Nyt meni lopullisesti hermot äijään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt

Vieras
Selvis sitten että äijällä riittää kyllä rahaa veikkaukseen, välillä pari kertaa kuussa 80 egee, toisinaan "vain" 65. Laskin tossa että kolmen kuukauden aikana käyttänyt yli 200 euroa veikkaukseen ja eihän siinä mitään vaikka käyttäis perseensä pyyhkimiseen jos sitä rahaa vaan sitten riittäis muuhunkin elämiseen!!! P***le että kiehahdin. Oli suunnitelmaa jos toistakin kesän varalle, että päästäis lasten kanssa johonkin. Minä pistin pienistä tuloistani vähän säästöön ja muutenkin pihistellyt vaateostosteni kanssa. Että PÄÄSTÄIS edes Korkeasaareen käymään. Vaan tänäänpä ei ollut rahaa edes ruokaan, niin valitteli. Sai sentäs lomarahat ja kaikki. Ja varaa oli kyllä ostaa kallis ruohonleikkuri ja painepesuri. Ilman pesuria olis selvitty kyllä, ruohonleikkuriks olis kelvannut halvempikin, mutta niin sinne vain tupsahti sitten 400 euroa niihinkin. Ja minä valitellut kun ei ole vaatteita kun maha kasvaa.

Minusta viis, mutta mitä lapset saa kesästä??? Ei ollutkaan sitten rahaa mihinkään kun ne ei tunnu olevan minkään arvoisia niinkuin en minäkään. Onko tää nyt oikein? Vattu että suututtaa, mä halusin et oltais perheenä käyty edes jossain ja lapset sais kokea jotain uutta kivaa! Muutenkaan nää meidän tulot ei huimat ole ja asuntolainaa maksellaan. Niin jollakulla on vaan otsaa tehdä itsekkäästi perhettään ajattelematta mitä lystää :/

ostiko ihan omaan käyttöön sen leikkurin ja pesurin?
lasten kanssa voitehdä jotain muutakin kun mennä näihin rahastus paikkoihin, menette vaikka rannalle, otatte eväät mukaan ja vietätte mukavan päivän vaan oleillen, ei siihen kauheasti rahaa tarvita ja varmasti lapset nauttii siitäkin päivästä

Jymmärrän kiukkusi ja mies tekee väärin.... mites olis sellanen järjestely et heti kun mies saa rahaa niin maksatte kaiken puoliksi tai hää antaa sinulle rahaa sen verran et pärjäätte kuun loppuun ja mitä hälle tilille jää niin voi ne käyttää vapaasti... meil molemmilla on eri tilit mutta rahat yhteiset... kun tiijetään suunnilleen mitä rahaa menee kukaudessa niin mä laitan kuun lopussa suunilleen puolet noin 500 euroa miehen tilille .. kun olen se pienempi tuloinen mies sitten makselee ne suurimmat ostokset just esim: auton huollot sun muut.... kaupasssa käy se joka kerkiää jne..... mä saan jotain 1000 euroa jos olen kotona rahaa ja hyvin saan ostettua viel ruokaakin ja mitä lapset tarviikin...

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
Jymmärrän kiukkusi ja mies tekee väärin.... mites olis sellanen järjestely et heti kun mies saa rahaa niin maksatte kaiken puoliksi tai hää antaa sinulle rahaa sen verran et pärjäätte kuun loppuun ja mitä hälle tilille jää niin voi ne käyttää vapaasti... meil molemmilla on eri tilit mutta rahat yhteiset... kun tiijetään suunnilleen mitä rahaa menee kukaudessa niin mä laitan kuun lopussa suunilleen puolet noin 500 euroa miehen tilille .. kun olen se pienempi tuloinen mies sitten makselee ne suurimmat ostokset just esim: auton huollot sun muut.... kaupasssa käy se joka kerkiää jne..... mä saan jotain 1000 euroa jos olen kotona rahaa ja hyvin saan ostettua viel ruokaakin ja mitä lapset tarviikin...

Kiva että joku sentäs ymmärtää että mies tekee väärin :( Ei taida meidän herralle sopia tuollainen järjestely. Mutta ei se mitään. Tästä lähdin MINÄ laitan rahoistani säästöön saman verran mitä mies veikkaukseen ja lähden sitten vaikka etelän matkalle lasten kanssa. Jännä, että minä myös olen se joka miettii lasten harrastusten kustantamista ja tarvikkeiden ostoa :)
Ja alunperin oli puhe, että rahat on yhteisiä ja minä pidän huolta meidän budjetista koska osaan pitää menot aisoissa. Vaan eipä nyt enää tietoakaan tuosta ja nyt sitä ollaan tilanteessa jossa rahat ei mihinkään riitäkään. Ukon puolelta pelkkää salailua ja syynsä hänellä näköjään on ollutkin. Ei vain raukka tiedä että minäpä tiedän jo.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ostiko ihan omaan käyttöön sen leikkurin ja pesurin?
lasten kanssa voitehdä jotain muutakin kun mennä näihin rahastus paikkoihin, menette vaikka rannalle, otatte eväät mukaan ja vietätte mukavan päivän vaan oleillen, ei siihen kauheasti rahaa tarvita ja varmasti lapset nauttii siitäkin päivästä

No kuule, en tiedä mihin käyttöön osti, varmaankin pesemiseen ja ruohonleikkuuseen kummankin käyttöön. Ei vain minulle kertonut mitään ja sitten hupsis, suunniteltuun reissuun ei löytynytkään enää varaa :o
Juu ja ollaan kuule käyty rannalla ja tehty ihan ilmaisia kesäjuttuja, olis vain JOSKUS kiva päästä jonnekin muuallekin! Varsinkin kun näin sovittiin jo toukokuussa.

Juuri tuon takia meillä on ne omat tilit ja sitten vielä se lainatili. Minä sitten makselen kaikki laskut kun jommalla kummalla on tilipäivä ja siirrän toisille tileille tarvittavat summat ja loput saa mies käyttää kuten haluaa, niin eipä tule tuollaisia ongelmia.

tästä syystä meillä on omat tilit. toinen tehköön omalla mitä lystää ja minä omallani mitä lystää, kun laskut on maksettu. Hyvin on toiminut ja toimi jo silloin kun olin kotona lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Juuri tuon takia meillä on ne omat tilit ja sitten vielä se lainatili. Minä sitten makselen kaikki laskut kun jommalla kummalla on tilipäivä ja siirrän toisille tileille tarvittavat summat ja loput saa mies käyttää kuten haluaa, niin eipä tule tuollaisia ongelmia.

Meillähän onkin omat tilit. Sehän tässä taitaa se ongelman ydin ollakin. Minä siirrän ruokarahaa miehen tilille ellen itse käy kaupassa ostoksilla. Isommissa hankinnoissa kerron aina toiselle osapuolelle, mutta homma ei näköjään toimi toisinpäin. Eli minulle ei tarvitse kertoa ja sitten ollaan taas pulassa kun rahat ei riitäkään! Omapahan on mokani, mutta minkäs teet jos toinen on kusipää ja valehtelee.

Yhteistyössä