Nyt liikkeellä oleva vatsatauti joka alkaa oksentelulla, kauanko kestää?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neytiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vuorokaudesta pariin viikkoon kestää. Esimerkiks noro saattaa olla hyvinkin raju mutta nopeesti ohi menevä, kun taas esim rota on sitkeä tauti ja ripuli kestää useita vuorokausia. Ja rotavirukselle tyypillisempää on ripulointi, norolle taas oksentelu. Meillä epäillään adenovirusta, aiheuttaa flunssa- ja vatsaoireita, ja saattaa kestää 1-4 viikkoa. Poika oli just kuivumisen takia nesteytyksessä sairaalassa yön.
 
Täällä kuopus alotti oksentamisen viime perjantaina illalla ja kuume nousi 38.Tänään vasta ollu paljon pirteämmällä päällä.Esikoisella kesti vaan sunnuntaista-maanantaihin.
 
meillä alkoi tauti rajulla oksentamisella. noin 6tuntia tuli minuutissa kaikki ylös mikä meni alaskin :( ja kaikki kävi läpi, myös lapset 1v, 2v ja 5v. miehellä ja keskimmäisellä oli myös parin päivän ripuli. epäillään että noro vieraili tässä taloudessa :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä alkoi tauti rajulla oksentamisella. noin 6tuntia tuli minuutissa kaikki ylös mikä meni alaskin :( ja kaikki kävi läpi, myös lapset 1v, 2v ja 5v. miehellä ja keskimmäisellä oli myös parin päivän ripuli. epäillään että noro vieraili tässä taloudessa :/

Niin ja itämisaikaa kysyttiin. Meillä eka aloitti perjantaina, 3 alkoi oksentaa sunnuntaina ja viimeinen maanantai-iltana :/
 
Mulla alkoi oksentamisella lauantaiaamuna ja oksensin viimeisen kerran maanantaina iltapäivällä. Siitä sitten alkoi vesiripuli, jota kesti tähän päivään asti kunnes otin hiilitabletteja ja nyt olo on jo parempi. Mieheen ei ole tarttunut ainakaan vielä...
 
meillä ensin 2,5v sairastu ja oksensi yhden yön, aamu 7 oli sit jo oma itsensä. siitä 2 pvää ja minä ja mies alettiin oksennella ja molemmilla kesti se vaan sen yhden yön. Veto oli kyl pois seuraavat 2 pvää.
 
Meillä oli myös yks päivä oksentelua (mikään ei pysyny sisällä), vesiripulia kesti noin 2 päivää, sitten pari päivää "normaalia" ripulia, sitten vielä muutama päivä kaameanhajuisia pieruja. Väsyneitä olivat noin 2 viikkoa.
 

Yhteistyössä