Hae Anna.fi-sivustolta

nyt riitti

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä matka perutaan, 28.06.2005.

1. fiina Vierailija

Olen tyytyväinen sekä Aurikoiseen että Tjäreen. Seuraava valmismatka Tjäreltä ja korotus 15 e (heinäkuu).

2. Oma matkatoimisto Vierailija

Fiina kiitos! Mekin ajattelimme siirtyä Aurinkomatkojen asiakkaiksi jatkossa.Ihan muista kuin hinnankorotus syistä.

3. matkatoimistoista Vierailija

Kaikki matkatoimistot laskuttavat polttoainelisästä. Talven matkaani, joka on räätälöity omatoimimatka, on myös tulossa polttoainelisä jossain vaiheessa. Kesän valmismatkan polttoainelisämaksu tuli pari päivää sitten.

Mielestäni on ihan turha rutista, että joku matkatoimisto veloittaa lentoyhtiön laskuttaman lisän. Eihän ne matkatoimistot ja matkanjärjestäjät mitään hyväntekeväisyyslaitoksia ole, vaan tekevät liiketoimintaa niin kuin kaikki muutkin yritykset. Onhan se kurja, että lisälasku tulee, mutta jos matkanteko tulee ylivoimaiseksi, niin ehkä ei tosiaan kannata lähteä ollenkaan.

Olen asioinut myös Finnmatkojen kanssa ja mielestäni asiat ovat toimineet hyvin. Hotellivalikoimassa on tasokkaita hotelleja, myös edullisempia vaihtoehtoja on, hinnat kohdallaan ja sijainti on yleensä hyvä, rantalomakohteiden hotellit rannassa (0-100 m) ja kaupunkikohteissa keskustassa. Kaikki valmismatkojen järjestäjät ovat aika samanlaisia, mielestäni niissä ei juurikaan ole eroa. Toisilla on paremmat valikoimat, toisilla paremmat hotellien sijainnit tietyissä kohteissa ja yhdellä osittain paras hinta-laatusuhde.

Kannattaa toki vaihtaa järjestäjää, jos on tyytymätön johonkin, mutta asiasta huomauttaminen, asioiden suhteuttaminen ja oman asenteen tarkastaminenkin joskus kannattaa. Itse en jaksa ottaa kauheata stressiä kaikesta ja vaatia, että kaikkki sujuu moitteettomasti. Omatoimimatkoilla on tottunut myöhästeleviin kulkuneuvoihin, lentoaikataulujen tarkistamiseen ja kaikenlaisiin inhimillisiin erehdyksiin, että tuntuu helpolta jos joku lennättää, kuskaa hotellille, antaa vinkkejä ja vielä on henkilö tavoitettavissa kaikenlaisia kysymyksiä varten.

4. saara Vierailija

Kirjoitat asiaa, ""matka toimistoista"". Lieneekö niin että suurimpia valittajia ovat juuri ""minimalistit"" joille täytyy olla valmiina kaikki kotiportilta lentokentälle-koneeseen-hotellin uima-altaalle. Mahdollsimman paljon ennakkotietoa eli montako allasta hotellissa, onko lasten allasta, onko kahvinkeitintä vai pitääkö ottaa oma käsilaukkumallinen kotoa. Matka pitää tietysti saada lähes ilmaiseksi ja ainakin 7 mukana olevaa tenavaa ilmaiseksi.. perillä palvelu viimesen päälle, uima-altaat auki läpi yön kun lapset tykkää pulikoida jne.
    Ja jos hintaan tulee 15-20 e per nuppi lisää, siitä nostetaan hirveä poru. En ymmärrä, voi jäädä kotiin jos pakettilomasta ei tule muuta kuin mäkätystä jälkeenpäin.

5. ;-) Vierailija

Nämähän ne mäkättävät jo etukäteen ennen matkaa.

6. kerttuli Vierailija

Siis voitko kertoa mitä valtavia summia jouduit maksamaan lisää? Muuttuiko matkan perushinta oleellisesti?

