Nyt se on todistettu: poliisit ovat vaimonhakkaajia:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Poliisien perheväkivalta puhuttaa Ruotsia
Keskiviikko 7.10.2009 klo 10.47
Ruotsalaispoliisien saamat rikossyytteet johtuvat useimmiten vapaa-ajan väkivallasta.

Lähes kolmasosa syytteistä koskee naisiin kohdistunutta väkivaltaa, käy ilmi ruotsalaislehti Dagens Nyheterin tekemästä selvityksestä.

Lehti on käynyt läpi poliiseja vastaan nostetut rikossyytteet vuosina 1998-2008. Tuona ajankohtana 48 poliisia on saanut syytteen törkeästä naisrauhan rikkomisesta tai vaimon, naisystävän tai entisen naisystävän pahoinpitelystä.

Toiseksi eniten syytteitä - kaikkiaan 30 - on nostettu poliisien tekemistä väkivaltarikoksista yleensä.

Ruotsin poliisiliitto myöntää, että tilanne on huolestuttava. Liiton varapuheenjohtaja pelkää, että tieto heikentää yleisön luottamusta poliisia kohtaan.

- Emme saa piilotella asiaa. Tämä keskustelu ei tietenkään ole hyväksi poliisille, ja olemme tietoisia siitä että se haittaa luottamusta meihin, Lillemor Mellin-Sving sanoo lehdelle.

Maan poliisihallitus vahvistaa, että myös poliisien saamat tuomiot tulevat useimmin naisiin kohdistuvasta väkivallasta.

Väkivalta ei aina johda erottamiseen

Carina Ohlsson Ruotsin naisten kriisiapukeskusten kattojärjestöstä huomauttaa, että heidän tiedossaan on useita tapauksia, joissa naisia pahoinpidellyt poliisi on saanut pitää työpaikkansa.

- Olen törmännyt jopa tapauksiin, joissa väkivallasta tuomittu on saanut tutkia samankaltaisia tapauksia. Se on tietysti täysin väärin. Jos itse turvautuu väkivaltaan, ei ole kykenevä arvioimaan muiden tekoja. Silloin ero virasta on ainoa vaihtoehto, Carina Ohlsson arvioi Dagens Nyheterille.

Koko väestön yleisimpiä rikoksia ovat liikennerikokset ja luvaton ajoneuvolla ajo, varkaudet ja näpistykset ja omaa käyttöä varten tehdyt huumerikokset. Pahoinpitelyt ovat tilastoissa yhdeksännellä sijalla ja naisiin kohdistuva väkivalta 13:nnella tilalla.

Ruotsissa on tarkoitus selvittää poliiseiksi opiskelevien asenteita ja arvoja. Samanlainen tutkimus tehdään myös Suomessa ja Norjassa. Ruotsissa tutkimusta ovat vauhdittaneet muun muassa useat viimeaikaiset paljastukset poliisin rasistisista asenteista.

STT

Ei saa yleistää,toki on paljon poliiseja jotka näin tekee tiedän ihan meidän tuttavapiiristäkin miten moni poliisi näin on tehnyt mutta esim ei mun mies ole koskaan hakannut eikä moni muukaan jotka tunnen.

No ei tuosta nyt sellaista päätelmää voi vetää että KAIKKI poliisit ovat vaimonhakkaajia. Muutenkin mä väittäisin että se on paljon yleisempää kaikissa ammateissa ja yhteiskuntaluokissa kuin yleensä luullaan/uskotaan.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No ei tuosta nyt sellaista päätelmää voi vetää että KAIKKI poliisit ovat vaimonhakkaajia. Muutenkin mä väittäisin että se on paljon yleisempää kaikissa ammateissa ja yhteiskuntaluokissa kuin yleensä luullaan/uskotaan.

Vaimon hakkaaminen yhtä kansalaisurheulua kuin vakuutuspetosten tekeminen? Ehkei kuitenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Vaimon hakkaaminen yhtä kansalaisurheulua kuin vakuutuspetosten tekeminen? Ehkei kuitenkaan.

No missä ihmeen kohtaa mä niin sanoin?

