Nyt riitti. Unikouluvinkkejä kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helmi-Kana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Helmi-Kana

Aktiivinen jäsen
18.02.2005
2 135
0
36
Turun seutu
Mä en enää jaksa. 8,5kk vauva pyörittää meitä miten tahtoo öisin! Ollut kohtuuhyvä nukkuja pienempänä, syönyt ja jatkanut uniaan 2-3 tunnin välein. Nykyään ei edes tissi riitä, on saatava maitoa pullostakin ja SILTI jätkänpätkä kitisee ja rutisee... :kieh:

Edellinen vauva oli aivan hirrrrrrrrrveen huono nukkuja, alkanut nyt hiukan alle 3-vuotiaana vasta nukkumaan joten kuten öitänsä!!! Joten nyt riitti. Kertakaikkiaan nyt riitti. Tosin niin sanoin myös viimeks ja oltiin jopa sairaalan unikoulussa eikä auttanut, mut jos tämä tapaus antais helpommin periks!?!?! :snotty:

Joten, neuvolastako saan parhaat unikouluohjeet?? Ja onko parasta että lopetan imetyksen samaan syssyyn???

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
siis ei toiminu se unikoulu sairaalassakaan, vai palasitte kotona normaaliin rumbaan? :O

googlaa tassuttelu

Siellä nukkui just niinku pitääkin pari pikku kitinää lukuunottamatta! en tiedä menikö siksi pieleen koska asuimme sillä hetkellä ahtaasti, eikä ollut mahdollisuutta laittaa lasta eri huoneeseen? Tämä olis siis kolmosen kanssa tapahtunutta, nyt on huonostinukkuva vauva nro 4 kyseessä.. |O :| :ashamed:

Hei, et ole ainoa jolla huonosti nukkuva nyytti.. :wave: Meillä poika 9 kk on meinaan samanlainen. Illalla nukahtaa hyvin, mutta herää n. 30 min. päästä ja saattaa valvoa parikin tuntia sen jälkeen. Ei auta edes yöunille menoa pitkittäminen ja tokilta päikkäreiltä herää viimeistään 16.30-17.00. Tassuteltiin ja yösyötöt lopetettiin mutta tota puolen tunnin unia ei olla pois saatu. :/ Yöt nukkuu onneksi sitten heräämättä aamuun asti, kun toi iltakukkuminen ohitettu. Ja meillä vauva nro 6 kyseessä..

Alkuperäinen kirjoittaja mammuska:
Hei, et ole ainoa jolla huonosti nukkuva nyytti.. :wave: Meillä poika 9 kk on meinaan samanlainen. Illalla nukahtaa hyvin, mutta herää n. 30 min. päästä ja saattaa valvoa parikin tuntia sen jälkeen. Ei auta edes yöunille menoa pitkittäminen ja tokilta päikkäreiltä herää viimeistään 16.30-17.00. Tassuteltiin ja yösyötöt lopetettiin mutta tota puolen tunnin unia ei olla pois saatu. :/ Yöt nukkuu onneksi sitten heräämättä aamuun asti, kun toi iltakukkuminen ohitettu. Ja meillä vauva nro 6 kyseessä..

Varmaan ärsyttävä se et herää pariks tunniks!! :hug: Meillä ei ole kukaan neljästä nukkunut yötä läpeensä alle 1-vuotiaana. Esikoinen oli ainoa, joka teki sen just 1-vuotiaana, kakkonen hiukan yli 1½-vuotiaana, kolmonen tosiaan vasta hiljattain (s.27.4.05) ja saas kattoo nukkuuko tää neljäs sit jo kouluun mennessään!? :kieh:

Käyn tänää hakemassa unikouluohjeet tk:sta, olis imetyksen takia parasta et isä toteuttaa sen... Just joo. Ihan niinku mies jaksais!?!?! Viime yönä pistin hänet olemaan pojan kanssa n. 3 tuntia ku mulla loppu kerta kaikkiaan jaksaminen ja nyt jo mies on ihan tööt väsymyksestä ja nukkuu. :|

meillä myös melkein 9kk poika, koskaan ei ole nukkunut koko yötä. herätään sellaset 5-8 kertaa ja 5.30-7 aamulla ylös. nyt yritän jättää yömaidon pois, jos helpottas. väsyttää!!!

Alkuperäinen kirjoittaja samma här:
meillä myös melkein 9kk poika, koskaan ei ole nukkunut koko yötä. herätään sellaset 5-8 kertaa ja 5.30-7 aamulla ylös. nyt yritän jättää yömaidon pois, jos helpottas. väsyttää!!!

Uskon että väsyttää.. :hug:
Vinkkinä vaan, että yrittäminen ei ole meillä ainakaan auttanut, se on kerrasta poikki -menetelmä tai ei mitään.. :|
Oon onneton esitys äidiksi. :ashamed:

Hmm...joskus aikaisemminkin ollaan tätä keskustelua käyty. Sitä minä vaan, että tiedän tunteen. Meillä kolmas huonosti nukkuva lapsi...että MINÄ olen onneton esitys äidiksi. Juu, väkisin tässä alkaa itseään syyllistämään. :|

Mut tsemppiä sinne! Arvelin, että koitan saada meidän kirjastosta sen Elisabeth Pantleyn kirjan, joku rauhallinen matka höyhensaarille tai jotain. On semmonen pehmeän unikoulun kannattaja.

:hug:

Meillä kans vauva joka ei nukkunut edes sairaalan unikoulussa. Väsyttää etten jaksa edes aiheesta enempää kirjoittaa... Odotan vain sitä hetkeä jolloin alkaa yönsä nukkumaan.

Yhteistyössä