J
jaloilleen pääseminen
Vieras
Ollaan miehen (+lapsen) kanssa oltu sossun ja Kelan elättejä viime vuodet, mies valmistui ammattiin vuosi sitten keväällä. Pääsi töihin heti (teki sivuduunia opiskeluaikanakin) mutta työsuhde oli määräaikainen ja mies on muutaman viikon sisällä jäämässä työttömäksi. On hakenut töitä kesästä asti, vaan ei tärppää sitten millään- hakemuksiin ei edes vastata! Miehellä on hyvät työtodistukset, useampi suosittelija jne. eli siitä ei pitäisi olla kiinni. Nyt on vaan paljon hakijoita ja taloustilanne vaikuttaa tietty myös, mies on elintarvikealalla töissä.
Tänään on taas itkettänyt kun olen miettinyt että miten hitossa elämässään tulee pääsemään eteenpäin, kun eletään "pätkissä" ja sitten ollaan taas sossun luukulla. Nytkin nuo työsuhteet, joita mies on hakenut, ovat olleet määräaikaisia jne. pätkiä...
Olisi ihanaa jos hän saisi vakityön ja voisimme esim. alkaa säästämään omaan kotiin! Mutta... nykyisellä palkalla on tultu nippanappa toimeen ilman Kelaa yms. tahoja eikä edes autokouluun ole saatu nipistettyä tarpeeksi rahaa.
(Meille on jäänyt tonni vuokran jälkeen, halvempaa asuntoa on haettu mutta ei saatu.)
Anteeksi valitus, ei ole ketään kenelle puhua tästä.
Ps. Jos joku sanoo että sentään ollaan terveitä, niin ei olla...minä käyn terapiassa ja lapsella kehitysvamma.
Tänään on taas itkettänyt kun olen miettinyt että miten hitossa elämässään tulee pääsemään eteenpäin, kun eletään "pätkissä" ja sitten ollaan taas sossun luukulla. Nytkin nuo työsuhteet, joita mies on hakenut, ovat olleet määräaikaisia jne. pätkiä...
Olisi ihanaa jos hän saisi vakityön ja voisimme esim. alkaa säästämään omaan kotiin! Mutta... nykyisellä palkalla on tultu nippanappa toimeen ilman Kelaa yms. tahoja eikä edes autokouluun ole saatu nipistettyä tarpeeksi rahaa.
Anteeksi valitus, ei ole ketään kenelle puhua tästä.
Ps. Jos joku sanoo että sentään ollaan terveitä, niin ei olla...minä käyn terapiassa ja lapsella kehitysvamma.