Tässä: quote="BKM"]Muutenkin mä väittäisin että se [=vaimon hakkaaminen] on paljon yleisempää kaikissa ammateissa ja yhteiskuntaluokissa kuin yleensä luullaan/uskotaan. [/quote]

Ei kukaan ole väittänytkään KAIKKIEN poliisien hakkaavan naisia, vaan et se on poliiseilla huomattavasti YLEISEMPÄÄ hakata naisia kuin ei-poliiseilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei kukaan ole väittänytkään KAIKKIEN poliisien hakkaavan naisia, vaan et se on poliiseilla huomattavasti YLEISEMPÄÄ hakata naisia kuin ei-poliiseilla.

no juuri tuossa ap:n otsikossahan niin väitetään!!

Se on kumma kun jotkut palstalaiset puolustelevat poliiseja aina. Vaikka kaahaavat lasten päälle autolla tai hakkaavat naisia niin silti se on ok joidenkin mielestä. Ei voi käsittää.

Tässä: quote="BKM"]Muutenkin mä väittäisin että se [=vaimon hakkaaminen] on paljon yleisempää kaikissa ammateissa ja yhteiskuntaluokissa kuin yleensä luullaan/uskotaan.

[/quote]

No sitten sä et osaa ikävä kyllä lukea. Mä sanoin että väittäisin että se on YLEISEMPÄÄ kuin yleensä luullaan. En että se on "yhtä kansalaisurheulua kuin vakuutuspetosten tekeminen".

ai miten niin ei ole? Otsikossahan lukee: Nyt se on todistettu: poliisit ovat vaimonhakkaajia:( Tuo kyllä nimenomaan viittaa poliiseihin yleensä,eli siis kaikkii poliiseihin. Jos ei halua tarkoittaa kaikkia poliiseja, niin otsikon olisi voinut muotoilla vaikka niin, että kolmasosa poliisien saamista syytteistä on nostettu lähisuhdeväkivallasta.

No sitten sä et osaa ikävä kyllä lukea. Mä sanoin että väittäisin että se on YLEISEMPÄÄ kuin yleensä luullaan. En että se on "yhtä kansalaisurheulua kuin vakuutuspetosten tekeminen".

Määritä: "YLEISEMPÄÄ kuin yleensä luullaan"

Määritä: "YLEISEMPÄÄ kuin yleensä luullaan"

Mä vaan väitän että se on yleisempää kuin mitä tilastot kertovat, tai mihin ihmiset ylipäänsä uskovat. Sitä varsin usein salaillaan niin pitkään kuin mahdollista. Siis tätä salailua tekevät myös ja nimenomaan uhritkin.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Jopa oli taas yleistys.

Poliiseilla yleisin syyte on naisten hakkaaminen. Normaalilla miehellä naisten hakkaaminen on vasta sijalla 13.

Tosi sankareita nuo poliisit.

Ja tämä perustuu mihin tilastoon? Entäs naispoliisit?

:attn: :attn: edelleen mikä tilasto nuo luvut määrittää?

Mä vaan väitän että se on yleisempää kuin mitä tilastot kertovat, tai mihin ihmiset ylipäänsä uskovat. Sitä varsin usein salaillaan niin pitkään kuin mahdollista. Siis tätä salailua tekevät myös ja nimenomaan uhritkin.

Just noin se menee vakuutuspetostenkin kanssa.

Jopa oli taas yleistys.

Poliiseilla yleisin syyte on naisten hakkaaminen. Normaalilla miehellä naisten hakkaaminen on vasta sijalla 13.

Lue se juttu :attn::attn::attn:

Jopa oli taas yleistys.

Lue se juttu :attn::attn::attn:

Eikö tuossa jutussa kerrottu ruotsalaista poliiseista? Ja missä kohtaa siinä mainittiin että poliisien yleisin syyte on naisten hakkaaminen? Siis kaikkien maailman poliisien? Taidat olla melkoinen yleistäjä :laugh: :laugh: Ja entä naispoliisit jos kerran kaikki poliisit hakkaa vaimojaan? Et miten on?
Edelleen olen sitä mieltä että otsikko on liian yleistävä.

Yhteistyössä