7. ku tyhmä Vierailija

Etkos sä urpo osaa lukea! Topikin aloittajahan on sanonut SELVÄSTI ettei rahasta ole kyse ja jos oikein aletaan pilkkuja nussimaan niin kukahan se loppujen lopuksi on nostanut polttonesteen hintaa.....URPO

8. RailiT Vierailija

Hei
    En voi olla kommentoimatta, kun minulta kerran finnmatkat peruivat matkan koska paikka oli ylibukattu ja tarjosivat toista hotellia mistä olisin joutunut maksamaan 200 euroa lisää. En tietenkään suostunut moiseen vaan vaadin varauksen purkua. Siinä tappelussa sitten menikin puoli vuotta ja en päässyt lähtemään mihinkään koska olin maksanut koko matkan eikä ollut rahaa toiseen matkaan. Loppujen lopuksi sain kaikki rahani enkä ole uskaltanut lähteä mihinkään.

9. kerttuli Vierailija

No tuo on tietysti tosi inhottavaa joten on paras suosia Aurinkoista ja Tjäreä. Kummallakaan ei ole sattunut mitään (lähes mitään..) epämääräistä. Tjärellä on jopa ""henkilökohtainen palvelu""., huomasin kun kävin toimistossa Helsingissä maksamassa matkoja. Virkailija keskusteli asioista matkan ympärillä ja ajattelin myöhemmin että kilpailu on kiristynyt... eli on näköjään hyvä näyttää naamansa ja saa hyvää palvelua!
    Harmi mitä liittyy Finnmatkoihin, heillä on osa erinomaisia valmismatkakohteita joita ei ole muilla. Esimerkkeinä Korfu, Italiassa Sardinia,Clabria, Gardajärven kylät myös. Aurinkiosen tarjonta on tylsähköä...
    Mutta TUI-konsernissa pienet jäävät isojen jalkoihin ja ylibuukkaus voi johtua myös paikallisista hotellista.

10. Matkatoimisto virk. Vierailija

Pientä selvitystä asiaan matkatoimistovirkailijan näkökannasta. Se kuka poltoainelisän käskee periä on FINNAIR, eikä matkanjärjestäjä lasuta sitä omaan piikkiin. Finnair perii sen kaikilta asiakkailta ja tämä johtuu öljyn kallistumisesta.Polttoainelisiä on peritty ensimmäisen kerran 80-luvulla ja se on valmismatkaehtojen mukainen lisämaksu, mikäli aihetta on.

Tjäre ja Finkut on ottaneet käytäntöön sen mikä eurooppalaisilla matkatoimistoilla on ollut iät ja ajat (mm. saksa, englanti,ranska, hollanti jne) että kaikesta extrasta maksetaan. Tämä ei ole ollut Suomessa tapana, mutta tähän valitettavasti kaikki tulee aikanaan menemään.
    Toistaiseksi istuinpaikkojen jako ei onnistu erikoispalveluna kuin Tuin omilla koneilla. Finnairin paikat jaetaan nykyään Ruotsissa kun Finnair ulkoisti palvelun. Ruokaakin saa... :)

Asiakas saa itse valita istuinpaikkansa, ruokansa, lentopäivänsä, ja jopa huoneen sijainnin. Tämä oli ihan normaali asia kun olin Saksassa töissä matkatoimistossa. Se joka palvelusta maksoi se sitä sai. Peruspalveluthan kuuluu aina, mutta extrat kuten parempi huone, koneruoka jne jne.
    Tavallaan ihan oikeudenmukaista, ne ketkä haluaa maksaa(ylin kerros,superaamiainen,isompi parveke jne) saavat paremman tuotteen.
    Aurinkomatkat on tasalaatuinen ja mielestäni parhaimmin asiansa hoitava toimisto. Se on meihin päin asiallinen ja jämpti kuten myös asiakkaille. Muita en kommentoi.

Nämä erilaiset lisämaksu,ylibookkaus asiat ei kaikki ole niin yksinkertaisia, mutta asiakkaan mielestä voivat olla joskus kohtuuttomia tai ainakin ikäviä yllätyksiä. Jokainen itseään kunnioittava matkanjärj. yrittää minimoida kaiken ikävän asiakkailleen, mutta aina se ei onnistu. Finnmatkat myy satojatuhanisa matkoja vuodessa, joten olisi ihme jos ei koskaan olisi ylibookkauksia tms. Saksassa oli niin, että jos hotelli ylibookkasi, ne joutuivat pois, ketkä eivät olleet maksaneet mistään ekstrasta. Näin matkanjärjestäjä halusivat taata enemmän maksavalle asiakkaalle vähemmän harmia. Tähän ei onneksi Suomessa ole menty.

