Nyt on Keittis seonnut :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minunkin oli tultava kommentoimaan tytsi-89 asiaa (sori keittis että tunkeilen :ashamed: ), mutta siis älytöntä alkaa syyttämään opiskelevaa 21 vuotiasta siitä että asuu vielä vanhemmillaan! Minusta tytsi on ajatellut asiat viisaasti ja osaa suunnitella tulevaisuuden järkevästi. Ei 18 vuotias ole välttämättä kypsä muuttamaan yksi, saatika että pitäisi samalla opiskella ja elättää itsensä. Olen seurannut vieressä älyttömämpikin tapauksia... tytsille Tsemppiä treffilöille! ;)

Keittiksen uuden lookin haluaisin kyllä nähdä! :wave:

Mäkin ihmettelen tuota hyökkäystä tytsiä kohtaan. Ennemmin tosiaan pitääs olla huolissaan niistä +25v. miehistä jotka asuvat kotona eivätkä käy töissä tai edes opiskele.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Mä olen kohta 21v eikä mun vanhemmat ole musta vielä eroon päässeet. :D Asun yhä lapsuudenkodissani ja he toistaiseksi elättävät mut. =) Tuli tuosta mieleen, kun sanoit, että junnu on jo täysi-ikäinen.

mikä tuossa hymyilyttää. ite en kehtais ikinä tunnustaa jos olisin samassa tilanteessa :o

En häpeä ollenkaan. =) Vanhempani tukevat mielellään minua opiskeluaikoinani. Säästän rahaa tulevaisuutta varten. :)

Et siis osaisi säästää jos asuisit omassa taloudessa?

Ai miksen osaisi? :)

epäilen vahvasti ettet osais omaa taloutta pyörittää.

No tarvitseeko osatakaan, ennen kuin olen muuttanut pois kotoa? :) Ei se talouden pyörittäminen mitään avaruustiedettä ole.

Tätä se nimenomaan pahimmillaan voi olla. Mutta hyvä jos voi säästää, ettei joudu kokemaan sitä. Toisaalta siinä oppii arvostamaan monia elämän tärkeitä asioita. Itse olen muuttanut 17-v:na kotoa pois ja omalla ja miehen työllä hankkinut kotiin ja elämään kaiken tarpeellisen. Monta viikkoa syötiin pelkkää perunaa ja sipulikastiketta (on muuten hyvää), että saatiin hommattua esim matot lattialle. Mutta hengissä ollaan ja voin ylpeänä katsella kotiani ja sisustustani jonka olen hankkinut omin avuin ja kustantanut kaiken itse miehen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja HUI:
Vedä verhot tiukasti ikkunan eteen, äläkä avaa niitä ainakaan muutamaan päivään. Myöskään ulkona ei saa käydä muuta kuin pimeällä. :/
Kyllä se siiitä. Parissa päivässä pitäisi jo huomata olotilan tasaantumista. :hug:

Lisääntynyt valo aina joskus keväisin aiheuttaa varomattomille tuollaisia kohtauksia.
Kevät ja valo on mulle olleet aina vaarallisia, mutta tämä kevtä tuntuu entistä vaarallisemmalta. Miltei neljännesvuosisadan ehdin olla päivittäin vastuussa muista kuin itsestäni ja nyt...nyt olenkin taas vapaa tekemään mitä ikinä haluan B)

Niin ja mikä parasta: MISTÄ VAIN pääsee 2+-palstaileen :D!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
luterilainen :laugh:
en tunnusta mitään oppia enkä uskontoa.
enkä tykkää loisista :whistle:
Sillä mä sulle ton lauseen laitoinkin :D Mutta varmaan ymmärrät myös mun pointin: mitään en täältä mukaani saa. Joten mun on järkevämpää rahoittaa aikuisten lasteni elämää nyt kuin säästää jonnekin jemaan sitä päivää varten, kun potkaisen tyjää ja verottaja pääsee osingolle. Uskoisin, että Tytsin vanhemmat ajattelevat aika samalla tavalla. Sitäpaitsi....80 v isäni toi mulle eilen 1000 dollaria, jotta voin ostaa sillä kotiini jotain kivaa...vaikka ne himoitsemani Elvis vessanpöntönkannet :D

Sä olet samanlainen, kuin mun vanhempani. Molemmat ovat sanoneet, että eivät halua olla haustausmaan rikkaimpia.

Mä olen 28v ja veli 30v ja kyllä mun vanhemmat auttavat. Mitään en ole kuitenkaan ikinä pyytänyt ja 15v asti olen töitä tehnyt, ensin kesäisin ja sitten joskus koulun ohella.

Hienoa keittis toivottavasti matkasi menee erittäin hyvin :hug:

Ja ihan vaan pakko laittaa tytsin tilanteesta kanssa. Miusta tuo on hienoa ja fiksua. Ja jos hän asuisi omassa taloudessa ja joutuisi käyttämään tukia niin sitten haukkuisitte häntä täällä sen takia :laugh: Voi pyhä sylvi teidän kanssa. Ihan aikuisten oikeesti!

Mun vanhemmat on tukenu mua ja mun sisaruksia opiskeluaikoina taloudellisesti. Aion itse myös samalla tavalla auttaa omia lapsiani. Ja kuten on jo muutkin todenneet ei sitä rahaa ja mammonaa arkkuunsa mukaan saa. Mun omat vanhemmat on joutunut menemään suoraan kansakoulusta 15-16 vuotiaina töihin ja on tehnyt töitä siitä lähtien, itse he halusivat lapsilleen jotain muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Hienoa keittis toivottavasti matkasi menee erittäin hyvin :hug:

Ja ihan vaan pakko laittaa tytsin tilanteesta kanssa. Miusta tuo on hienoa ja fiksua. Ja jos hän asuisi omassa taloudessa ja joutuisi käyttämään tukia niin sitten haukkuisitte häntä täällä sen takia :laugh: Voi pyhä sylvi teidän kanssa. Ihan aikuisten oikeesti!

Minusta loinen on jos tulisi itse toimeen omillaan (ilman soskun luukkua ym. tukia), mutta silti käyttää hyväksi vanhempien avustamista.
Mutta kuten sanottu kukin tyylillään menee ja jokainen voi itse miettiä mitä on elämässä saavuttanut itse ja mitä toisten siivillä...

Ja huom! en tarkoita tällä välttämättä tytsiä tai ketään muutakaan tiettyä, en tunne koko tytsiä enkä tiedä hänen tilanteesta yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Mä olen kohta 21v eikä mun vanhemmat ole musta vielä eroon päässeet. :D Asun yhä lapsuudenkodissani ja he toistaiseksi elättävät mut. =) Tuli tuosta mieleen, kun sanoit, että junnu on jo täysi-ikäinen.

mikä tuossa hymyilyttää. ite en kehtais ikinä tunnustaa jos olisin samassa tilanteessa :o

En häpeä ollenkaan. =) Vanhempani tukevat mielellään minua opiskeluaikoinani. Säästän rahaa tulevaisuutta varten. :)

Et siis osaisi säästää jos asuisit omassa taloudessa?

Olisko siis parempi jos tytsi eläis yhteiskunnan rahoilla vrt vanhempiensa rahoilla? :o Mä ainakin kannatan mieluummin sitä, että ensisijaisesti perhe huolehtii jäsenistään, yhteiskunnan tuet ovat vasta toissijainen turva.

tytsi kuulee kyllä sun pitäisi oppia tulemaan jo omillaan vaikka kotona asut...

Yhteistyössä