Nyt lähtee järki! >:{

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loppuun ärsytetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Loppuun ärsytetty

Vieras
Olen yrittänyt pysytellä sivussa sisarukseni ja hänen avopuolisonsa jatkuvasta riitelystä, sillä kumpainenkin minulle läheinen ja asia on heidän omansa. Mutta nyt alkaa mitta tulla täyteen kun jatkuvasti jotain saikkinaa on ja asiat alkaa mennä ihan sairaanpuoleiseksi, juttuu vedetään mukaan ulkopuolisia ihmisiä jne. Avopuoliso on sairaalloisen mustasukkainen ja alkanut uhkailemaan sisarustani tappamisella ja pahoinpitelyllä (ei siis itse näin tekisi vaan teettäisi asian jollakulla muulla). Tästä sisarukseni puolisosta olisi kesällä tulossa lapseni kummi mutta nyt suorastaan tämä ihminen on alkanut ketuttaa ja ärsyttää minua tempauksillaan. Pitäisikö minun vaan yrittää hillitä itseni koska asiahan ei minulle kuulu vai joko saan avata suuni ja sanoa rumasti? Toiseksi alan oikeasti pelätä sisarukseni puolesta. :(

Puhu sisaresi kanssa. Sairaalloisen mustasukkainen vahtii ja lopulta kontrolloi elämää. Tappamisella uhkailu on rikos. Kysy sisareltasi onko tämä hänen mielestään normaalia. Ole tukena, älä moralisoi. Kysy sisareltasi onko hän onnellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Asda:
Puhu sisaresi kanssa. Sairaalloisen mustasukkainen vahtii ja lopulta kontrolloi elämää. Tappamisella uhkailu on rikos. Kysy sisareltasi onko tämä hänen mielestään normaalia. Ole tukena, älä moralisoi. Kysy sisareltasi onko hän onnellinen.

Ei ole sisarukseni mielestä normaalia eikä hän jaksa enää, ei ole kauaa kun soitti että on taas saanut uhkailuja. Ei saa oman asuntonsa avaimia pois, toinen osapuoli siis asuu hänen omistamassaan asunnossa. Tekisi mieli ottaa puhelu tälle uhkailevalle osapuolelle mutta mietityttää että teenkö väärin jos sotkeennun toisten asioihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Loppuun ärsytetty:
Alkuperäinen kirjoittaja Asda:

Ei ole sisarukseni mielestä normaalia eikä hän jaksa enää, ei ole kauaa kun soitti että on taas saanut uhkailuja. Ei saa oman asuntonsa avaimia pois, toinen osapuoli siis asuu hänen omistamassaan asunnossa. Tekisi mieli ottaa puhelu tälle uhkailevalle osapuolelle mutta mietityttää että teenkö väärin jos sotkeennun toisten asioihin.

Soita siskollesi ja pyydä hänet luoksesi heti.
Vaikka ilman matkatavaroita jos mies ei anna pakata niitä.

Asukaa pyhät yhdessä ja tiistaina yhteys poliisiin.
Kyllä te saatte siskosi asunnosta sinne kuulumattoman ulos virka-avulla.
Lukkojen vaihto on seuraava askel.

Siitä seuraa varmaankin painostushelvetti miehen osalta, mutta tue siskoasi jotta pääsee tuosta miehestä eroon.
Lähestymiskieltokin on keksitty

Asunto on sisaresi omistama. Hänellä on oikeus vaihtaa lukot ja lukkosepän voi kutsua paikalle esim. miehen ollessa töissä. Tuollainen käytös kuluttaa äkkiä loppuun ja pahinta on jos pelko saa vallan niin että sisarestasi tulee toimintakyvytön. Ehdottaisin myös että sisaresi ottaisi poliisiin yhteyttä ja kysyisi neuvoa. Tällöin hän saa ammattilaisen näkemyksen miten on parasta toimia. Tsemppiä ja jaksamista sinulle ja sisarellesi.

Sisaresi pitää itse tajuta lopettaa se suhde ja itse vaihdattaa lukkonsa ja kutsua poliisit.
Poliisit ainakaan ei tee mitään jos joku toinen soittaa.

Ei tuollaisen miehen saa antaa huseerata miten haluaa. Se luulee, että kaikki on sallittua hänelle ja hän voi tehdä mitä lystä. Jonkun pitäisi sanoa miehelle, että homman on loputtava ja seuraavasta kerrasta asia onkin sitten poliisien hoidossa.

Vaikeneminen ja alistuminen tukee tuollaista uhkailujen ja henkisen väkivallan kierrettä. Meidän perhe on joutunut puuttumaan sukulaisen perheen asioihin, kun siellä uhattiin naisen ja lasten henkeä ja oli muutenkin aika pimeää menoa.

Äijä muuten saatiin kuriin ja nainen ja mies asuvat erillään. Niin ja mieheltä otettiin metsästysaseet veks.

Yhteistyössä