Toivottavasti Teidän kaikkien matkat menee kommelluksitta, mutta jos matkanjärjestäjä ylibookkaa, on heillä velvollisuus tarjota asiakkaalle vähiintään samantasoinen hotelli. Jos se ei onnistu, kalliimpaan hotelliin siirto tulee tehdä AINA matkanjärjestäjän piikkiin. Rahaa ei tule koskaan vaatia asiakkaalta!!

11. kerttuli Vierailija

Matkatoimistoihmisen selostuksen ymmärrän täysin, pienin varauksin... Vaihdoista ei tietenkään pidä mennä maksamaan mitään lisää vaikka osoitettaisiin ns. parempi majoitus eli hinnaltaan kalliimpi. Huoneistohotelli ja hotellihuone eivät ole rinnakkaisia vaihtoehtoja kuitenkaan, hotellihuoneet ovat aina pienempiä.

12. ymmärrän Vierailija

Ymmärrän minäkin oppaan näkökulman asioihin ja oppaan mielipiteet eivät ole puolueettomia, vaan ymmärrettävästi heillä on oma lehmä ojassa ja näin ollen oma työpaikka kyseessä. Muutenkin olen useasti kuullut kuinka oppaat näillä keskustelupalstoilla kirjoittelevat ja kehuvat omiaan.

Hinnankorotuksista vielä, että helposti syytetään Finnairia mutta jos vuodessa matkojen hinnat nousevat jo useita prosentteja niin on kohtuutonta veloittaa VIELÄ enemmän, syyttäen toista tahoa.
    Kyllä kansa tietää ja huomaa, mistä on kyse....eli ahneudesta!

13. ei kansaa Vierailija

Kohdemaissa hinnat kohoavat ja hotellit hinnoittelevat itsensä. Kreikka on pian hinnoitellut itsensä ""pilviin"" ja voi vain arvat mitä siitä seuraa..

14. Tiitus Vierailija

Hei, ensiksikin tuo kirjoittaja ei olut opas, vaan virkailija joka työskentelee toimistossa SUOMESSA!!. Matkan hinta ei varmaankaan sulla noussut vaan se oli polttoainelisä. Js ei ole älyllä varustettu niin ei asioita voi myöskään tajuta.
    Kukaan matkanjärjestäjä ei nosta matkan hintaa jos ennakot on maksettu, se nyt on selvä, mutta jos lukisit valmismatkaehdot niin tajuat että siellä myös lukee tästä polttoainelisästä, ja jokainen matkanjärjestäjä on velvollinen sen perimään tai maksaa itse, joka ei todellakaan tule kyseeseen. On aika paljon asiakkaita jotka lentää tämän kesäkauden aikana, eli 50.000 x 16 = 800.000, että sinä varmaan matkatoimistoyrittäjänä sen maksaisit kaikkien puolesta...hei haloo!!!!!
    Kyllä on hölmö mesoaja...

15. Repe Vierailija

Tän on pakko olla provo. Kukaan ei voi luulla, että jos öljyn hinta nousee niin matkatoimisto keksii, et hei nyt nostetaan hintoja ihan huvikseen. Pieni soitto Finnairille, niin ehkä joku sen sinulle rautalangasta vääntää kun ei muuten mene perille. Sun pitäis pysyä ihan kotimaassa vaan..miten sä edes pärjäät ulkomailla tolla älyllä?

16. Liisukka Vierailija

Aika hassu luulo. Minä maksoin 5x 16 euroa. Se selitettiin minulle asiallisesti matkanjärjestäjän puolesta, minkäs kukaan sille voi. Lentoyhtiöt ja heidän käskystään seuramatkatoimistot perii Saksassa 38 euroa/matkustaja. Mitäs siihen sanotte??

17. Salmonella Vierailija

""Se kuka poltoainelisän käskee periä on FINNAIR"" HAH HAH HAA, kyllä sitä kaikkea kuuleekin.
    Meinaatko että Finnairi on oikein käskenyt.....hoh hoh hoijaa....ahhaah haa, ei voi kun nauraa...ehheh heee

18. Raija-Irmeli Vierailija

Pienenä kevennyksenä vakavaan keskusteluun: URPO on tyhmän ihmisen toinen etunimi; noin yleisesti ottaen:)

19. Miia Vierailija

Olet selvästikkin valinnut väärän matkanjärjestäjän. Meillä ei ole koskaan ollut mitään häikkää aurinkoisilla matkoilla ja kaikki on toiminut moitteetta. Olemme pariin otteeseen peruneet matkammekin ja kerran emme joutuneet maksamaan mitään toimistokuluja, kun olemme vaki asiakkaita. Nyt jos peruu matkan niin toimistokulut ovat vain 50e, kun finnskillä on 100e joka on kohtuutonta.
    Olen kuullut niin monta huonoa kokemusta finnskistä, että ihmettelen ettei asialle ole tehty mitään.
    Onnea kuitenkin uudelle valinnallesi ja hyvää onnistunutta lomaa.

