Nyt palaa kiinni ton eksän kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierass

Vieras
En tiedä mitä tekisin enää. Eksä on niin kova puhumaan musta kaikille pahaa.
Tilanne on se että ollaan erottu ja eksällä uus nainen, eikä oo sen jälkeen kiinnostanut nähdä meidän yhteistä lasta ollenkaan.
Ei siinä mitään, mutta kun joku tapaaminen on sovittu ja oon sanonu että voi tulla hakemaan, niin keksiikin jotain muuta tekemistä ja myöhemmin saan kuulla että on ollu naisystävänsä kanssa ja meidän yhteisille ystäville on sanonut, että mä en vaan anna hänen nähdä lastansa.
Tuntuu niin pahalta lapsen ja itsenikin puolesta kun ihmiset saa musta sellaisen kuvan että en muka anna hänen nähdä lastaan. Mikä ei todellakaan ole totta.
Miten noihin tolloihin saa järkeä ja miks se jauhaa musta tollasta kun asia ei ole niin?
Ei taida vaan itseään kiinnostaa oma lapsi enää.

Ehkä on lapsellesikin parempi että ei tuollaisen isän kanssa ole sitten tekemisissä..Kun lapsi kasvaa ja alkaa ymmärtää että iskä peruu tapaamiset, on pettymys kova ja voi vaikuttaa itsetuntoonkin..Älä huolehdi isä-poika suhteesta vaan keskity sinun ja poikasi väliseen suhteeseen ja anna tälle läheisyyttä, niin lapsi ei toista tarvitsekkaan. Sano isälle että saa muodostaa lapseensa sellasen suhteen kun haluaa ja nähdä tätä niin paljon kun haluaa. Voimia! Ja se mitä muut puhuu ja uskoo niin on ihan toisarvoista, sä itse tiedät miten asiat oikeesti on ja sun läheiset tietää, mitä väliä muiden mielipiteillä on? Itse en lähtisi tolle facebook linijalle mitä joku ehdotti.

[QUOTE="guess";22057341]Ehkä on lapsellesikin parempi että ei tuollaisen isän kanssa ole sitten tekemisissä..Kun lapsi kasvaa ja alkaa ymmärtää että iskä peruu tapaamiset, on pettymys kova ja voi vaikuttaa itsetuntoonkin..Älä huolehdi isä-poika suhteesta vaan keskity sinun ja poikasi väliseen suhteeseen ja anna tälle läheisyyttä, niin lapsi ei toista tarvitsekkaan. Sano isälle että saa muodostaa lapseensa sellasen suhteen kun haluaa ja nähdä tätä niin paljon kun haluaa. Voimia! Ja se mitä muut puhuu ja uskoo niin on ihan toisarvoista, sä itse tiedät miten asiat oikeesti on ja sun läheiset tietää, mitä väliä muiden mielipiteillä on? Itse en lähtisi tolle facebook linijalle mitä joku ehdotti.[/QUOTE]

Niin en nyt sit tiedä onko teillä poika vai tyttö ja kuinka vanha? Mutta olin lukevinani jostain poika, mut taisi olla vain mun oma mielikuva kuten sekin että lapsi olisi vielä nuori.. :)
MInkäikäsestä lapsesta on kyse?

[QUOTE="guess";22057354]Niin en nyt sit tiedä onko teillä poika vai tyttö ja kuinka vanha? Mutta olin lukevinani jostain poika, mut taisi olla vain mun oma mielikuva kuten sekin että lapsi olisi vielä nuori.. :)
MInkäikäsestä lapsesta on kyse?[/QUOTE]

Heh. No meillä on tyttö ja 2,5vuotias, että pieni vielä. Harmittaa, kun tytöllä oli kunnon isi-kausi tuossa ennenkuin isänsä tapasi uuden. Ja kyselee paljon isänsä perään.
Mutta ehkä pitää sitten ottaa vaan se asenne että en ala tyrkyttämään tapaamisia ja yritän olla välittämättä noista puheista. Koitan vaan itse olla mahdollisimman hyvä ja rakastava vanhempi tytölle..
Inhottaa että joku voi edes tehdä noin, unohtaa lapsensa kun tapaa jonku uuden akan :/

Voi ei mikä exä sulla. Kertoo kyllä aika paljon miehen kiinnostuksesta tavata lapsiaan! Tosi törkeää, ja ihmettelen kyllä exäsi naistakin siinä mielessä että itse en olisi päivääkään miehen kanssa joka tekee lapsilleenn noin..
Sinuna en alentuisi samalle tasolle (fb) vaan alkaisin järjestämään asioita toista tietä. Varaa aika lastenvalvojalle uuden tapaamissopimuksen takia jossa sovitte kokonaan uudet tapaamiset. Voithan myös ottaa perheneuvolaan yhteyttä ja keskustella, miten asiat olisi parasta hoitaa. Ei sun tarvitse ollaa exäsi kanssa tekemisissä jos käyttäytyy noin. Saatpa vähän näpäytettyä häntäkin samalla, näytät olevasi ylempänä häntä ja hänen käytöstään.
Voimia sulle kovasti ap!

