nyt mulle pitää saada ammatti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"höh"

Vieras
merkonomin tutkinto löytyy mutta ei oikein oo mun juttu ja töitä ei sillä alalla meinaa löytyä millään.. joten olen päättänyt että pitää hommata toinen ammatti..
en vaan tiedä että mitä... mielenkiintoi on vuosien aikana vaihdellut

parturi-kampaaja
sairaanhoitaja
perhepäivähoitaja
kirjastovirkailija

mutta loppujen lopuks en tiedä mikä olis mun juttu... oon tehny kaikenlaisia testejä muttei ne oo tehny mua yhtään sen viisaammaksi...

hoitoalalla olis varmaan töitä mutta eipä musta olis siihen raskaakseen työhön ja tänäänkin otin ja pyörryin kun mies näytti pientä haavaa minkä olis saanut sormeensa... :/

Terveydenhuollon sihteerillä on siisti sisätyö ja työhön nähden kohtuullinen palkka. Vakituisen paikan voi saada, jos on ensin sijaistanut jonkun aikaa samassa sairaalassa tai terveyskeskuksessa ja on tullut osastoilla tutuksi. Koulutus kestää vajaan vuoden, jos sen tekee näyttöinä, jos muuten niin muistaakseni 1,5-2 vuotta. Kurssilla suoritetaan sihteerin ammattitutkinto, joka käy muunkinlaisilla työpaikoilla, mutta sinullahan on kyllä jo merkonomin tutkinto, joten sinulla ei tuosta olisi muualla hyötyä. Pienenä ongelmana voi tietysti olla, että sinä et halua nähdä pahassa kunnossa olevia ihmisiä, mutta ei niitä kaikissa työpaikoissa ole pakkokaan nähdä, jotkut tekevät pelkkää puhelin- tai ajanvaraustyötä tai ovat vaikka vanhuspalveluiden tai psykiatrian puolella.

Hakeuduppa röntgenhoitajaksi tai fysioterapeutiksi. Tosin oli meillä laboratoriohoitajakurssilla nuori nainen, joka pyörtyi kun hän otti tai hänestä otettiin verikoetta, mutta niin vaan hänestäkin laboratoriohoitaja (nyk bioanalyytikko) tuli.

Niin tosiaan kirjanpitäjistä on pulaa. Vaatiikohan se kuitenkin jotkut lisäopinnot perusmerkonomille?

Jos oikeasti asuu sillä lailla maalla, että on kaukana kaikesta, niin se ammatti olisi parasta valita sen mukaan mitä työpaikkoja paikkakunnalla on. Jos ei muuta ole, niin sitten täytyy ruveta maatalouslomittajaksi, puutarhatyöntekijäksi tai kotisairaanhoitajaksi, noita yleensä tarvitaan maalla...

musta ei olis kirjanpitäjäksi. olen todella huono siinä. en osaa edes enää perus kirjanpitoa.. nippanappa läpisin sen kurssin kun merkonomiksi opiskelin ja siitä onkin jo aikaa... eniten töitä näyttää olevan hoitoalalla. myös lasten hoito esim päiväkodit. sitten on paljon miesten töitä hitsaajaa, koneen asentajaa yms.

Yhteistyössä