Nyt nopeesti vinkit kehiin! 5-vuotiaalle tytölle synttärilahja. En keksi mitään millätyttö leikkisi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Moi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Moi"

Vieras
Mulla ei ole hajuakaan uusimmista leluvillityksistä että jos joku täällä omistaa sellasen 5v tytön joka LEIKKII niin millä ne leikkii? Meijän tyttö kun ei oikein leiki millään. Kyllä se kaikenlaista haluaa mutta ei se niillä leiki. Roolileikit ehkä on eniten se mistä innostuu. Tykkää kirjoista ja dvd:stä, mutta jotain ois kiva keksiä mistä se innostuisi. Ja huomenna menen kauppaan ja mun täytyy siis keksiä se lahja nyt pikasesti, olen aivan unohtanut... *nolo*

"Aarrearkku" täynnä huiveja, prinsessa mekkoja, koruja, keijusiipiä, meikkejä (kynsilakkaa,huulikiiltoa, lasten shampoota yms...),tarroja,vaaleanpunaista kimallus askartelu hömppää:D

Mä ostin eräälle 5v täyttävälle tytölle taanoin soittorasian (siis sellanen korurasia-soittorasia), löysin sellasen nätin keiju-aiheisen. Vanhempien mukaan oli ollut nappi lahja, tyttö oli tykännyt älyttömästi siitä.

Meiän tyttö 7v on ikänsä ollut just semmonen, että ei se ole oikein millään leikkinyt. Zhu zhu petseillä jonkin verran ja Pet Shopeilla myös, mutta aika vähän niilläkään, ellei kaverit ole pakottaneet :) Enempi se on kanssa tykännyt roolileikeistä ja askarteluista sekä porukalla leikittävistä ulkoleikeistä.

Mikset siis ostaisi jotain kivoja roolijuttuja tytölle? Roolivaatteita, laukkuja, helyjä jos jonninmoista? Tai monenmoista rantalelua? Tai vaikka lasten posliiniastiasto teekutsuleikkeihin.

Meiän tyttö oli muuten ihan onnessaan kun se sai kerran mummulta ison kasan mummun vanhoja kankaita. Varmaan paras lahja/tuliainen ikinä, koska niistä kankaista on tehty majaa, piknikliinaa, pöytäliinaa esiliinaa, viittaa, nalleille peittoja jne jne. Ne taipuu vaikka mihin ja seuraavalla leikkikerralla taas uuteen juttuun.

Miksi siis väkisellään ostaa leluja, jos lapsi ei niistä juurikaan välitä? Lapsen leikki kun voi olla niin monenlaista.

Onpas hassua, jos lapsi ei leiki. :confused: En osaa kuvitella tilannetta, jossa meillä ei leikittäisi.. Ei ne edes (4v ja 5v tytöt) tarvitse leluja siihen.. Suosiossa on kaikki roolivaatteet, littlest pet shopit, keijujutut (toys'r'us:ista), zhu zhu hamsterit, pehmolelut, palapelit, helmiaskartelut (korut ja hamahelmet), kaikki piirustus- ja värityskamat, etenkin top model-jutut variaatioineen, tarrat, kynät ja maalit jne jne jne..

No siis tyttö leikkii jonkin verran nukeilla jos on kavereita, siihen hänellä on mun mielestä ihan tarpeeksi tarvikkeita, on vaatteita, sänky, rattaat jne jne. Bratzeja (tai mitä nyt ovatkaan)on pari, ei leiki niillä. Niitä hamstereita on pari, ei leiki niilläkään. Tykkää hirveesti prinsessajutuista, mutta on sillä mekkoja ja kruunuja jne. Koruista ja korurasioista tykkää mut niitäkin on. Kun keksis jotain uutta ja kivaa ja järkevää millä jotain teksikin. En tosiaan halua ostaa väkisin jotain lelua millä ei leiki. Tiedän että oisi iloinen uudesta prinsessa tai keijumekosta, mutta mietin että onko sekin nyt tyhmää kun sillä jo on jotain niitä...Kirjoja heitin ostamasta joitain aikoja sitten kun meillä on niin hyvä kirjasto lähellä missä kivoja lasten kirjoja. Palapelejä meillä on, tykkäsi niistä, nykyään ei ole paljoa tehnyt. Joku kysyi helmistä. Sellasia helmiä on mitä pujotetaan naruun ja sitten on niitä mitä laitetaan niihin ns. muotteihin taimitänenyton ja silitetään, noita jälkimmäisiä ei olla kyllä tehty koska ei siihen osannur vielä keskittyä sillon joskus. Pitäisi sitä koittaakkin joskus. Sitä Model juttua oon miettinyt että mikä se oikein on (joskus vähä kattelin kaupassa) ja onko se tarkotettu noin pienille? Kiitos teille jo vinkeistä!

Osta joku ihan toisenlainen rooliasu kuin prinsessa tai keiju. Joku eläinaiheinen asu vaikkapa :)

Leikkiähän sekin on, jos lapsi pukeutuu rooliasuun ja kuvittelee olevansa jokin muu kuin on.

Entä lautapelit? Viisivuotiaalle sopii jo vaikka mitkä pelit. Afrikan tähti oli meidän tytön suosikki tuossa iässä.

Vois kattoa noita rooliasuja kaupasta. Tyttö vaan on vähän sellanen 100%prinsessa/keiju että ei välttämättä innostu mistään muusta :D Vaikea tapaus :D No on mulle tulla pari pientä ideaa, prinsessalehteä se aina himoitsee kaupasta enkä ole ostanut, siinä kai saa julisteen lehden mukana kai. Ja toinen mistä saattas tykätä niin semmonen prinsessan peili pöydälle.. Tai kattolamppu, prinsessa aiheinen tottakai (siitä on puhunut) :D Lautapelejä on meillä joitakin, mutta jotenkin en tiedä miks nekään ei oikein kiinnosta. Tykkäis askartelusta kovasti, mutta en keksi oikein mitä siihen liittyvää ostaisi kun onhan meillä ne perusjutut liimaa, papereita, tarroja... Tiedän!! Olen mielikuvitukseton!! Siksipä täällä kyselenkin apuja siis lisää vinkkejä otetaan vastaan!

Ostin kirpparilta lasten kaulakoruja, rannekoruja, peilin, lasten sormuksen ja hellemekon 5-vuotiaalle tytölleni. Oli niin mielissään lahjasta, Annoin myös samalla lahjaksi hänelle puhtaampaa luontoa. . sanoi myös vieraille että voi ostaa käytettyä. Tyttö sai kirpparilta kummituslautapelin, barbeja ja ponin. Oli todella tyytyväinen. Ollaan puhuttu maapallon saastumisesta ja ymmärtää miksi ostetaan käytettyä.

Yhteistyössä