puolella, ei oo tullut kiire lähtöjä jne.. Mutta nyt toi meidän sairaala meni sulkuun...

Eli lähimpään sairaalaan on matkaa 65 kilometriä..
Jos siis synnytys alkaa supistuksilla, miten taajaan niitä voi antaa tulla kotona, ennenkuin pitää lähteä?? :ashamed: :snotty: vähän noloo kysyä tälläistä, mutta ei todellakaan huvita puskea yhtään lasta maailmaan tuolla 9-tien varressa :snotty: :whistle:

Aikaisemmat synnytykset käynnistyneet vesien menolla, joten mulla ei oo kiirelähdöistä, eikä suppareilla alkaneista synnytyksistä mitään käsitystä.. Toivottavasti tästäkin menis vaan vedet eka.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Voi se pikkunen syntyä vauhdilla, vaikka vedet ensin menisikin. Minulla meni viimeisimmässä (neljännessä) synnytyksessä ensin vedet ja just kerettiin sairaalan ovesta sisälle, kun vauva syntyi siihen oven eteen. :D

Ai.. kun mulla mennyt aamulla vedet ja vasta illalla ja yöllä olen vauvoja syliini saanut :D apua.. nyt tuli lisää paineita.. ehtiäkkö ajoissa vaiko eikö :/

Kun sulla on jo kuitenkin neljäs kyseessä, kyllä mä lähtisin melko liukkaasti supistusten alettua.
Täältä saman verran matkaa sairaalaan, ja olen kuullut, että jo toista lasta odottavat ovat saaneet neuvon, että heti saa lähteä kun supistukset alkaa (jos suht säännöllisinä tulevat).

Alkuperäinen kirjoittaja Yön Musta Ninjapinja:
Kun sulla on jo kuitenkin neljäs kyseessä, kyllä mä lähtisin melko liukkaasti supistusten alettua.
Täältä saman verran matkaa sairaalaan, ja olen kuullut, että jo toista lasta odottavat ovat saaneet neuvon, että heti saa lähteä kun supistukset alkaa (jos suht säännöllisinä tulevat).

kiitos, eli ei odotteluja :whistle: sitkun alkaa kunnolla irvistämään niin mä lähden.

Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:
Voi se pikkunen syntyä vauhdilla, vaikka vedet ensin menisikin. Minulla meni viimeisimmässä (neljännessä) synnytyksessä ensin vedet ja just kerettiin sairaalan ovesta sisälle, kun vauva syntyi siihen oven eteen. :D

Ai.. kun mulla mennyt aamulla vedet ja vasta illalla ja yöllä olen vauvoja syliini saanut :D apua.. nyt tuli lisää paineita.. ehtiäkkö ajoissa vaiko eikö :/

No jos yhtään lohduttaa, niin mulla on ollut jokainen synnytys aika vauhdikas. Tuo viimeisin kesti 1h36min. Mutta kannattaa siis lähteä aika nopsaan liikkeelle, kuitenkin jo neljäs synnytys sinullakin. =)

No jos yhtään lohduttaa, niin mulla on ollut jokainen synnytys aika vauhdikas. Tuo viimeisin kesti 1h36min. Mutta kannattaa siis lähteä aika nopsaan liikkeelle, kuitenkin jo neljäs synnytys sinullakin. =)

Kamalaa vaan kun tuntuu että ton matkan takia jännitän nyt miljoona kertaa enemmän kuin edes ekalla kerralla :/ Ok, eli mä lähden tosi herkästi, vaikka ois turhakin käynti.....

kiitos, eli ei odotteluja :whistle: sitkun alkaa kunnolla irvistämään niin mä lähden.

Onhan se hyvä olla vaikka vaan varuiksi paikan päällä, vaikkei tositoimiin heti pääsiskään.. tai voihan ne laittaa takas kotiinkin, niinku mulle kävi :headwall: kun supistukset vaan loppui ku seinään! No toki tuota esikoista silloin menin synnyttämään, että en nyt usko että sulle niin kävis.

Onhan se hyvä olla vaikka vaan varuiksi paikan päällä, vaikkei tositoimiin heti pääsiskään.. tai voihan ne laittaa takas kotiinkin, niinku mulle kävi :headwall: kun supistukset vaan loppui ku seinään! No toki tuota esikoista silloin menin synnyttämään, että en nyt usko että sulle niin kävis.

Kiva sit ajella tossa monta kertaa edestakas jos laittavat kotiin.. plääääh.. miks ihmisen täytyy olla tälläinen yli-stressaaja |O Kai ne asiat sit menee ihan omalla painollaan.. mut mua jännittää niin hemmetisti oikeesti.. en enää erota vatsanväänteitä supistuksilta kun niin paljon stressaan.. :D :/

Kamalaa vaan kun tuntuu että ton matkan takia jännitän nyt miljoona kertaa enemmän kuin edes ekalla kerralla :/ Ok, eli mä lähden tosi herkästi, vaikka ois turhakin käynti.....

Parempi lähteä ajoissa, kuin sit synnyttää kesken matkan. Meiltä oli synnärille muuten jotain reilu 90km matkaa, et on sulla kuitenkin vähän lyhyempi matka. Ja onnea synnytykseen jo nyt! =)

Yhteistyössä