Nyt sapettaa; selvisi, että mies on jutellut anopille minun henkilökohtaisia asioita..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sissira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sissira

Vieras
Nyt kieltämättä raivostuttaa. Anoppi lipsautti vahingossa (?) asian joka paljasti, että hän tietää minun henkilökohtaisesta historiasta eräitä käänteitä, jotka ovat tosi tosi arkaluontoisia ja joista olen uskoutunut vain muutamille erittäin läheisille ystäville sekä omalle miehelleni. En olisi IKIpäivänä uskonut kuulevani niitä anopin suusta. Että pistää vihaksi. En tiedä miten tämän ottaisin miehen kanssa puheeksi siten, että pystyn samalla hillitsemään itseni. Kun mieli tekisi huutaa suoraa huutoa, että petturi!!!

Ihan taustainfona, jotta tajuatte miksi olen tästä niin hermostunut: anoppi ei ole koskaan ikinä milloinkaan tukenut meitä pariskuntana, ei onnitellut vilpittömästi avoliitosta / kihlautumisesta / naimisiinmenosta eikä ainakaan innostunut perheenlisäyksestä kun kuuli, että sellaista on tulossa. En todellakaan halua, että tällainen ihminen saa tietää minun historiastani yhtään mitään, kaikkein vähiten tällaista, joka on itselle erittäin sensitiivinen asia..

Mitä väliä mitä se anoppi tietää jos ei pidä susta ilman tätä tietoakaan? :D Anna kuule anopin laulaa juttujaan, keskity sä omiin. Jos se rupee niitä koko kansalle kuuluttamaan niin siinä vaiheessa älähtäisin... Ja miehelle toteaisin vain, että tarviiko enää puhua kahdenkeskisiä jos ei asiat pysy sellaisena :whistle:

Miehes on nyt sitten pettänyt sinut. Miten meinaat jatkaa eteenpäin? Luotatko häneen? Pienenä vinkkinä tulevaisuuden varalle: Älä koskaa, milloinkaan, luota keneenkään niin paljon, että kerrot hänelle itsestäsi jotain arkaluontoista. Jokaisella on hintansa ja arka asia leviää kulovalkean tavoin jos honosti käy, kuten luultavasti tulee käymään.

Meilläkin anoppi oli saanut tietää minua koskevia asioita ja levitellyt niitä sukuunsa. Eletään miehen kanssa normaalia elämää, mutta olen itse todella varakas ja mieheni köyhästä suvusta. Huomasin mieheni suvun puheista, että on tieto levinnyt heille asti jostakin. Luultavasti siitä, kun anoppi poissaollessamme oli lukenut kirjepostiani "vahingossa" eli pankkikirjeitä ja niistä näkee saldot. Mieheltähän saa sitten lisätietoa.

[QUOTE="jaana";23009517]Valaise vähän minkälaisia asioita on kyseessä, niin voi arvioida tilanteen vakavuuden :D[/QUOTE]

Riittää varmasti jos sanon, että arka asia - itselle. Meille jokaiselle ne on sitten eri asioita jotka on arkaluontoisia.

Sanotaan että oman historian kipeä asia. Voit varmasti kuvitella.

Tuo on vähän hankalaa, tietysti asian luonteesta riippuen. Jos ei nimenomaan ole puhuttu, että tämä asia pysyy meidän välisenä, toinen voi yksinkertaisesti ajatella, että sen saa kertoa, ainakin jos on itse kuitenkin äitinsä kanssa läheinen. Esim. oma mieheni on kertonut raskauksistani ihmisille aikaisemmin kuin itse olisin halunnut ne muiden tietoon, kun ei oltu asiasta puhuttu, ja hän on enemmän sellainen, että puhuu asioista, kun itse pitäisin aika pitkään omana tietona.

Mutta jos kyseessä on jokin erittäin arkaluontoinen juttu, tai jos olet miehelle sanonut, ettet halua asiasta puhuttavan muille, en millään lailla puolustele hänen toimintaansa tässä asiassa.

