Nyt oikeasti, MITEN saada 2v nukkumaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Irski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ens kuussa 2vuotias ja temppuilla kyllä osaa ;)
Peiton temppuilun kanssa meillä tehtiin niin, että laitettiin peiton alareuna tiukasti patjan alle, yläreuna ulottui juuri leukaan asti. Vanhempi peittelee kerran tai kaks, ja sit sanotaa rauhallisesti että ville-petteri saa otettua itse peiton.
- me sylitellään ja silitellään ennen iltapesuja, sit niiden jälkeen rauhallisesti hiljaksiin jutellen sänkyyn, toivotan itse tässä vaiheessa kaikella rakkaudella hyvää yötä (mahdollista vielä tehdä hyvillä mielin kun ei ole vielä kellään paha mieli), samalla silitän päästä ja annan hyvän yön suukon. Sitten iltasadut, nii että vanhempi on omassa nojatuolissa, lapsi omassa sängyssä. Varoitan että nyt on viiminen satu, sit ville-petteri alkaa nukkumaan. Ja sadun jälkeen sipaisen kerran hiuksia, sanon hyvää yötä, ja palaan tuoliin istumaan. Enkä (juurikaan) enää reagoi lapsen juttuihin. Saattaa (ja saa) selailla sängyssään kirjaa. Istuksia sängynlaidalla, jos menee hulvattomaks sanon että nyt pää tyynyyn.
Pissalla kakalla saa käydä kerran, vähäeleisesti, toisenkin kerran vain jos vanhemmasta tuntuu että on todellinen hätä. Muuten toistan, että ei enää, kävit jo, huomenna saat mennä.
....oho nukahdin välissä.. No jää juttu kesken

[QUOTE="paula";30365603]Musiikkia. Laula HITAASTI Peikkoäidin kehtolaulua muutaman kerran, eka sylissä. Tai trollmor`s väggsong alunperin nimeltään.

Jos et vielä osaa, toimii Helmut Lottin laulut, tämä kai parhaiten:
Helmut Lotti - Still, Still, Still Video - Uweleipzig - MyVideo

kerro, miten vaikutti;-)[/QUOTE]

Kokeiliko kukaan?

Repeatilla ei tule häiriötekijöitä, mut ennen tuota vois saada huomion vaikkapa tällä biisillä:
Helmut Lotti-Besame Mucho - YouTube

Toimii, kun lapsi on syönyt tarpeeksi.

[QUOTE="paula";30365603]Musiikkia. Laula HITAASTI Peikkoäidin kehtolaulua muutaman kerran, eka sylissä. Tai trollmor`s väggsong alunperin nimeltään.

Jos et vielä osaa, toimii Helmut Lottin laulut, tämä kai parhaiten:
Helmut Lotti - Still, Still, Still Video - Uweleipzig - MyVideo

kerro, miten vaikutti;-)[/QUOTE]

Jyrki Seppä lauloi sen unettavan version kauan sitten. Sen toki jokainen osaa laulaa, jos haluaa - säestys oli kai kitaralla vain... Löytääkö joku sen?

Mut vanhoissa ikivihreissä on paljon hyviä biisejä, joululauluissakin.

Tässä yksi Schubertin kehtolaulu ja lullaby- nimellä löytyy netistä paljon lisää.
https://www.youtube.com/watch?v=IaeY39S_Wdo

kiitos kaikille hyvistä vinkeistä. voi olla, että tuo vieressä istuminen on nyt se, mitä me koitetaan, tässä on ny vielä 1.5vk niin että mies on kotona, että jos siinä ajassa edes jotain edistystä tapahtuis. se onki näes ainoa mitä ressaan, että oon sit päivät yksin täällä, ja en saa tyttöä päikkäreille, vauva huutaa toisessa huoneessa jne, ettei kertakaikkiaan repeä kahteen paikkaan yhtä aikaa :/

kiitos kaikille hyvistä vinkeistä. voi olla, että tuo vieressä istuminen on nyt se, mitä me koitetaan, tässä on ny vielä 1.5vk niin että mies on kotona, että jos siinä ajassa edes jotain edistystä tapahtuis. se onki näes ainoa mitä ressaan, että oon sit päivät yksin täällä, ja en saa tyttöä päikkäreille, vauva huutaa toisessa huoneessa jne, ettei kertakaikkiaan repeä kahteen paikkaan yhtä aikaa :/

Tämmöstä se valitettavasti välillä on, kahden pienen kanssa... tai meillä ainakin oli. Päikkärit hoitui yleensä (hyvällä tuurilla) niin, että vauva nukahti ulkoillessa vaunuihin, ja jatkoi unia vielä sen verran sisällä että ehdin nukuttaa esikoisen omille unilleen. Illat oli haasteellisia kans, kun mies oli matkatöissä ja molemmat lapset ois tarvinneet äitiä yhtä aikaa. Mutta se hankalin vaihe menee ohi tosi nopeasti, onneksi. Mulla oli monesti kuopus rinnalla kun luin esikoiselle sängyssään iltasatua, ja hyvällä tuurilla ees yks lapsi nukahti siinä puuhassa :D

Yhteistyössä