Nyt on kuulkaa pakko kysyä yhtä juttua vauvaan liittyen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Jos mä jostain olen hysteerinen, niin vauvan päästä. Selitänpä tarkemmin: kaikki poikkeava käyttäytyminen (kuten jatkuva pään taakse vetäminen) saa meikäläisessä lievän kauhureaktion. Mulla itsellä on 3 kk:n iässä todettu aivoveren- ja aivonesteenvuoto ja sain terveen paperit vasta 6-vuotiaana.

No nyt oon huomannut että vauva unitellessaan (ja välillä myös unissaan) alkaa heiluttamaan päätään puolelta toiselle aika nopeaan tahtiin. Me nukutaan viekukkain vauvan kanssa ja tänään aamullakin mun oli pakko siirtyä kauemmas kun tuo pään heilutus on niin häiritsevää.

Oon koittanut siirtää kyljelleen vauvaa, antaa tuttia, ottaa ihan kiinni, mutta tuloksetta. Vauva vaan heiluttaa päätään.

Hän ei itke, eikä tee tuota hereilläollessaan. Järki mulla sanoo että tuo on vaan hassu tapa unitella, mutta nyt tarviin varmistusta. Pitääkö huolestua, mennä lääkäriin tai tehdä jotain? Vai olenko vaan ylihysteerinen?

meillä kaikki kolme on tärisseet hetki heräämisen jälkeen, eikä terkka osannu sanoa miksi, mutta normaalia se kai on.
kuullostais siltä et vauva vähän tappelee unta vastaan? mulle tulee tuosta meidän ukko mieleen jonka pää repsahtelee sohvalla kun hän "katsoo" telkkaria :whistle:

Meidän kuopus heilutteli päätään tuolla tavalla, koska sitä kutisi ja rapsutti sitä sillä tavalla lakanaa vasten. Niin, että nahkat lähti takaraivolta :/ Allergioiden vuoksi siitä teki tuota.

Joo eiköhän tuo normaalia ole. Nuo pääjutut vaan tosiaan on mulle aina ylihysterian paikka. Esikoisenkin kiikutin lääkärille kun nukkui pää taaksepäin taivutettuna. Mutta eipä sillä mitään hätää ollut :snotty:

Mä teen kompromissin. En suostu olemaan huolissani (enkä varsinkaan miettimään autismia), mutta kysäisen asiasta seuraavassa neuvolassa. Tuo allergia kun on meilläkin mahdollista. Esikoisen kanssa nimittäin kamppailtiin monien allergioiden kanssa vauvana :|

Yhteistyössä