[QUOTE="Mandi";22977201]Onkohan tää "kurittaminen on kiellettyä" mennyt vähän överiksi. Jokaisella menee josku hermo ja siitä tulee itseään soimattua. Paha äiti ei nää tekemäänsä vääryyttä, hyvä äiti tajuaa tyhmyytensä ja katuu tekoaan.
Muistelempa vaan omaa lapsuuttani niin kyllä nykyään lapset elää melkoisessa pumpulilinnassa.[/QUOTE]
Joo, mutta on siihen tietty hyvä syykin "että kasvaa pumpulilinnassa"! Nimittäin itse kovapäisenä tiedän ettei edes selkäsauna opeta lasta, päinvastoin, uhmakkuus vain kasvaa. Tiedän koska olen itse saanut selkäsaunan ja tukkapöllyä pienenä useampaan otteeseen ja tämä vain kasvatti uhmakkuutani. Nyt oman lapseni kanssa aion toimia juuri tähän pumpulilinna tyyliin, koska se on vain järkevää! Tyhmä se on joka ruumiillisella kurituksella yrittää lastaan kasvattaa, eihän siinä ole mitään kasvattavaa! Väkivalta kertoo vain ettei vanhempi osaa muuten toimia tilanteessa, ja se on aika hölmöä!
Mutta sinulle aloittaja, ei ollut maailmanloppu. Hyvän äidin merkki on että jäit sitä pohtimaan. Muistat varmaan jatkossa toimia toisin.