Nyt se pahin sitten toteutui, tytön 1-luokalle ei tule kumpaakaan kaveria ketä toivoi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näin juuri! Kouluun mennään opiskelemaan, välkällä ollaan kuitenkin yhdessä ja kotona avoimet ovet, tervetuloo vaan heti kun on välipala syöty ja läksyt tehty!

Samaa mieltä olen, meiän tulevan ekaluokkalaisen tytön paras kaveri menee toiseen kouluun kun tyttöni mutta ei se tyttöäni kovasti harmittanut kun sanoi tutustuvansa uusiin kavereihin koulussa ja vapaa ajalla sitten leikkii kuitenki kaverinsa kanssa.

[QUOTE="a p";28476291]15 poikaa ja 7 tyttöä joten 21...[/QUOTE]

Tällä alueella on noin paljon enemmän poikia. Kaikille kolmelle ekalle luokalle tuli tyttöjä paljon vähemmän. Kuulemma kakkosluokissa sama juttu. Kolmosissa sitten toiste päin.

Hyvä juttu tytöille sitten murkkuiässä kun riittää valinnanvaraa ;)

Toivotaan että tyttö ystävystyy näiden 4 uuden tytön kanssa. Kiva idea se mitä joku ehdotti että jo kesällä voisin pyytää uusia tyttöjä meille leikkimään. Näin taidan tehdä kun siellä luokassa kiersi lappu mihin sai merkata omat tiedot jos halusi antaa ne jakoon muille vanhemmille. Pyydän opelta siitä lapusta kopion tai sitten se laittaa sen varmasti Wilmaan.

Tosi outoa muuten näistä "paidasta ja pepusta" että kylläpä tytöt tuli mielellään mun tytön synttäreille, ja äidit esitti niin ystävällistä tuodessa/hakiessa. Mutta sitten mun tyttö ei saanut kutsua heidän synttäreille (oli aika pian mun tytön synttäreiden jälkeen). Eli heidän puolelta ei ole edes yritystä tutustuttaa meidän tyttöjä. Eipä paljon huvittanut eilen moikata niitä, olin niin kun en huomaisikaan...

Ja en todellakaan tytölle näytä/kerro mun harmistusta asiasta. Tyttö kysyi vaan että ai ne ja ne pääsi samalle luokalle. Sitten totesin että varmasti uusista tytöistä tulee hänelle kavereita.

Ja jos ei löydy niin toivottavasti uuden harrastuksen kautta löytyisi. Onneksi tytöllä on vapaa-ajalla pari kaveria ketkä vierailee vuoroin meillä ja mun tyttö heillä.

Kyllä niitä kavereita tulee. Meillä mennään eskariin eri paikkaan kuin tarhakaverit, mutta niinvain tutustumispäivänä huomattiin että tarhan uusi tyttö tulee samaan eskariin, ja hyvin yhdessä leikkivätkin kun tunsivat edes vähän toisiaan.

Mullakin aikanaan suuri pelko oli, että lapsiani kiusattaisiin koulussa tai he eivät saisi yhtään kaveria... Osoittautui vääräksi. Esikoinen aloitti koulun uudella paikkakunnalla ( oltuaan sitä ennenkin vain vuoden verran eskariporukan kanssa edelliselllä asuinpaikkakunnalla, kun pph:sta siirty eskariin), ja jo ekan viikon aikana löytyi kavereita. Toinen on aina ollut ujompi jännittäjä, joka kuitenkin jo eskarista löysi yhden parhaan kaverin, jonka kanssa ystävyys säilyi vaikka vasta yläasteella pääsivät samalle luokalle. Pelko pohjautui varmaan pitkälti omiin kokemuksiin kouluajoilta; onneksi lapset eivät ole vanhempiensa kopioita.

Siis hajotettiinko yhden eskariryhmän viisi tyttöä kolmelle eri luokalle? Minä ottaisin kyllä tuossa tilanteessa yhteyttä koulun rehtoriin ja suoraan pyytäisin siirtoa samalle luokalle vanhojen eskarikavereiden kanssa. Tässä vaiheessa asiaan voi vielä vaikuttaa.

Onhan se kiva, että saa tutustua uusiin kavereihin, mutta kyllä siinä koulun aloituksessa on kiva olla joku tuttu turvana ekoina päivinä. Ei se estä usien kavereiden saamista.

[QUOTE="vieras";28478321]Siis hajotettiinko yhden eskariryhmän viisi tyttöä kolmelle eri luokalle? Minä ottaisin kyllä tuossa tilanteessa yhteyttä koulun rehtoriin ja suoraan pyytäisin siirtoa samalle luokalle vanhojen eskarikavereiden kanssa. Tässä vaiheessa asiaan voi vielä vaikuttaa.

Onhan se kiva, että saa tutustua uusiin kavereihin, mutta kyllä siinä koulun aloituksessa on kiva olla joku tuttu turvana ekoina päivinä. Ei se estä usien kavereiden saamista.[/QUOTE]

Taisin selittää vähän huonosti. Nää 5 tyttöä jaettiin 2 eri luokkaan (kolmanteen ei mennyt meidän eskarista tyttöjä). Ihmettelen et jos 3 laitettiin kuitenkin samaan niin miksi mun tyttö laitettiin "paidan ja pepun" kanssa kolmenneksi kun he eivät ikinä leiki yhdessä!

Olisivat laittaneet näiden 2 muun tytön kanssa samaan kenen kanssa muutenkin nyt on leikkinyt eskarissa!!

Ope selitti että muutama lapsi "joutui" luokkaan ilman toivomaansa kaveria koska jos heitä olisi vaihtanut samaan niin sitten taas toisista luokista olisi pitänyt järjestää 2-3 lasta uusiksi, että näin päästiin helpoimmalla. Mun tyttö oli sitten yksi näistä muutamasta joka joutui ihan yksin. Mietityttää että onko nää 4 muutakin uutta 2 + 2 eli bestikset keskenään et mun tyttö se yks ylimääränen kaikkien kanssa.. aika näyttää..

Tämä ei liity nyt aloittajaan mitenkään, mutta moni äiti tuntuu ottavan sydämenasiakseen pyrkiä järjestämään lapselleen bestiksen tosi pienenä, ettei tämä jäisi porukoista syrjään. Siinä vähän niin kuin sahataan omaakin oksaa, kun epäsuorasti opetetaan lapselle että yhden ihmisen kanssa klikkiytyminen on sosiaalista menestystä.

Yhteistyössä