nyt rupee menee järki ton miehen kans!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elsu84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

elsu84

Jäsen
24.11.2009
157
0
16
En jaksa miestäni ,joka pelaa kaiken vapaa-aikansa WoWia(world of warcraft). Ja tällä tarkoitan: Kun se tulee kotiin 4 aikoihin töistä, heti se jämähtää tietokoneen eteen, sitten se pelaa 11 asti iltaisin, välissä se syö. Tätä on jatkunut 3 vuotta, kun asiasta keskustellaan, hän toteaa, että hänen pitäisi vähentää- no siihen se sitten jääkin! Hyvässä tapauksessa se rajoittaa pelaamistaan viikon verran, jonka jälkeen se palaa samaan vanhaan pelirytmiin.
Mies on myöntänyt olevansa peliriippuvainen, mutta nauraa kun ehdotan jotain hoitoa. Mulla rupee lähtee järki, kun en jaksa enää mäkättää asiasta, kun olen todennut sen täysin tehottomaksi. Niin ja nuo viikonloput on kaikista pahimpia, n.70% päiväastä se istuu koneella. Vauvan saan hoitaa täysin yksin, mies ei oma-aloitteisesti tee mitään. Jos vauva herää uniltaan ja alkaa itkeä, mies sanoo: oota, mä pelaan tän duelin loppuun!(mitä ikinä tarkoittaakin- ja aikaa tohon kuluu 20min, jolloin itse olen kerennyt jo hoitaa vauvan tarpeet...

Alkuperäinen kirjoittaja elsu84:
En jaksa miestäni ,joka pelaa kaiken vapaa-aikansa WoWia(world of warcraft). Ja tällä tarkoitan: Kun se tulee lotiin 4 aikoihin töistä, heti se jämähtää tietokoneen eteen, sitten se pelaa 11 asti iltaisin, välissä se syö. Tätä on jatkunut 3 vuotta, kun asiasta keskustellaan, hän toteaa, että hänen pitäisi vähentää- no siihen se sitten jääkin! Hyvässä tapauksessa se rajoittaa pelaamistaan viikon verran, jonka jälkeen se palaa samaan vanhaan pelirytmiin.
Mies on myöntänyt olevansa peliriippuvainen, mutta nauraa kun ehdotan jotain hoitoa. Mulla rupee lähtee järki, kun en jaksa enää mäkättää asiasta, kun olen todennut sen täysin tehottomaksi. Niin ja nuo viikonloput on kaikista pahimpia, n.70% päiväastä se istuu koneella. Vauvan saan hoitaa täysin yksin, mies ei oma-aloitteisesti tee mitään. Jos vauva herää uniltaan ja alkaa itkeä, mies sanoo: oota, mä pelaan tän duelin loppuun!(mitä ikinä tarkoittaakin- ja aikaa tohon kuluu 20min, jolloin itse olen kerennyt jo hoitaa vauvan tarpeet...

tee sillee ku kaveri teki et meet ja nyppäät johdot irti kesken pelin.. jo loppuu pelaaminen ainaki hetkeks.. tai piilota näppis:D

mut uskon et vituttaa :hug:

Toi WOW on mun mielestä maailman koukuttavin peli :( Se oli suurimpia syitä siskoni ja hänen miehensä eroon ja meilläkin se on puolin ja toisin tuottanut eripuraa suhteessa.

Ensin siihen jäi koukkuun mies ja sitten minä. 2kk hakattiin sitä vuoronperään liki 24/7 kunnes päätettiin laittaa hommalle stoppi.

