Nyt ottaa kupolista ja kovaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahvia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahvia

Jäsen
28.05.2008
427
0
16
Siis voi *kiroilee niin että maa tärisee* tuota Kelaa!!
Se on ite tehny virheelliset päätökset ja nyt kun on VUODEN maksanu väärän päätöksensä mukaan, rupeaa selvittämään päätöstään ja TIETYSTI perii multa takaisin liikaa maksamansa asumistuen VAIKKA oon itse hakemukseen merkinny KAIKEN oikein, jonka perusteella heidän ois pitäny tajuta!! Mutta ne ***** idiootit siellä ei osaa LUKEA!!!!!!!!

Nyt ei taas tiedä itkeäkkö vaiko nauraa... Hetken aikaa luulin jo, että nyt saadaan meidän raha-asioihin selvyys kun kaikki päätökset tulee niin....

Mä halkean tähän raivooni!!!!

Mua v****taa taas työvoimatoimiston toiminta. Kohta kuukauden olen odottanut työvoimapoliittistalausuntoa liitolle, mutta kun ne ei saa sitä lukuisista lupauksistaan huolimatta tehtyä. Kaikki soittelu ja käynnit on ollut ihan yhtä tyhjän kanssa. Mitään ei v*ittu tapahdu.

sympatiasta.. Kylläpä sitä ollaan kärkkäällä päällä kun het suivaannutaan. Voi kai sitä kysyä, tosin jälkiviisaus toki ei koskaan oo järkevää.. Mut mietinpähän vain, et miks sulatit virheen mukisematta, jos tiedät kelan toimintatavan. Eli sen, et perivät liialliset maksut takaisin. Mut voit kai yrittää saada kumottua sen perimisen, jos kerrot et ol niiden moka?

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
sympatiasta.. Kylläpä sitä ollaan kärkkäällä päällä kun het suivaannutaan. Voi kai sitä kysyä, tosin jälkiviisaus toki ei koskaan oo järkevää.. Mut mietinpähän vain, et miks sulatit virheen mukisematta, jos tiedät kelan toimintatavan. Eli sen, et perivät liialliset maksut takaisin. Mut voit kai yrittää saada kumottua sen perimisen, jos kerrot et ol niiden moka?

tuskin vaan saat. suurin osa moista on niiden mokia ja aina ne peritään. valtiohan menis konkurssiin jos kela ei enää peris takas niitä rahoja mitä maksaa liikaa oman moan takia. mutta ainahan sä voit yrittää.

Siksi oon, koska mä oon oikeesti vaan niin väsyny ja loppu noiden päätösten kanssa. Yli vuosi oon odotellut perhe-eläkkeiden päätöksiä, siinä välillä hakenu kelan lapsen eläkkeet, asumistuet jne.. Ja ennen noita piti saada isyyden vahvistus, jossa meni lähes puoli vuotta. Tässä kun samalla kasvattaa lasta yksin, niin ois iso taakka harteilta pois, kun sais nuo viralliset päätökset käteen, jotta tietäis tulot. Nyt on eletty kysymysmerkin alla yli vuosi..

Miksikö sulatin? Koska mä tyhmyyttäni ajattelin, että he osaavat tehdä päätöksen oikein, koska laitoin kaiken hakemukseen, myös sen, että tulen saamaan liikennevakuutuslainmukaista lesken eläkettä. Nyt kun aikovat tarkistaa asumistuen yli vuoden ajalta, niin kyllä pikkuisen säikäyttää ja alkaa ahdistamaan, jos perivät yli vuoden ajalta takaisin.. Ei ole mikään pikku summa maksettavaksi olit sitten totaaliyksinhuoltaja tai perheellinen ylipäätään. Tuossa kirjeessä luki, että päätöksen jälkeen he harkitsevat, että perivätkö summan takaisin kokonaisuudessaan, osittain vai ei yhtään. Mutta nyt ei riitä uskoa siihen, että armahtaisivat kokonaan tai edes osittain, vaikka virhe onkin heidän..

Oli vaan pakko päästä purkautumaan jonnekin eikä ollut muuta paikkaa kuin tämä, tuolle pienelle ihmisen alulle sitä en halunnut tehdä..

No mikset oo selvittäny kelaan, et päätös ol väärä jos jo sillo huomasit virheen?

jos kelaan toimittaa kaikki paperit tismalleen niinku pitää,vuoden vieny kaikki oikeat paperit,saanu päätökset niistä ja maksut. niin miten helvetissä sitä voi älytä että se onkin väärä päätös? vuoden saanu samat tuet niin ei siinä välttämättä hoksaa että kela laskee väärin...

