Nyt mä tiedän, miksi siivoojan työ ei houkuta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siivoooja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä teen myös siivoustyötä, mutta onneksi pienessä firmassa. "Asiakkaat" on tosi mukavia ja osa tullut tutuksi heidän kanssa höpistessä. Yhtään negatiivista palautetta en ole saanut, ainoastaan joku on voinut kommentoida "ihan hyvä se on jo, ei sun kannata liian tarkkaan puunata, ettei me totuta liian hyvään.. ja sitäpaitsi se on kohta ihan samanlaisessa kunnossa!" ja hymyillyt päälle :)
En tiedä, vaikuttaako se, että olen naissiivooja miesvaltaisella alalla, vai mikä. Jotkut "asiakkaat" sotkee enemmän, jotkut vähemmän. Joskus näyttää sille, että tiloissa ei olis käynyt kukaan koko päivänä!
Talven kura-aika on kamalaa, hiekkaa saa imuroida kilokaupalla matoista ja lattiat ja portaat on ihan ravassa, mutta kesällä pääsee tosi helpolla. Silloin riittää, että parina päivänä viikossa pyyhkii kaikki lattiat, muuten pyyhkäisee vain tahrat pois.
Tympeää duuniaha tuo on, joka päivä samat nurkat/huoneet/vessat, mutta noi ihmiset, jotka tiloja käyttää, on niin ihania, että hyvin jaksan työpäiväni.
Siihen päälle vielä TES:iä parempi palkka ja urakkatyö, kummasti tilipäivänä hymyilyttää! :)

itse opiskeluaikana tein siivoustyötä.. koiranhommaa vaikka tein työni erittäin hyvin ja palaute oli positiivista. Kerran joku tyly konttorirotta (mies) kyseli, että etkö ole parempaa ammattia hankittua!?! Kerroin olevani sh-opiskelija ja tekeväni kesäisin useita töitä rahoittaakseni opiskelun ja elämisen..AVOT! voi sitä lirkuttelun määrää sen jälkeen...

Laita vaan lappua seinälle, että tilat siivottu silloin ja silloin ja seuraavan kerran tullaan silloin.
Ja siihen vielä isolla, että "SIIVOOJA EI OLE TÖISSÄ YMPÄRI VUOROKAUDEN!!". Joten olkaa hyvä ja heittäkää roskat roskiin ja pyyhkikää jalkanne tullessanne sisälle!!!

Siivooja olen minäkin ja huomannut valitettavasti sen, että esim. naisten vessoissa on miltei joka kerran käsipapereita roskiksien vierellä. Miehillä on ilmeisesti parempi sihti tuossa asiassa.
Ja kun ihmiset marssii ulkoa sisälle, vain harva pyyhkii jalkojaan kuramattoihin.
Kyllähän siivoojilla pitäisi olla korkeampi palkka , kun viitsitään siivota toisten sotkemia paikkoja.

olen siivojayrittäjän vaimo ja kyllä noita juttuja saa ukolta kuulla :D.itsekkin tehnyt firmalle tuurauksia ja kaikkea sanomista välillä tuli muutama ihan asiallistakin.

Aiheellinen keskustelu! Olen itsekin miettinyt sitä, miksei siivousfirmojen asiakkaita saada yhtään kuriin ja herran nuhteeseen. Mutta näyttää olevan muillakin aloilla valitettavasti niin, että asiakkaita nuoleskellaan. Yäk, joskus tekisi oikeasti mieli ilmaista suoraan, mitä ajattelen valituksista, jotka ovat täysin aiheettomia. Ja mitä mieltä olen asiakkaiden porsasmaisuudesta. Kynnet leikataan joka toinen päivä LATTIALLE, vessassa ollaan kuin pikkukakarat ja ne keittiötilat sitten. Voi hurja, miten toimistotyöntekijät osaavatkaan sotkea keittiössä. Ei alkeellistakaan tajua siitä, mitä on biojäte, ja jos siivoojalle kuuluu tiskit, niin järkyttävä määrä homeista ja pilaantunutta ruokaa astioissa ym ym.

Nauroin kippurassa tuolle kolikkojutulle :D

Lähisukulainen teki opiskelijana työtä ja sanoi että tahti on liian kova ja ei ehdi tehdä kunnolla, ehkä siinäki sitten kokemus auttaa että oppii tekemään nopeammin, hänellä ei siis edes koulutusta ollut.

Arvostan kovasti sinua kun pyrit tekemään työn hyvin. Monilla varsinkin miesvaltaisilla aloilla yritetään vain laiskotella niin paljon kuin mahdollista. Hometaloja tuloksena.

Mä teen myös siivoustyötä, mutta onneksi pienessä firmassa. "Asiakkaat" on tosi mukavia ja osa tullut tutuksi heidän kanssa höpistessä. Yhtään negatiivista palautetta en ole saanut, ainoastaan joku on voinut kommentoida "ihan hyvä se on jo, ei sun kannata liian tarkkaan puunata, ettei me totuta liian hyvään.. ja sitäpaitsi se on kohta ihan samanlaisessa kunnossa!" ja hymyillyt päälle :)
En tiedä, vaikuttaako se, että olen naissiivooja miesvaltaisella alalla, vai mikä. Jotkut "asiakkaat" sotkee enemmän, jotkut vähemmän. Joskus näyttää sille, että tiloissa ei olis käynyt kukaan koko päivänä!
Talven kura-aika on kamalaa, hiekkaa saa imuroida kilokaupalla matoista ja lattiat ja portaat on ihan ravassa, mutta kesällä pääsee tosi helpolla. Silloin riittää, että parina päivänä viikossa pyyhkii kaikki lattiat, muuten pyyhkäisee vain tahrat pois.
Tympeää duuniaha tuo on, joka päivä samat nurkat/huoneet/vessat, mutta noi ihmiset, jotka tiloja käyttää, on niin ihania, että hyvin jaksan työpäiväni.
Siihen päälle vielä TES:iä parempi palkka ja urakkatyö, kummasti tilipäivänä hymyilyttää! :)

taitavat olla vain sovinisteja, olisivat varmaan erilaisia vaikka hilkka ahteelle siellä.

Yhteistyössä