Nyt perskule itsekuria!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mä oon nyt "laihduttanut" kohta jo vuoden ja painoa on tippunut n.7 kiloa. Välillä on tullut takapakkeja jne. Suurimmalta osin nää kilot on lähtenyt liikunnan ansiosta. Oon valtavan ylpeä omasta yhtäkkisestä innostuksesta liikkumiseen! Oon koko ikäni vihannut liikuntaa ja nyt tulee joka päivä lenkkeiltyä ja uitua tai tanssittua tai jotain muuta. Liikun 2-3 tuntia päivässä.

Mut joo tänään mä oon syönyt: ruisleipää juustolla aamupalaksi ja kahvia joku puoli pannullista. Sit lounaaksi kaksi lihapiirakkaa nakilla ja väliin vielä perunasalaattia... Kyytipojaksi meni melkein litra kevytmaitoa... Eilen söin kaksi 300g pussia karkkia! Olisin vähintäänkin valaan kokoinen ilman liikuntaa :(

Eihän tässä millään voi laihtua, kun syö oikeesti niinkuin joku sika! Nytkin ajattelin tehdä iltapalaksi sitten pitsaa... Eli tulipas syötyä terveellisesti sit tänäänkin...

takapakkeja tulee mutta jatkat vaan eteenpäin. laita ne karkkipussit vaikka herkkupäivä-kirjaan. pyöräily on muuten lasten kanssa kiva ja minitrampoliini kans!

No mut toi on jo hyvin! Mä oon kans vuoden päivät "laihduttanu" ja paino on samoissa kun vuosi sitten :(...en ymmärrä mistä saisin sen motivaation ja innostuksen :(

Alkuperäinen kirjoittaja melissa:
takapakkeja tulee mutta jatkat vaan eteenpäin. laita ne karkkipussit vaikka herkkupäivä-kirjaan. pyöräily on muuten lasten kanssa kiva ja minitrampoliini kans!

Juu meillä on ihan iso trampoliini ja esikoisen kanssa tehdään 10 kilsan pyöräretkiä. Tehtäis pidempiäkin, mutta loppuu noi pyörätiet, eikä pyöräile vielä niin hyvin, että uskaltais mennä tien reunaan...

Alkuperäinen kirjoittaja tietäjä:
Kuule laihduttajalle mässäily kerran viikossa tekee itseasiassa hyvää, vauhdittaa nimittäin aineevaihduntaa :)

Kerran viikossa oiskin hyvä, mutta kun mä mässäilen 7 pvää vkossa :D Ehkä kerran vkossa saan pidettyä mässäilyn kurissa... :(

korjaa apa tuota ruokavaliota. ei ihme että tulee mässäiltyä kun syöt ruokaa jolla aiheutat itsellesi ravinteiden osalta aliravitsemustilan vaikka energiaa tuleekin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja läski:
No mut toi on jo hyvin! Mä oon kans vuoden päivät "laihduttanu" ja paino on samoissa kun vuosi sitten :(...en ymmärrä mistä saisin sen motivaation ja innostuksen :(

Mä oon ottanut ton liikunnan suhteen sen asenteen, että ainakin kiinteytyy ja kunto kasvaa mitä kautta sit taas jaksaa enempi ja pidempään. En ota stressiä siitä, miten kilot lähtee, jotta motivaatio liikkumiseen ei loppuisi.

Mut tosiaan ton syömisen suhteen mullakin motivaatio ihan nollassa :(

Ruoka-annoksia pienemmäksi. Se on se avain. Esim. nyt et varmasti olisi tarvinnut kahta lihapiirakkaan nakilla lounaaksi. Kun syö kohtuullisen kokoisia annoksia niin ei edes haittaa vaikka välillä syö epäterveellisestikin.

En mä ainakaan kiellä itseltäni mitään herkkuja. Pidän vain kiinni ruoka-ajoista ja syön kohtuullisia annoksia (en siis koskaan syö itseäni ähkyyn). Vähän pidän päässäni ruokapäiväkirjaa, joten jos olen edellisenä päivänä syönyt illalliseksi pizzaa, niin seuraavana iltana syön vaikka salaatin. Huolehdin myös, että syön tarpeeksi vihanneksia ja hedelmiä. Hoikkana olen pysynyt eikä paino-ongelmia ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
korjaa apa tuota ruokavaliota. ei ihme että tulee mässäiltyä kun syöt ruokaa jolla aiheutat itsellesi ravinteiden osalta aliravitsemustilan vaikka energiaa tuleekin paljon.

Mä tiedän! Kyllä mä tiedän mitä pitäis syödä, mutku kaikki hyvä on niin hyvää :( Kaikki kasvikset ja hedelmät tuntuu siltä kuin pahvia jäytäis :(

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Ruoka-annoksia pienemmäksi. Se on se avain. Esim. nyt et varmasti olisi tarvinnut kahta lihapiirakkaan nakilla lounaaksi. Kun syö kohtuullisen kokoisia annoksia niin ei edes haittaa vaikka välillä syö epäterveellisestikin.