Alkuperäinen kirjoittaja Mahvia:

Siksi oon, koska mä oon oikeesti vaan niin väsyny ja loppu noiden päätösten kanssa. Yli vuosi oon odotellut perhe-eläkkeiden päätöksiä, siinä välillä hakenu kelan lapsen eläkkeet, asumistuet jne.. Ja ennen noita piti saada isyyden vahvistus, jossa meni lähes puoli vuotta. Tässä kun samalla kasvattaa lasta yksin, niin ois iso taakka harteilta pois, kun sais nuo viralliset päätökset käteen, jotta tietäis tulot. Nyt on eletty kysymysmerkin alla yli vuosi..

Miksikö sulatin? Koska mä tyhmyyttäni ajattelin, että he osaavat tehdä päätöksen oikein, koska laitoin kaiken hakemukseen, myös sen, että tulen saamaan liikennevakuutuslainmukaista lesken eläkettä. Nyt kun aikovat tarkistaa asumistuen yli vuoden ajalta, niin kyllä pikkuisen säikäyttää ja alkaa ahdistamaan, jos perivät yli vuoden ajalta takaisin.. Ei ole mikään pikku summa maksettavaksi olit sitten totaaliyksinhuoltaja tai perheellinen ylipäätään. Tuossa kirjeessä luki, että päätöksen jälkeen he harkitsevat, että perivätkö summan takaisin kokonaisuudessaan, osittain vai ei yhtään. Mutta nyt ei riitä uskoa siihen, että armahtaisivat kokonaan tai edes osittain, vaikka virhe onkin heidän..

Oli vaan pakko päästä purkautumaan jonnekin eikä ollut muuta paikkaa kuin tämä, tuolle pienelle ihmisen alulle sitä en halunnut tehdä..

No hö... Kurjaa :( Voisitko mitenkään Sossusta sit pyytää avustusta, jos Kela periikin koko summan takaisin?

Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Ei ne kelankaan tädit mitään super ihmisiä ole, kaikille sattuu virheitä. Vittumaista vaan onkin kun se on aina se pien ihminen joka maksaa. Harvemmin toistepäin.

Eihän ne oo, sen tietää ja sitä yritän tässä kovasti ajatella..mut se ei hirveesti just nyt helpota kun peljättää et miten maksaa pahimmillaan lähes 2000 euroa niille (pikaisen laskutoimituksen jälkeen) takaisin vaikka osissa, mutta silti... Se just tässä vittumaista on ku pien ihminen joutuu sit maksamaan...

No hö... Kurjaa :( Voisitko mitenkään Sossusta sit pyytää avustusta, jos Kela periikin koko summan takaisin?

Täytyy katsoa sitten kun tulee päätös. Nyt kun saanut purettua tänne, niin ei tunnu enää niin kauhealta asialta. Rahaa vain loppu peleissä... Kyl me tuosta(kin) selvitään, on selvitty siitäkin, että piti katsoa kun oma rakas lipuu silmien edessä tuolle puolen. Joten kyl tää tästä *hymyilee kyynelten läpi*

...aikuinen ihminen itkee jotain hiton korvausasiaa.....Jokainen vastaa itse itsestään, ja että saa tilinsä, ja rahansa ym oikein. Harmillista, kun meillä on NIIN hyvä sos. turva täällä Suomessa, että kaikki hiton pummitkin elää ihan ok, vaikka ei KOSKAAN päivääkään ole työtä tehneet.

Kaikenmaailman asumistukia, ruokarahaa jne. saadaan. Ei kuulkaa kauaa mene kun alkaa etuudet loppumaan. Pitää sitten jokaisen katsoa nokkansa eteen ettei pyllähdä naamalleen.

Pienemmälläkin rahalla pärjää, kun ei ostele turhuuksia.

Mennäpä tuonne itärajalle, niin on asiat IHAN TOISIN. Ja siellä jos esim. olet LAPSETON, niin sitten olet. Harvoin ainakaan puoli-ilmaiseksi hoitoja ja lääkkeitä saa. Kovalla rahalla tietty.

Onnea matkaan ja hyväpalkkaista työtä meille kaikille toivoen: Totuudentorvi

Ei ne kelankaan tädit mitään super ihmisiä ole, kaikille sattuu virheitä. Vittumaista vaan onkin kun se on aina se pien ihminen joka maksaa. Harvemmin toistepäin.

Eihän ne oo, sen tietää ja sitä yritän tässä kovasti ajatella..mut se ei hirveesti just nyt helpota kun peljättää et miten maksaa pahimmillaan lähes 2000 euroa niille (pikaisen laskutoimituksen jälkeen) takaisin vaikka osissa, mutta silti... Se just tässä vittumaista on ku pien ihminen joutuu sit maksamaan...

:hug: ei kiva.

:hug: ei kiva.