Monasti asiat muuttuu juuri tuohon suuntaan kun mies tapaa uuden, meillä mies vaan ilmoitti että olisi parempi ettei oltaisi enään lainkaan tekemisissä.. Tästä nyt reilu vuosi, mutta parempi näin kun tätä edeltänyt aika jolloin miehen uusi useampaan kertaan soitteli öisin kännissä ja lähetteli viestejä, joissa haukkui lyttyyn ja käski jättämään heidät rauhaan.
Koitahan jaksaa, ehkä sun miehes vielä järkiintyy jossain vaiheessa ja huomaa mistä on jäänyt paitsi uuden rakkauden huumassa.

Heh. No meillä on tyttö ja 2,5vuotias, että pieni vielä. Harmittaa, kun tytöllä oli kunnon isi-kausi tuossa ennenkuin isänsä tapasi uuden. Ja kyselee paljon isänsä perään.
Mutta ehkä pitää sitten ottaa vaan se asenne että en ala tyrkyttämään tapaamisia ja yritän olla välittämättä noista puheista. Koitan vaan itse olla mahdollisimman hyvä ja rakastava vanhempi tytölle..
Inhottaa että joku voi edes tehdä noin, unohtaa lapsensa kun tapaa jonku uuden akan :/

No on kyllä raastavaa varmasti katsoa kuinka tyttö ikävöi isäänsä, ja kyllähän tuon ikäinen osaa jo odottaa tapaamista jos luulee että isi tulee huomenna hakemaan. Toivotaan että tämä olisi eksältäsi vain joku vaihe, alkuihastuksen huuma tai vastaava, joka menisi pian ohi. Mutta olen vierestä katsonut kun äidit on alkaneet vaatimaan tapaamisia enemmän tai vähemmän, niin sekin voi tehdä hallaa lapselle, sillä isä kokee että sen elämää yritetään kontroloida ja alkaa ajattelemattaan kapinoimaan vastaan ja tapaamiset voi jäädä vieläkin vähemmälle.. Sinuna sanoisin eksälle että ei hänen tarvitse tietenkään nähdä tai viettää lapsensa kanssa aikaa yhtään sen enempää mitä haluaa. Ja sillain hyvällä hengellä eikä kettuilevasti tai syyttävästi. Eiköhän se pistä exäxi miettimään edes vähän asioita ja arvojärjestystä. Ja jos sillä ei aikaa lapselle tunnu löytyvän pitkään aikaankaan, älä silti lähde kieltämään lapsen tapaamista tai kontroloimaan jos tyttönne haluaa isäänsä tavata. Joskus voi vaan käydä niin että lapsi ei enään halua vanhempaansa nähdä ollenkaan jos vanhempi on ollut liian etäinen (näkemättä lasta vuosiin tms.) . Mutta tosiaan kuten sanoin, rakkauden,välittämisen,tärkeyden ja turvan tunteen voit sinä tytöllesi antaa yksinkin, voit häneen luoda sen luottamuksen ihmisiin, mitä hän tarvitsee. Olla puhumatta isästä pahaa, vaikka kuinka nyppisi exän käytös, pistää isän kuva seinälle ja kertoa lapselle että isäkin rakastaa sinua.

Tarinoilla on aina kaksi puolta. Meillä taas miehen exä tekee kiusaa kaiken aikaa,pelaa lapsen tapaamisilla ja uhkailee että jollei tehdä niin tai näin niin mies ei tapaisi lastaan ollenkaan...muille (yhteisille tutuille, miehen sukulaisille) käy taas itkemässä että kun mies ei halua enää tavata lastaan ja kuinka kamala ihminen minä olen jne.
Nämä on vaikeita asioita, toivon kovasti voimia sinulle.

Mulla sama tilanne,mulla ton uuuden naisen tilalla vaan päihteet ja tyttö on kohta 2v 1kk.Mutta,se ku isi lupa tulla ja sitten tyttö odottaa,kohta isi tulee,tunnin päästä isi tulee...sitten itkee kun isi ei tuukkaan. Meillä ei peruta tapaamisia,meillä ei sovittuna tapaamisaikana vastata puhelimeen.Isi lupaa tytölle,et tämä saa soittaa iltaisin,mut harvoin isi vastaa. Mä olen väkisin ylläpitänyt niitten suhdetta,koska isi niin tärkeä pikkuiselle.
Tänään lähtivät mummulassa käymään ja kun tyttö näki isänsä sanoi ****'lla ollut ikävä. Kyllä siinä tuli kyynel kovankin miehen silmiin.
Mulle on monet sanut,että kuinka sä aina jaksat sopia tapaamisia,vaikka toinen ei oo kiinnostunut,kun sillin kun on selvinpäi´n. mä jaksan vielä,en kauaa,perään soittelun oon jo lopettanut. Ilmittelee sit kun kiinnostaa.
Oon yrittänyt sanoa,että et sä noilla pois jäämisillä,mulle kiusaa tee vaan lapsellesi ja teidän suhteelle. Selittää toi mies ainakin osaa...on välillä ollut naurussa pitelemistä.
Mut surkeint,et pieni ja viaton kärsii.
Mun ex yleisin selitys on et sä oot yh niin sun täytyy yksin pärjätä,hänen elämässä on muutakin kun te...

Yhteistyössä