Mitä väliä mitä se anoppi tietää jos ei pidä susta ilman tätä tietoakaan? :D Anna kuule anopin laulaa juttujaan, keskity sä omiin. Jos se rupee niitä koko kansalle kuuluttamaan niin siinä vaiheessa älähtäisin... Ja miehelle toteaisin vain, että tarviiko enää puhua kahdenkeskisiä jos ei asiat pysy sellaisena :whistle:

No sen verran korjaan, että tämä "tieto" tai asia ei vaikuta siihen pitääkö minusta tai ei. Lähinnä inhottaa, että hällä nyt on minusta tällainen tieto plakkarissa. Ja loukkaa, että mies sen on auliisti jakanut tuolle ihmiselle.

Ja voit olla varma, että todellakin konfrontoin ja voimakkaasti jos asia menee eteenpäin - toisaalta mistä minä tiedän vaikka olisi jo mennyt. (Taatusti ainakin miehen sisaruksille.)

Ymmärrän sua täysin!

Itse sain kuulla lapseni suusta menneisyydestäni asioita, joita vain oma äitini on hänelle voinut kertoa. Asioita, jotka ovat todella tapahtuneet yli 10 vuotta sitten, ja jotka eivät ole lasten asioita.

On asioita, joita ei halua joidenkin ihmisten tietoon. Niin se vain on.

Sen minkä taakseen jättää sen edestään löytää, tuon vois sanoo monelle naikkoselle. Ei kannata jakaa sitä tavaraa ihan kuin markkinoilla... kyllä sen saa kuulla anopit ja muut muutakin kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja SuperIskä;23009710:
Sen minkä taakseen jättää sen edestään löytää, tuon vois sanoo monelle naikkoselle. Ei kannata jakaa sitä tavaraa ihan kuin markkinoilla... kyllä sen saa kuulla anopit ja muut muutakin kautta.

Miksi piti tuolla tavalla kirjoittaa? Ethän edes tiedä, mistä aapeellä on kyse. Täällä on todella pahansuopia ihmisiä. Sinä olet niistä yksi. Mukavaa kevään odotusta sinulle. Toivon, että aurinko tulee elämääsi.

Tästä vähän anoppi tarinaa. Vuodet tämän naisen kanssa ovat olleet monella tavalla värikkäitä ja kamaliakin juttuja tehnyt, mutta viimeisimpänä mielessä tämä.
Mun äidillä on mt ongelmia tullut nyt vanhemmalla iällä rankan eron jälkeen.
Miehen äiti ei voi mua sietää, sillä en ole sen sortin hunaja-pupu kuin hän olisi halunnut, uskon kyllä niinkin, ettei kukaan hänelle kelpaisi, enkä enää tässä iässä ala kenellekkään nöyristelemään turhanpäiten. Väleissä kyllä ollaan, mutta viileissä ja hänen puoleltaan, ei niin asiallisissakaan. Tämä anoppini on sen tyyppinen ihminen, että hautoo asioita ja varhaiseläkkeellä hänellä on aikaa ja energiaa vatvoa näitä asioita sitten koko suvun kanssa, omalta kannaltaan tietysti.
Anoppi ei ole ollut mieheni isän kanssa missään väleissä eronsa jälkeen, ja puhutaan jo reilusti yli kymmenestä vuodesta. Silti yhtäkkiä, lapsen saatuamme (kova pala anopille, jostain syystä, en ole vielä hiffannut että mistä) ovat taas alkaneet pitämään yhteyksiä tämän mieheni isän kanssa, jonka kanssa aina ennen olin ollut ihan ok väleissä.
Nyt anoppi on myrkyttänyt tämän miehen isän minua vastaan ihan täysin. Kuin tyhjästä alkoi tulla sähköposteja ja viestejä, siitä kuinka mieheni haluaa olla minun sukuani, eikä omaansa, ym. ihme höpinöitä.
Mieheni oli sitten mennyt kertomaan äidistäni omalleen. Sen jälkeen miehen alkoholisoitunut isä ja hänen äitinsä ovat haukkuneet minua hulluksi noita-akaksi, pipi-pääksi, ja ties miksi. Anoppi oli leikannut saksilla minun kuvani pois yhteisestä kuvastamme, joka oli kehyksissä! :D Sekava sepustus, mutta niin on tilannekkin ollut. Kaikki tämä tuli niin puun takaa, kuin voi tulla.

Yhteistyössä