Nyt niksejä kuinka päästä selkäkivusta eroon! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jeba"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jeba"

Vieras
Mulla ollut kohta kolme viikkoa selkä kipeä vasemman lapaluun kohdalta, ei auta kipugeelit, ei särkylääkkeet, ei hieronta, ei niksauttelut ja naksauttelut, ei venytykset.

Nyt ottaisin vastaan kaikki järeät keinot, koska aikuista naista alkaa jo itkettämään tämä alituinen kivun kanssa eläminen :(

Lääkärit ei kuitenkaan auta, sanovat vain että ota lisää särkylääkettä ja venyttele, vaikka todettu jo on että ei auta vaikka kuinka paljon vetäisi särkylääkettä.

Kuntosalille ja ohjaajan kanssa sopiva treeni.

Kun lihakset on kunnossa, venyttelykin tehoaa eikä kramppeja tule juuri lainkaan.

t. entinen sohvaperuna joka kävi säännöllisesti hieronnassa ja tekee työtä tietokoneella

[QUOTE="Jeba";25415285]Mulla ollut kohta kolme viikkoa selkä kipeä vasemman lapaluun kohdalta, ei auta kipugeelit, ei särkylääkkeet, ei hieronta, ei niksauttelut ja naksauttelut, ei venytykset.

Nyt ottaisin vastaan kaikki järeät keinot, koska aikuista naista alkaa jo itkettämään tämä alituinen kivun kanssa eläminen :(

Lääkärit ei kuitenkaan auta, sanovat vain että ota lisää särkylääkettä ja venyttele, vaikka todettu jo on että ei auta vaikka kuinka paljon vetäisi särkylääkettä.[/QUOTE]

Teetkö päivittäin jotain liikkeitä, jotka provosoi selkää? Teetkö istumatyötä? Mikä on muuttunut 3 vkon sisällä?

Minulla ei ole koskaan ollut selkäkipuja, paitsi nyt tänä syksynä. Aloitin työt pitkän tauon jälkeen ja työ on istumatyötä. Selkää särkeeä jatkuvasti, kipu helpottaa viikonlppuisin. Minulla oli pitkä joululoma, jonka aikana selkäsärky loppui kokonaan. Työt alkoivat maanantaina ja eilen illalla selkä oli jo niin kipeä, että en saanut puettua 2-vuotiastani. Särkee särkee ja särkee, ihan koko ajan. Vasen puoli, pakaran yläpuolelta on pahin. Jossain vaiheessa särky leviää koko alaselkään. Työergonomian pitäisi olla kunnossa.

[QUOTE="Tiina";25415477]Teetkö päivittäin jotain liikkeitä, jotka provosoi selkää? Teetkö istumatyötä? Mikä on muuttunut 3 vkon sisällä?

Minulla ei ole koskaan ollut selkäkipuja, paitsi nyt tänä syksynä. Aloitin työt pitkän tauon jälkeen ja työ on istumatyötä. Selkää särkeeä jatkuvasti, kipu helpottaa viikonlppuisin. Minulla oli pitkä joululoma, jonka aikana selkäsärky loppui kokonaan. Työt alkoivat maanantaina ja eilen illalla selkä oli jo niin kipeä, että en saanut puettua 2-vuotiastani. Särkee särkee ja särkee, ihan koko ajan. Vasen puoli, pakaran yläpuolelta on pahin. Jossain vaiheessa särky leviää koko alaselkään. Työergonomian pitäisi olla kunnossa.[/QUOTE]

Lisään vielä, että kävely auttaa ja sitä harrastankin ahkerasti. Usein kävelen töistä kotiin. Illat on silti tuskaa.

Mä olen ruvennut treenaamaan kotona kahvakuulalla,kun mulla on kanssa niskat ja yläselkä jumissa.Neljän kilon kahvalla,joka ilta jumppaan.Suosittelen jos siitä olisi apua.

Osteopaattia suosittelen, vaikkei olekaan ilmaista. Ei kannata liian kauan kärvistellä ja kokeilla kotikonsteja. Sitten kun lukko on auki, kannattaa keskittyä lihasten vahvistamiseen ja venyttelyyn. Ylipäänsä liikunta tekee hyvää, ja esim. keppijumppa selälle (sitä nyt voi tehdä vaikka harjanvarrella).

Tiedän tuon kivun. Mulle paras tapa päästä eroon yläselän ja niska-hartiaseudun jumeista on kuntonyrkkeily. Myös sauvakävely on hyvä, jos osaa olla riittävän rento. Vatsalihasten hyvä kunto vaikuttaa lähinnä keski- ja alaselän kipuihin.

Kokeile myös keppijumppaa. Olen joskus turvautunut myös osteopaattiin ja se oli kyllä hyvin käytetty 50 euroa.

Olen kotiäitinä ja tämä on vaivannut jo pidemmän aikaa, ei vain kertaakaan näin kauan kerrallaan. On viime keväästä asti suurin piirtein aina kuukauden välein kipuillut, mutta mennyt ohi parissa päivässä, nyt ei sitten olekkaan mennyt ohi ja kyllähän se mietityttää mistä kipu oikein johtuu, sen tahtoisin selvittää, joten varmaan se on pakko lääkärille päästä.

Tulehduskipulääkkeitä (ibumax) vedän monta päivässä mutta eivät auta ollenkaan.

Mulla ei noi kipukeelit auta selkään tai lonkkaan jos se naksuu..tiikeribalsami (se oikee ) tehoaa. Tuntuu eka et lämpenee mut sen jälkee häviää kyl turvotus ja kivut

Yhteistyössä