Nyt meni jo yli mun ymmärryksen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhhei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhhei

Vieras
Kuulin viime kuussa että serkku on saanut keskenmenon :(
Ei olla kauhean läheisiä tavataan harvoin. Hänen äitiään näen useammin ja hän oli tosi allapäin tapahtuneesta.
No nyt sitten näin serkkuni ja hän kertoikin itse myös tapahtuneesta, oli ottanut sen tosi raskaasti , saikullakin oli ollut.
Sitten keskustellessamme selvis että itseasiassa oli eka kuukausi ilman ehkäisyä menkat eivät olleet edes myöhässä , positiivista raskaustestiä ei ollut . Hänestä oli vaan tuntunut että hän on raskaana ja kun menkat alkoi normaalisti niin se oli keskenmeno .
Mitenkään väheksymättä hänen pettymystään niin ...rankkaa tuee olemaan(itselle ja läheisille) jos tolla asenteella lähtee lapsentekoon :(

noita todella varhaisia "keskenmenoja" tapahtuu melkeen joka naiselle useampikin elämän aikana.. Me ei vaan edes huomata niitä.. Oletetaan vaan että menkat oli vähän myöhässä..

Mutta todella outo toi sun serkkus :)

[QUOTE="hih";26209766]noita todella varhaisia "keskenmenoja" tapahtuu melkeen joka naiselle useampikin elämän aikana.. Me ei vaan edes huomata niitä.. Oletetaan vaan että menkat oli vähän myöhässä..

Mutta todella outo toi sun serkkus :)[/QUOTE]

No voidaanko ko tapauksessa edes puhua keskenmenosta kun menkatkaat eivät edes olleet myöhässä. Joo vähän outoa tuollainen minustakin. Toisaalta pistää vähän ärsyttämäänkin tuollainen kun ajattelee mitä ne oikeasti keskenmenon kokeneet saavat kokea.

ai niinpäs juu luinkin tuon aloituksen hätäisesti.. jos ei menkat edes myöhässä olleet niin eihän sillon mitään keskenmenoa ollutkaan ei edes varhaista sellaista...

Pelottavaa. Sitten kun saa oikeasti lapsen niin ruokapöytään katetaan lautanen "enkeliveljelle" yms. Keskenmenon vuosipäivänä viedään koko perheen voimin kynttilä hautausmaalle tai pihan perälle enkeliveljen muistoksi.. Puskee takaumaa nyt, tuliko joskus joku tämmöinen ohjelma telkkarista, vähän höyrähtänyt emäntä teesillä "viisi lasta joista kolme päässeet syliin asti?"

[QUOTE="vieras";26209792]No voidaanko ko tapauksessa edes puhua keskenmenosta kun menkatkaat eivät edes olleet myöhässä. Joo vähän outoa tuollainen minustakin. Toisaalta pistää vähän ärsyttämäänkin tuollainen kun ajattelee mitä ne oikeasti keskenmenon kokeneet saavat kokea.[/QUOTE]

Olin itse tosi surullinen hänen puolestaan mutta kun kuulin mitä todella oli tapahtunut pisti vähän ärsyttämään :( myönnän . Onneksi sain pidettyä pokan.
Mä olen itse kokenut 2keskenmenoa rv 12+5 ja 16+2 sekä kohdunulkopuolisen raskauden joka oli viedä hengen multa.
No hän on ollut aina aika "DraamaQueen " joten pitää vastaisuudessakin "laimentaa" hänen tarinansa .

Juuri ajattelinkin, että ihana draamakuningatar... :D Ei kannata loukkaantua tuollaisen takia. Oli ehkä hänelle kova paikka kun ei heti napsahtanutkaan raskaaksi. Tuolla saa sitten sen tarvitsemansa huomion. :rolleyes:

Mutta jos on selliainen, joka muuttaa tarinaansa sen mukaan mitä olettaa toisten uskovan tai mitä vakuuttelua /onnitteluita / pahoitteluita toisilta odottaa... Tiedän näitäkin. Esim oman äidin suuntaan ollaan "kyllä mekin niin haluttais lapsi, odotas vain kyllä sinustakin mummo pian saadaan", isän suuntaan "kyllä isä, ymmärrän että emme ole vielä valmiita lapseen", parhaalle ystävälle "mikähän siinä on että ei tulla raskaaksi vaikka on jo vuosi yritetty", etäisemmille perhetutuille"meillä ei vielä ole lasten aika", serkulle "siis onhan me yritetty lasta eikä se siitä johdu että hedelmättömiä oltaisiin ja siis olenhan mä ollut raskaanakin jo kolmesti mutta ne keskenmenot :( "

Yhteistyössä