En mä ainakaan kiellä itseltäni mitään herkkuja. Pidän vain kiinni ruoka-ajoista ja syön kohtuullisia annoksia (en siis koskaan syö itseäni ähkyyn). Vähän pidän päässäni ruokapäiväkirjaa, joten jos olen edellisenä päivänä syönyt illalliseksi pizzaa, niin seuraavana iltana syön vaikka salaatin. Huolehdin myös, että syön tarpeeksi vihanneksia ja hedelmiä. Hoikkana olen pysynyt eikä paino-ongelmia ole.

Joo uskon tosiaan, että olisi riittänyt vähempikin. Ja riittääkin, mutta kun mä vaan oon armoton herkkuperse ja söin vaan sen takia kaksi, kun oli niin hyvää :D

Nyt ajattelin väsätä kasvissosekeiton mitä vetäis loppupäivän... Ja hedelmiä lisäksi :) Ja pistän loput lihikset pakastimeen! :D

Alkuperäinen kirjoittaja tietäjä:
Kuule laihduttajalle mässäily kerran viikossa tekee itseasiassa hyvää, vauhdittaa nimittäin aineevaihduntaa :)

Tää kuulostaa taivaalliselta ja ihanalta, ett sais kerran viikossa mässyttää mitä mieli tekee tekemättä hallaa laihikselle, vaan päinvastoin parantamalla sitä. Mut ikävä kyllä tämä ei pidä paikkansa "tavis"laihduttajilla. Heillä, jotka treenaavat esim.fitness-kisoihin erikoisruokavaliolla pitävät toisinaan hiilaripäiviä, ja se toimii, mutta ei meil elämäntapalaihduttajilla.

Eli kun syö kohtuudella(vaikka joka päivä)ja pitää huolen ett kuluttaa enemmän kun syö, on ainut tapa laihtua:)

Sun pitäisi skarpata erityisesti silloin kun olette menossa ruokaostoksille. Suunnittele jo ennakkoon koko viikon ateriat ja ostat vain sen mukaan ruokaa kotiin. Voit vaikka selailla jotain ruokablogeja, jotka suunnattu keventäjille ja poimia sieltä uusia ideoita. Älä osta niitä lihapiirakoita ja karkkipusseja kaappiin ollenkaan. Sulla pitää olla heikkoja hetkiä varten valmiina jotain terveellistä naposteltavaa. Yritä venyttää jääkaapille menoa mahdollisimman pitkään (siis silloin kun ei oikeasti ole ruoka-aika), eli sanot vaikka itsellesi, että syöt vasta sitten kun olet ladannut pesukoneen ja kastellut kukat. Hyvässä lykyssä se ruoanhimo talttuu siinä puuhastellessa kokonaan.

Sun pitäisi skarpata erityisesti silloin kun olette menossa ruokaostoksille. Suunnittele jo ennakkoon koko viikon ateriat ja ostat vain sen mukaan ruokaa kotiin. Voit vaikka selailla jotain ruokablogeja, jotka suunnattu keventäjille ja poimia sieltä uusia ideoita. Älä osta niitä lihapiirakoita ja karkkipusseja kaappiin ollenkaan. Sulla pitää olla heikkoja hetkiä varten valmiina jotain terveellistä naposteltavaa. Yritä venyttää jääkaapille menoa mahdollisimman pitkään (siis silloin kun ei oikeasti ole ruoka-aika), eli sanot vaikka itsellesi, että syöt vasta sitten kun olet ladannut pesukoneen ja kastellut kukat. Hyvässä lykyssä se ruoanhimo talttuu siinä puuhastellessa kokonaan.

Joo mä teenkin näin, mutta noi lihapiirakat oli tarjouksessa (en oo ostanut varmaan vuosiin just siitä syystä, että ovat "täyttä paskaa")...

Toi oli aika hyvä vinkki, että aina ennen syöntiä tekiskin jotain niin ehkä se himo lähtis... Kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo uskon tosiaan, että olisi riittänyt vähempikin. Ja riittääkin, mutta kun mä vaan oon armoton herkkuperse ja söin vaan sen takia kaksi, kun oli niin hyvää :D

Nyt ajattelin väsätä kasvissosekeiton mitä vetäis loppupäivän... Ja hedelmiä lisäksi :) Ja pistän loput lihikset pakastimeen! :D

Sun ei tarvitse syödä kuin kerran tänään enää. Tee se keitto sitten sille aterialle. Välipalaksi voit syödä niitä hedelmiä. Ei tarvitse siis vetää sitä keittoa 'loppupäivää'. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sun ei tarvitse syödä kuin kerran tänään enää. Tee se keitto sitten sille aterialle. Välipalaksi voit syödä niitä hedelmiä. Ei tarvitse siis vetää sitä keittoa 'loppupäivää'. :)

No mä valvon yleensä tonne kahteen yöllä niin voipi nälkä iskeä, jos yhdellä aterialla yrittää :D

Yhteistyössä