Mä en osaa muuta sanoa, kuin että kyllä sen pitää siitä miehestä itsestään lähteä jos meinaa pelaamisen lopettaa tai radikaalisti vähentää sitä ainakin. Ensialkuun voit toki ottaa käyttöön sakset ja leikata kaikki piuhat katki..ei ainakaan sitten yhtenä päivänä pelaa kun on kaupoilla etsimässä uusia johtoja :ashamed:

mut sulla ei oo miestä vaan teiniaikoihin/aikatauluihin jämähtänyt ikiteini:(
Mulla oli kans sama juttu ja ainut mikä siihen auttoi oli se kun heitin sen ja sen koneen ulos.
En oo katunu päivääkään:D

oon "uhkaillut" avioerolla, kun ei mikään auta. Olen sanonut sille, ettei se pysty rajottamaan pelaamistaan, kun se aina riistäytyy käsista, ja sen pitäs lopettaa kokonaan... mutta ei! Iltaisin jos teen kotihommia ja pyydän miestä katsomaan lapsen perään- tämä nostaa tytön syöttätuoliin ja laittaa tämän seuraamaan peliä :( tässä vaiheessa minä tulen ja nostan vauvan pois ja otan hänet seuraamaan kotitöitä(mielestäni pienelle ei ihan sovi tuollaiset räiskintäpelit ja ruudun ääressä istuminen)

Kyllä rupee olemaan keinot vähissä ja tarvii varmaan tulostaa tuo avioero hakemus... kun olen sen 3 vuotta odottanut, eikä mitään tapahtunut :'(

meillä oli ongelmana xbox 360.. hetkeks helpotti ku heitin sen konsolin lumihankeen, ja kun se lopulta hajosi, mies meni ostaa viimeisillä rahoilla uuden.. kyllä kismitti..

aikani mäkätin ja mies laittoi konsolin uuteen uskoon.. peli-into väheni ja tunnin saattaa illalla pelata, joskus useamman..

itse katsoin tuota pelaamista 4 vuotta ja mies oli suurimman osan aikaa työtön.. siinä sitä oli kun piti 2 pientä lasta käytänössä yksin hoitaa ja pyörittää muutenki arkea yksin..

oon "uhkaillut" avioerolla, kun ei mikään auta. Olen sanonut sille, ettei se ysty rajottamaan pelaamistaan, kun se aina riistäytyy käsista, ja sen pitäs lopettaa kokonaan... mutta ei! Iltaisin jos teen kotihommia ja pyydän miestä katsomaan lapsen perään- tämä nostaa tytön syöttätuoliin ja laittaa tämän seuraamaan peliä :( tässä vaiheessa minä tulen ja nostan vauvan pois ja otan hänet seuraamaan kotitöitä(mielestäni pienelle ei ihan sovi tuollaiset räiskintäpelit ja ruudun ääressä istuminen)

Kyllä rupee olemaan keinot vähissä ja tarvii varmaan tulostaa tuo avioero hakemus... kun olen sen 3 vuotta odottanut, eikä mitään tapahtunut :'(

onks sulla vanhempia tms. siellä likellä? aattelin et jos tekisit sen et pakkaisit kamat muutamaks pväks ja lähtisit pois.

yleensä sen arvon tajuaa sit vasta kun sen menettää.

juu täälläkin tuo sama peli on aihettanu eripuraa, mies onneksi jätti tuon, nyt pelaa sit darkfallia, mutta se ei tunnu olevan niin "tärkeä" peli että sitä pitäis koko ajan tahkota ettei jää muista jälkeen, tuossa Wowissahan on se että sitä on pakko koko ajan pelata, kun muuten jää jälkeen tms.

oon "uhkaillut" avioerolla, kun ei mikään auta. Olen sanonut sille, ettei se pysty rajottamaan pelaamistaan, kun se aina riistäytyy käsista, ja sen pitäs lopettaa kokonaan... mutta ei! Iltaisin jos teen kotihommia ja pyydän miestä katsomaan lapsen perään- tämä nostaa tytön syöttätuoliin ja laittaa tämän seuraamaan peliä :( tässä vaiheessa minä tulen ja nostan vauvan pois ja otan hänet seuraamaan kotitöitä(mielestäni pienelle ei ihan sovi tuollaiset räiskintäpelit ja ruudun ääressä istuminen)

