Nyt noin 100 000 työttömän kasvu johtuukin ex-työministeri Arto Satosesta suhdanteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Satonen seli-selittelee A-studiossa mokiaan juuri nyt.

Marinin kauden vakavat kriisit pandemia ja energiakriisi eivät vaikuttaneet "suhdanteisiin".
Ukrainan sota, joka oli jo Marinin aikana ja Trump ovat nyt syyllisiä, ihme etteivät Arton tuottamat työttömät, joita on Euroopan eniten Suomessa. Myös työllisyyskehitys on Euroopan huonoin ja velanotto pahinta.

Huolimatta kriiseistä Rinteen ja Marinin hallitukset lisäsivät työllisiä 117 000 hengellä TEMin piilotetun muistion mukaan. Etlan mukaan Marinin hallitus pelasti koronatuilla yli 40 000 työpaikkaa. Yli 157 000 työpaikkaa on paljon, kun niitä on Satosen työministerikaudella menetetty noin 76 000.

En viitsinyt katsoa illan A-studiota. Vilkaisin vain ohjelman teeman ja vierailijat tv-oppaasta.
Eilen eduskunnan istunnosta jäi pahasti korvaani särähtämään Orpon puhe, jossa hän kehotti muistaakseni demareita menemään vasemmiston kainaloon.
Säälittävä tuhahdus mieheltä, joka puolustaa viimeisin voiminsa asemaansa velkalaivan kipparina.
On synti ja häpeä istuttaa ihmisiä työttöminä. Olen pienituloinen eläkeläinen, ja saan aikani hyvin kulumaan. Olin eilen vuositarkastuksessa, jossa kysyttiin mitä harrastan. Sanoin olevani liikaa netissä ja lukevani liikaa mitä käsiini sattuu.
Jumitun kotiini, ja lähtö ihmisten ilmoille tahtoo jäädä aikomukseksi.
Ymmärrän täysin syrjäytyneitä, jotka ovat unohtuneet neljän seinän sisälle. Jos koukuttuu tietokonepeleihin, on täysin digiorja ja pelifirmojen uhri. Ylen Kulttuuricocktailissa on aiheesta keskustelu.
Olen tällä viikolla työllistänyt melko monta ihmistä kodinhuolto- ja digiasioilla. Yritän suunnata jatkossa huimioni hyvää mieltä tuottaviin asioihin.
Löysin jo hameen edullisesti Isosta ostoskeskuksesta. Kun sää lämpenee, pyöräilen ja nautin ihanasta keväästä. Eilen huomasin, että tuomi on pian täydessä kukassa. Olen aina kukassa vuodenaikaan katsomatta.
Olen liian puhelias, ja se lienee suurin syy mökittymiseeni. Kun en jää suustani kiinni, en myöskään ajaudu mitä uskomattomimpiin tilanteisiin.
Lukutuolissani on paljon hyviä puolia.

Yhteistyössä