Nyt lähti mirena!!!Mitä sen jälkeen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilman kierukkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ilman kierukkaa

Vieras
JEE! :D
Tätä oon oottanut, kuin kuuta nousevaa.
Yli vuoden kiduin kierukan kanssa. Ei tahtonut olla montaakaan päivää koko vuoden aikana, ettei ois ainakin tiputellut ja lääkärikin ois vaan laittanut mut syömään lisäksi keltarauhashormoonia \|O
JIPPII! tunti sitten poistettiin tuo ällöttävä kapistus ja oon onnellinen!

Ainut mikä nyt hieman mietityttää on ehkäisy :o
kun ihan kaikki ei mulle käy, kuten esim. estrogeeniä sisältävät pillerit,ehkäsyrenkaat jne.

MITÄS TE MUUT HORMOONIKIERUKASTA LUOPUNEET OLETTE TEHNEET???

Kumeja on ostettu jo kaapit täyteen, että ainakin nyt 1/2 vuotta olen ilman hormonaalista ehkäisyä ja katotaan sitten mitä tehdään.
Lasta ei nyt ainakaan ihan vielä suunnitteilla...

Suosittelen lämpimästi ehkäisypiikkiä nimeltä DEPO PROVERA! Olen ite käyttänyt sitä vähän yli vuoden, eikä mitään ongelmia ole ollut! Se laitetaan kolmen kuukauden välein, eikä muuta tarvitse muistaa. Sisältää ainoastaan keltarauhashormonia, joten voi käyttää myös imetyksen aikana.
Ja itellä on ainakin kuukautiset vähentyneet huomattavasti, eli sillon tällön tulee pari päivää hyvin vähäistä vuotoa. Ehkä n. kahden kuukauden välein...
Hintakaan ei hirvitä, eli yhden kolme kuukautta vaikuttavan piikin hinta on ainakin täällä Turussa 7,80 euroa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2005 klo 22:00 Hennuska04 kirjoitti:
Suosittelen lämpimästi ehkäisypiikkiä nimeltä DEPO PROVERA! Olen ite käyttänyt sitä vähän yli vuoden, eikä mitään ongelmia ole ollut! Se laitetaan kolmen kuukauden välein, eikä muuta tarvitse muistaa. Sisältää ainoastaan keltarauhashormonia, joten voi käyttää myös imetyksen aikana.
Ja itellä on ainakin kuukautiset vähentyneet huomattavasti, eli sillon tällön tulee pari päivää hyvin vähäistä vuotoa. Ehkä n. kahden kuukauden välein...
Hintakaan ei hirvitä, eli yhden kolme kuukautta vaikuttavan piikin hinta on ainakin täällä Turussa 7,80 euroa!

Oliko sulla joitain ongelmia kierukan kanssa?
Niin monet sai mut aikanaan (mm.siskoni) ylipuhuttua ottamaan hormonikierukan. Kaikki kun kehuivat sitä niin vuolaasti, mutta eipä vaan passannut :ashamed:

hmm, pitääpä kuitenkin tutustua tuohon ehkäisypiikkiin, joten kiitos vinkistä :flower:

Poistatin myös hormonikierukan jokin aika sitten, ehti olla vajaan vuoden. Enää en huoli hormonaalista ehkäisyä! Meillä on lapsiluku täynnä, joten harkitsen sterilisaatiota -en vain ole tullut käytännössä vielä tehneeksi asian eteen mitään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2005 klo 22:00 Hennuska04 kirjoitti:
Suosittelen lämpimästi ehkäisypiikkiä nimeltä DEPO PROVERA! Olen ite käyttänyt sitä vähän yli vuoden, eikä mitään ongelmia ole ollut!

Mnä taas en suosittele lainkaan lämpimästi! Itse olen ottanut kaksi kertaa piikin (kohta pitäisi ottaa seuraava), ja minulla on ollut kuukausikaupalla pientä tiputtelua. Eli sekään ei välttämättä kaikille sovi. Itse otan ainakin mieluummien selkeät kuukautiset kuin tällaisen jatkuvan tiputtelun. Ja lisäksi tuo piikki pidemmän päälle käytettynä lisää selvästi osteoporoosin riskiä.

Olenpa minäkin nyt hakenut tietoa tuosta Depo Proverasta ja kylläpä siinäkin näyttää olevan paljon kyseenalaisia juttuja.
Huomasin mm. että se ois USA:ssa kielletty kokonaan, mutta tilalle on tuotu uusi merkki (olikohan Lunelle?)
Piikin vaikutuskin kestää luvattoman kauan, jos ajatellaan tilannetta, ettei se käy.
Eli en taida sittenkään uskalta kokeilla tätä ehkäisykeinoa

Ihan himpun verran vauvakuumetta yrittää pukata, mutta tällä hetkellä ei oikein vielä olisi vauvan aika. (<=yksityisyrittäjä jne.)

Täytyy nyt yritellä kumin kanssa leikkiä jonkin aikaa ja miettiä, että josko sitten alkaisin syömään taas minipillereitä, ne kun voi lopettaa jos tiputtelua alkaa olla taas.
Viimeksi niitä syödessäni mulla oli 2vk:n välein vuotoa ja sitä kesti 1/2vuotta. Sen kestän, mutta yli vuosi jatkuvaa tiputtelua kierukan kanssa oli liikaa!

Oon huomannut muuten, että vaikkei mulla ole juuri koskaan ollut minkäänlaisia haluja sänkyhommiin, niin nyt niitä tuntuu riittävän...
...kunhan ei vaan "vahinko" sattuis joku kerta..?

Niin ja kaikenkaikkiaan on niin ihanan vapaa tunne, enkä hermoile enää niin paljon =)

Mutta vielä kaipailisin niiden vastauksia, joille tuo hormonikierukka ei ole tiputtelujen vuoksi käynyt ja miten kierukan poiston jälkeen on hoidettu ehkäisy lähinnä keltarauhashormoonia sisältävillä tuotteilla?

Yhteistyössä