Hae Anna.fi-sivustolta

Nyt olis neuvot tarpeen!

Viestiketju osiossa 'Ihmissuhteet' , käynnistäjänä Turhautunut, 13.09.2018.

1. Turhautunut Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen jo useamman vuoden miettinyt pääni puhki, mihin tai kehen ottaisin yhteyttä jo vuosia vaivanneeseen asiaan.
    Asumme siskoni kanssa samalla pienellä paikkakunnalla ja toimimme vanhempiemme omaishoitajina. Joudumme siis olemaan pakostakin yhteydessä toisiinne lähes päivittäin. Isämme kuoli hiljattain, mutta toimimme vielä äitimme omaishoitajana. Ongelmanani on siskoni loppumaton lörpöttely sekä lapsuuden että nykyisten perheemme yksityisasioista. Ei riitä, että hän puhuisi vaan omista asioistaan, vaan myös meidän muiden. Kyse on aroista, henkilökohtaisista asioista, joista hänelle on aikoinaan uskouduttu,myös asioista jotka on ymmärtänyt väärin ja selittäessään niitä toisille, niin kuin ne ymmärsi, on ollut todella rankoista asioista kyse.Niitäkään hän ei ole korjannut saatuaan selville adioiden oikean laidan.
    En voi välttää käymättä samoissa paikoissa, koska kyse on pienestä paikkakunnasta ja joudun myös itse käymään niissä lähes päivittäin kuten palvelukoti yms. Hän työskentelee hoitoalalla ja vaikka häntä sitoo vaitiolovelvollisuus hoidettavistaan, hän kertoo minulle usein yksityiskohtaisesti hoidettaviensa ongelmista, asuinpailoista, taustoista. jne..
    Jos taas riitelemme hän aina poistaa minut facebookista ja kertoo julkisesti yhteisille tutuillemme riidoistamme ja aina niin, että minä olen se pahis ja hän se uhrautuja ja kärsivä.Nyt olen itse poistanut hänet Facebookista, koska en enää jaksa sitä, että aina riidellessämme joko estää taikka poistaa minut ja haukkuu muille. Hän on erittäin taitava puhumaan ja manipuloimaan ihmisiä. Myös oerheessämme hän oli se suosikkilapsi vanhemmillemme.
    Kun hän aikoinaan piti luonaan naisten illanistujaisia, hän kertoi aina jo tulleille ihmisille tulevista ihmisistä hyvin henkilökohtaisia asioita kuten seksuaalista suuntautumista, ihmissuhteita tai sairauksia koskevia asioita ennenkuin kyseinen henkilö tuli paikalle. Olen saanut hänet siitä kiinni useamman kerran ja kerran eräs hänen entisistä ystävistään kertoi minulle samaa, odottaessaan minua juhliin.
    Nyt siskoni on suunnattoman katkera siitä, että hänen pitkäaikainen ystävä joukko on poistanut hänet ystävistään eikä enää kutsu häntä yhteisiin illanviettoihin. Hän mm.kertoi yatävänsä äidille ystävän sairaudesta ja tulevasta leikkauksesta yms, vaikkei sitäsaabut kertoa hänelle, koaka eivät ole hyvissä väleissä. Ystävä lopetti ystävyyden ja siskoni on ihan ihmeissään, kun hänet hyljättiin.Hän on jälleen se uhri, mitä niin rakastaa olla, kun ei tajua itse tehneensä mitään pahaa.

Siskoni takertuu minuun, koska hänellä ei ole paljoa ystäviä, vaikka kertoo ihan kaikille ihan kaiken ilman suodattimia. Ehkä ihmiset tajuavat, että niin kiinnostavaa kun siskoani on kuunnella, hän saattaisi ehkä kertoa myös heudän asioistaan yleisesti. Oli sitten kyseessä kukkakauppa, koirapuisto (myös minulla on koira), kauppa ja palvelukoti.

Hän haluaa myös matkustella kanssani, koska hänellä ei ole muista kavereita siihen eikä uskalla yksin matkustaa. Mielellään vielä niin, että lähtö on meidän paikkakunnalta Jo ennenkuin olemme edes kohteessa, hän on kerinnyt taas kertoa kaikille taas sekä omat, lastensa, oman perheensä ja meidän lapsuuden perheen asioita. Olo on niin läpinäkyvä,kuin julkkiksella. Kaikki tietävät meidän asiamme, myös minun, vaikken siihen ole antanut lupaa. Kun yritän rajoittaa hänen puhetulvaansa, hän suuttuu ja haukkuu minut kaikille.
    Mitä avuksi? Olen neuvoton.

2. eikö ? Vierailija

Eikö suora puhe ole auttanut? Siis siskolle, että hänet voidaan vetää käräjille noista puheistaan ja myös hän voi menettää työpaikkansa sen takia? Hoitoalalla on ehdoton salassapitokielto kaikista asiakkaista, henkilökunnasta ja laitoksen asioista. Ihme on, että hän edelleen yleensä saa jatkaa!!

Hänelle kannattaa tehdä selväksi, että lörpön, löyhäsuisen juoruämmän kanssa ei haluta olla tekemisissä, että hänen puheensa muista tulevat aina ennemmin tai myöhemmin itse kunkin korviin. Suuttumisen uhallakin sanoisin hänelle, että kaikki yhteydenpito loppuu justiinsa, koska hän ei juoruilunhaluaan osaa hillitä.

Kuka haluaa olla kylän juorukello??

3. Turhautunut Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos kannustavasta viestistäsi ! Laitan mainitsemasi asiat korvan taakse.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri