Nyt mä haluan lopettaa jahkailun. mitä te tekisitte mun kengissäni?

NalleKarhuÄiti

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
2 282
1
36
Opiskelemaan/ töihin mieletön motivaatio olisi.
Mutta nyt on tilanne se että mulla on 1lk poika, tyttö joka aloittaa syksyllä eskarin, huhtikuussa 3v täyttävä poika ja kesäkuussa 1v täyttävä tyttö.
Eli veisitkö 3 lasta päivähoitoon 6v, 3v ja 1v?
vai olisitko kotona vielä vuoden niin että olisi kaksi koululaista ja 2 tarhalaista?
en osaa päättää mutta piste tälle jahkailulle on tultava muuten sekoan eikä musta ole sitten mihinkään.

Jäisin päätoimisesti hoitamaan lapsia, jos sevain taloudellisesti on mahdollista, mutta omaksi virkistykseksi sopisin muutaman työvuoron silloin tällöin jonnekin... vaikkei edes just sille omalle alalle.

Lapsille ehkä parempi jos olet kotona. ?? Miten jaksat kotona tarjota virikkeitä?

Raskasta tuo on sinulle itsellesi joka tapauksessa. Jos kotona, viet ja haet eskaria 2 pienen kanssa, koululaisen läksyt...työtä kellon ympäri. et ehdi hirveästi pienempiin syventyä, kotitöitä kun isommat koulussa ja eskarissa.

Ja toisaalta kallista viedä hoitoon kaksi ja kaksi iltapäivähoitoon. Ja illalla kahdet läksyt, omat ja lapsen...

äh, minusta ei olisi ison perheen äidiksi. (kaksi riittäää)

Riippuisi varmaan siitä, millaiset opiskelu/työajat olisi.

Anyway, uuden systeemin opettelu siinä on kuitenkin edessä, joten samapa se, missä vaiheessa tulee. Mieti nyt ainakin mihin menisit opiskelemaan/ töihin ja miten hoito järjestyisi, konkreettisia vaihtoehtoja on helpompi punnita.

Mä en veisi vuosikasta päivähoitoon, jos olisi vaihtoehtoja. Noin muuten ajattelisin, että jso on mahdollisuus kulkea autolla, niin sinne päiväkotiin varmaan rouddaa vaikka rekallisen lapsia, mutta jos pitää umpihangessa kävellen tarpoa, niin max 2 tarhaan vietävää. Mä itse olen kokenut yhdeksi elämäni raskaimmista ajoista ne vuodet, kun junnu oli päiväkodissa ja mun piti kukonpierasun aikaan lähteä lasta kävellen tarhaan retuuttamaan.

Sinun kengissäsi ja omissanikin olisin huoleti kotona niin kauan kuin mahdollista. Töissä ehtii olla vielä myöhemmin vaikka kuinka, mutta pienten lasten kotiäitinä voit olla vain silloin kun lapset on pieniä.

unohdin kertoa että Minä olen ollut kotona 8,5vuotta ehkä siksi on kova halu jo tehdä muutakin mutta mulla on aina ollut periaate että hoidan lapset 3v asti kotona siksi päätös on vaikea.
laskelmallisesti tilanne talouden kannalta on sama.
Hoitomaksu olisi 3 lapsesta reilut 300e :/
Toisaalta täällä on hirveä tilanne päivähoitopaikkojen kanssa. naapurissa oleva päiväkoti on aivan täynnä eli voisi olla että sinne ei edes kaikki mahtuisi.
tuntuisi loogiselta olla vielä ainakin vuosi kotona ja jos olisin sen 2vuotta niin saisi toinen lapsikin aloittaa koulunsa niin että äiti olisi kotona.
ja kun on vielä tätä jahkailijan vikaa niin tuntuu että :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Röllin Toosa:
Sinun kengissäsi ja omissanikin olisin huoleti kotona niin kauan kuin mahdollista. Töissä ehtii olla vielä myöhemmin vaikka kuinka, mutta pienten lasten kotiäitinä voit olla vain silloin kun lapset on pieniä.

juuri näin, hyvin sanottu. tää on mun vakiolause muuten :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsille ehkä parempi jos olet kotona. ?? Miten jaksat kotona tarjota virikkeitä?

Raskasta tuo on sinulle itsellesi joka tapauksessa. Jos kotona, viet ja haet eskaria 2 pienen kanssa, koululaisen läksyt...työtä kellon ympäri. et ehdi hirveästi pienempiin syventyä, kotitöitä kun isommat koulussa ja eskarissa.

Ja toisaalta kallista viedä hoitoon kaksi ja kaksi iltapäivähoitoon. Ja illalla kahdet läksyt, omat ja lapsen...

äh, minusta ei olisi ison perheen äidiksi. (kaksi riittäää)

toisaalta mahdollista, että tarhassa he saisivat paremmin virikettä, jos siellä päin on hyvät tarhat ja vähän lapsia. Ei noin monen kanssa ehdi kuin kotitöitä ja pakolliset kotona, kun kahden kanssakin kiirettä...

No toisaalta saat sisar alennuksen tarhamaksuista. Koululaisista sitä ei saa....
Oma on päätöksesi,mutta jos nyt intoa on niin lähtisin kouluun/töihin.
Varsinkin jos pystyt yhtään valitsemaan työaikasi

mä olisin kotona sinun asemassa vielä kaksi vuotta ja kävisin tekemässä satunnaisesti töitä. siis sillai,et ei pääse kotona sekoamaan,jos siltä alkaa tuntua.

itse lähdin töihin vasta sitten,kun oli pakko eli kun nuorempi täytti kolme vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
mutta kun alle 3v eivät tarvitse sen kummoisempia virikkeitä, ihan normaalit kotona tehtävät hommat riittää ja ulkoilu jota kaikki harrastaa lasten kaa... :headwall: :headwall: :headwall:

ok...

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Alkuperäinen kirjoittaja Röllin Toosa:

juuri näin, hyvin sanottu. tää on mun vakiolause muuten :hug:

Peesaan tätä!

Yhteistyössä