Juu ei, mut täytyy ny lähettää kirje sinne, missä hyväksyn oikaisun ja tarkistuksen. Sen jälkeen katsotaan, että paljonko joudun maksamaan takaisin. Tässä taas vaan tuhraantuu äkkiä kuukaus kaks ennen ku tää asia selviää. Byrokratia vie joskus järjettömän kauan aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Totuudentorvi:
...aikuinen ihminen itkee jotain hiton korvausasiaa.....Jokainen vastaa itse itsestään, ja että saa tilinsä, ja rahansa ym oikein. Harmillista, kun meillä on NIIN hyvä sos. turva täällä Suomessa, että kaikki hiton pummitkin elää ihan ok, vaikka ei KOSKAAN päivääkään ole työtä tehneet.

Kaikenmaailman asumistukia, ruokarahaa jne. saadaan. Ei kuulkaa kauaa mene kun alkaa etuudet loppumaan. Pitää sitten jokaisen katsoa nokkansa eteen ettei pyllähdä naamalleen.

Mennäpä tuonne itärajalle, niin on asiat IHAN TOISIN. Ja siellä jos esim. olet LAPSETON, niin sitten olet. Harvoin ainakaan puoli-ilmaiseksi hoitoja ja lääkkeitä saa. Kovalla rahalla tietty.

Tuot noin, vaikka tää sun kirjotukses onki provo, niin vastaanpa silti :D

Aikuisella ihmiselläkin on oikeus itkeä, oli se sitten korvausasia tai ei.
Ja missä vaiheessa tässä on olut kyse siitä, etten ois vastuussa itsestäni tai kantais vastuuta?? Tietysti maksan takaisin jos se päätös tulee, pakkohan se on. Ja miten tää mun aloittamani aihe liittyy pummaamiseen? Ja työntekoon? Jos minulla on oikeus johonkin tukeen, niin enköhän mä saa sitä hakea? Ja työnteko...päivääkään?? Mitäköhän sekin tähän mun asiaan liittyy? Sun tarttee alottaa oma keskustelu aiheesta :D Mä tuun sanoon siihen oman osani, jos silmiin sattuu *kannustaa :D *

Toki pienemmälläkin rahalla pärjää, jos on pakko! Toivottavasti sä et nosta kelan lapsilisiä jos sulla lapsia on, koska tukimuoto nekin on :D

terveisin,

pelkällä onnella ei tässä maailmassa selviä
:attn:

Tee kirjallinen valitus asiasta. Näin minäkin tein kun moka liiasta maksusta oli Kelan eikä minun. Valituslautakunta päätti, ettei minun tarvinnut maksaa liikoja takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Totuudentorvi:

Toivottavasti sinulta ei äkillisesti esim puoliso kuole, niin että jäät lainojen ja vuokrien ja surujesi kanssa täysin yksin. Koska onnetonta sinulla tulee olemaan kun et mitään tukia vastaanota. Oletettavasti lapsesikin ovat tästä kiitollisia, kun kieltäydyt leskeneläkkeestä vakuutuksista yms...

:hug: Tiedän tunteen, multa perittiin aikoinaan takaisin 7000? äitiyspäivärahaa, onneksi sain homman sitten neuvoteltua parhain päin. Jos sua yhtään lohduttaa, niin voit maksaa tuon summan taikaisin ihan vaikka 20?/kk, kun on heidän tekemä virhe.

Et maksa!
Kerrompa miten meillä aikoinaan (yli 15v)sitten oli.
Muutettiin uuteen asuntoon ja saatiin vähän asumistukea kun itse olin opiskelija. Vuoden päästä, kun tuli tarkistus, tuli päätös, että ovat maksaneet koko ajan väärin perustein. EIvät olleet huomioineet jotain miehen tulojen osaa. Eli heidän virhe, koska kaikki tarvittavat paperit kyllä toimitettiin.

Kirjoitin kirjallisen vastineen jossa selitin tyyliin että en halua vastata kelan tekemästä virheestä....jokainen vastaa omistaan. ja koska me ei olla tehty mitään väärää eikä harhautettu kelaa millään muotoa, katsomme ettemme ole korvausvelvollisia kelan tekemästä virheestä.

Valitushan meni johonkin lautakuntaan josta tulikin sitten päätös, ettei meidän tarvitse maksaa takaisin koska virhe oli kelan, ei meidän.

Tsemppiä!

Tuo on ihan hanurista :/ Mä maksoin 10 euroa kuussa niille takasin. Yli 5 vuotta siinä meni mutta ei ollut mahdollisuuksia maksaa enempää kerrallaan. Ja vaikka olisi ollutkin niin en olis varmaan silti maksanut enempää kerralla |O

Yhteistyössä