Ehkäpä miehes tarvitsee just kunnon herätyksen, et oikeesti tajuaa menettävänsä sut ja lapsen, jos ei ala tahti muuttua

taitaa mun ja tytön lomatoiveet toteutua =) kun olen pitkään miettinyt lähteväni tytsyn kanssa esim Tampereelle tai Helsinkiin (ehkäpä lappiin), ja rahaakin olisi säästössä. Saisi mies miettiä sen ajan perheen tärkeyttä, josko hän tulisi jonkinnäköiseen lopputulokseen!

taitaa mun ja tytön lomatoiveet toteutua =) kun olen pitkään miettinyt lähteväni tytsyn kanssa esim Tampereelle tai Helsinkiin (ehkäpä lappiin), ja rahaakin olisi säästössä. Saisi mies miettiä sen ajan perheen tärkeyttä, josko hän tulisi jonkinnäköiseen lopputulokseen!

toi ois ihan hyvä! ja sanot vielä et miettii mikä on tärkeintä. Kun tuutte takas niin asioiden on muututtava parempaan tai sit ei oikeesti auta muu kuin lusikat jakoon, jos ei pelaaminen vähene radikaalisti.

Ei siitä ole mitään hyötyä! Mies saa pelata rauhassa, etkä kuitenkaan ota eroa vaikka sillä uhkailet.

Meillä ollut sama ongelma -nykyään vähän vaihtelevasti. Wowia mies ei taida pelata enää ollenkaan, mut kierroksessa toinen peli -josta ei kuitenkaan tarvii maksaa.

Tarpeeks kauan mäkätin miehelle pelaamisesta ja aina lupas lopettaa tai vähentää ja sitä kesti noin viikon-kaks.
Sit olen muutaman kerran lähteny lätkimään kotonta kun ei millään usko, ja ottanut myös kunnon itkukeskustelut miehen kanssa siitä että mikä elämässä on tärkeintä,
meidän perhe vai pelaaminen ja nettielämä.

Nyt onneks tilanne aika hyvä =) Viimesen viikon aikana on tainnu pari peliä pelata ja yleensä kysyy sopiiko jos pelaa ja tekee sen silloin kun tyttö unilla.

Ja eräs keino mitä kannattaa kokeilla -mene itse istumaan koneelle tuntikausiks ja käyttäydy samallalailla kuin miehes -toimii =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä luulen, että ap:n mies olis vain tyytyväinen, että saa mäkätyksetöntä peliaikaa...

en mä pahemmin mäkätä kun se pelaa- se on ihan turhaa, sillä se ei kuule eikä näe, ja on uppoutunu siihen haltijamaailmaan! Jälkikäteen saarnaan :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en mä pahemmin mäkätä kun se pelaa- se on ihan turhaa, sillä se ei kuule eikä näe, ja on uppoutunu siihen haltijamaailmaan! Jälkikäteen saarnaan :laugh:

Luuletko että miehesi sairaus saarnalla paranee?

mitä sinä tekisit tässä tilanteessa? Mikä tässä mahtaa auttaa, keskusteltu on tuhannet kerrat...

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
En jaksa miestäni ,joka pelaa kaiken vapaa-aikansa WoWia(world of warcraft). Ja tällä tarkoitan: Kun se tulee lotiin 4 aikoihin töistä, heti se jämähtää tietokoneen eteen, sitten se pelaa 11 asti iltaisin, välissä se syö. Tätä on jatkunut 3 vuotta, kun asiasta keskustellaan, hän toteaa, että hänen pitäisi vähentää- no siihen se sitten jääkin! Hyvässä tapauksessa se rajoittaa pelaamistaan viikon verran, jonka jälkeen se palaa samaan vanhaan pelirytmiin.

tee sillee ku kaveri teki et meet ja nyppäät johdot irti kesken pelin.. jo loppuu pelaaminen ainaki hetkeks.. tai piilota näppis:D

mut uskon et vituttaa :hug:

No ei nyt kuitenkaan tuolla tavalla, saa vain miehen ärsyyntyneeksi ja silloin ei parannusta ainakaan tapahdu.

Yhteistyössä