Nyt loppu ymmärrys lestadiolaisia kohtaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija99
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija99

Vieras
Minä en ole koskaan heidän arvomaailmaansa ymmärtänyt enkä tule sitä myöskään ymmärtämään. Olen kuitenkin antanut lapseni olla yhden lesta-tytön kaveri. Tyttö joskus puhunut minun tyttärelleni jotain Jumalasta yms. mutta olen antanut hänen leikkiä tämän kanssa, vaikka en haluaisi että hän joutuu tuollasta lätinää kuulemaan. Eilen tuli tyttö koulusta itkien kotiin ja kertoi että hän on saatanan lähettiläs, eikä pääse koskaan taivaaseen ja että juuri tämä lesta-tyttö näitä juttuja sanonut hänelle.
En voi käsittää miten joku voi kasvattaa ja aivopestä omaa lasta sanomaan noin toisille, olen todella vihainen ja raivoissani.

Tekisi mieli kieltää lastani kokonaan leikkimästä tuon tytön kanssa. toisaalta olleet jo useamman vuoden kavereita, mutta en haluaisi että tyttäreni kärsii hänen takiaan. Mitä mieltä? Onko teillä kokemuksia lestadiolaisista?

Niille lapsille täytyisi kertoa tulivuorista ja merenalaisista kuiluista - niitähän ON olemassa ihan samaan tapaan kuin on vuoriakin. Mutta muutenhan se helvetti on ihmisen keksintöä.
Ne kasvatetaan niin, että uskaltavat sanoa noin toisille. Se on se pelottava asia, eikö?

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Hyvin tuttua. mun tytölle oli lesta penikka sanonut, että mun tytär ja vanhemmat paletaan helvetin kiirastulessa, kun ei olla uskovaisia
Niillä on varaa sanoa siksi, kun itsellä on kavereita liiaksikin asti. Mut aikuiset varmaan käyttää sitä helvettiä pelotellakseen koko porukkaa. Pelkäävää on aina helpompi hallita.
http://www.ts.fi/uutiset/maailma/2987138/Valtava+aukko+nielaisi+kadun+Japanissa

Miten lapselle voisi opettaa, että helvetti on mielikuvitusta, ei muuta? Voi kai sentään?

Meidän pallerot nauraisivat katketakseen jos tuollaista joltakin kuulisivat.:D

Ja sitten luultavasti sanoisivat "sähän oot ihan hupiukko loppujenlopuks".:X3:

Meidän pallerot nauraisivat katketakseen jos tuollaista joltakin kuulisivat.

Ja sitten luultavasti sanoisivat "sähän oot ihan hupiukko loppujenlopuks".

Se on vähän eri asia kun asuu Helsingissä. Siellä suhtautuminen kaikkeen on tuommoista.

Mutta jos sä asut maaseudulla, tilanne on ihan eri. Siellä uskovaisia on paljon ja siksi se vaikuttaa muidenkin elämään. Mut et tätä varmaan ymmärrä kun et ole koskaan maaseudulla asunut.

Se on vähän eri asia kun asuu Helsingissä. Siellä suhtautuminen kaikkeen on tuommoista.

Mutta jos sä asut maaseudulla, tilanne on ihan eri. Siellä uskovaisia on paljon ja siksi se vaikuttaa muidenkin elämään. Mut et tätä varmaan ymmärrä kun et ole koskaan maaseudulla asunut.
riippuu vähän maaseudustakin, lestoja on etupäässä pohjospohjanmaan maaseudulla

muissa maakunnissa on erit hihhulit

riippuu vähän maaseudustakin, lestoja on etupäässä pohjospohjanmaan maaseudulla

muissa maakunnissa on erit hihhulit

Mutta joissakin kunnissa lestojen rooli on todella iso. Muut eivät ole niin merkittävässä asemassa. Hihhuloivat vaan keskenään.

En kyllä kestäis asua semmosessa kunnassa jossa lestoja on tosi paljon. Kartan myös lestafirmoja aina kun mahdollista. Talopaketti tosin tuli otettua semmoiselta, siinä kyllä toiminta oli asiallista.

Mutta joissakin kunnissa lestojen rooli on todella iso. Muut eivät ole niin merkittävässä asemassa. Hihhuloivat vaan keskenään.

En kyllä kestäis asua semmosessa kunnassa jossa lestoja on tosi paljon. Kartan myös lestafirmoja aina kun mahdollista. Talopaketti tosin tuli otettua semmoiselta, siinä kyllä toiminta oli asiallista.
joo, esimes Lumijoella ne päättää melkis kaikesta

Yhteistyössä