20. Mikki Vierailija

Minä kyllä suuresti ihmettelen näitä matkajärjestäjistä käytyjä keskusteluja. Minusta kun kaikki ovat ihan samanlaisia. En todellakaan valitse lomakohdetta matkanjärjestäjän mukaan.
    Jos jollakin on huono kokemus Tjäreborgista, niin aina löytyy joku, jolla vastaavasti on sama juttu Finnmatkojen tai Aurinkomatkojen kanssa. Se on ihan vain sattumaa.
    Itse matkustelen lomille 3-4 kertaa vuodessa, samoin monet ystäväni ja kaikki ovat samaa mieltä, että matkanjärjestäjillä ei ole eroa.

21. Ulde Vierailija

Siinä toinen tyhmä. Mikä Finski??? Finski on Finnair. JOs tarkotat Finnmatkoja puhu firmoista niiden oikeilla nimillä.

22. matkustaja Vierailija

Totta...turhan valittajat älköön vaivautuko matkustamaan.On vääränlaista juustoa aamupalalla, liian huono ilmastointi bussissa tai jouduttiin odottamaan 5 minuuttia, voi kamalaa. Oisko paha jos siellä matkalla huomais ne kivat jutut eikä miettisi mikä meni pieleen.

JA KAIKKI matkatoimistot ovat ihan samanlaisia valmismatkoineen ja omatoimimatkoineen. Mokia sattuu kaikille, sehän on inhimillistä, ettekö itse ole tehneet ikinä mitään väärin? Jos haluaa sellaisen matkan missä kaikki on just niin ku ite haluaa täytyy järjestää itse se matka ja sitten näkee, että ei se niin helppoa ole. Jos joku sen järjestää valmiiksi niin pitäis olla vaan tyytyväinen.

Itte oon matkustanu paljon eri matkatoimistojen valmismatkoilla ja omatoimimatkoilla ja järjestänyt matkoja itse ihan aasta ööhön ja kaikki ovat olleet just sellasia kun haluan kun en jaksa murehtia vaan yritän nauttia tästä elämästä.

Anoppia pisti kerran hyttynen Turkissa ja se jaksoi jauhaa siitä vuoden ku matka meni piloille. Onneks on ex-anoppi.

Ai niin, mullekin tuli Finnmatkoilta se polttislisämaksu. Silti on kiva lähteä kun se 23 egee on aika pieni ripaus koko matkan kustannuksista alkaen siitä kun ajan kotoa lentokentälle omalla autolla, mulla menee siihen jo enemmän rahaa....

23. niilo Vierailija

Niin, kuinka paljone se MATKAN HINTA nousi? Et ole kertonut sitä. Tarkoitattko polttoaineen hinnan tuomaa korotusta? Siitä nyt ei kannata mölyä nostaa.

24. Jaana Vierailija

Jaa mitähän asialle olisi pitänyt tehdä ? Lopettaa kyseinen matkatoimisto??...voi että täällä on hassuja kommentteja.
    Aamu alkaa nauraen....

25. kuultua Vierailija

Finnmatkoista ja sen järjestelyistä paikan päällä olen kuullut kritiikkiä. Itse ei olla ostettu yhtään Finnmatkaa fuusion jälkeen ilmeisestikään... mutta pieleen ei ole mennyt mikään. Varaan nykyisin kaikki matkat netin kautta ja sekin toimii. Sekä Aurinkoiselle että Tjärellä, jolla viimemainitulla on oma asiatunnus ja pääset katsomaan varaustasi koska vaan.
    Nyt on tullut tosin muutoksia itse varrtuihin eli aiemminhan sait alennusta nettivarauksesta, nyt se on pudonnut pois Tjärelläkin joistan kohteista ja ovat ottaneet tilalle 5 eukan alennuksen matkan hintaan joka siis poistaa 10 euron nettialennuksen. No sillä ei ole suurta merkitystä. Osoittaa vain sitä että nettivaraus on suosittua nykyisin.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri