Nyt se sisko varmaan petty, mut toisaalta ihan sama.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siskojen lasten täti.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Siskojen lasten täti.

Vieras
Sisko pyys hoitaa täks päiväks lapsiaan. 2-ja 4-vuotiaita, jotka olis pitänyt hakee tarhasta ja hoitaa iltayheksään asti. Sitten kuitenkii äiti meni sinne.

Mua ei huvita mennä hoitaa sen lapsia, se ei johdu niistä ihanista muruista, ennemminkii siskosta. Etenkin se päiväkodista haku on erittäin ärsyttävää, kun yleensä ne hoitajat vaan tervehtii, eikä sano miten on päivä mennyt. Muutenkii se siskon käytös lapsiaan kohtaan on ärsyttävää. Huutaa niille, jos ne ei tottele, niin sit uhkailee tukkapöllyllä, joskus tarpeeks hermojen mennessä myös tukistaa. :( Viime talvena huus tytölle sillon 3v ja lopulta tukisti. Mä en kestänyt jäädä kattoo, se tyttö katto niin kärsivästi mua. Lähin kävelee sieltä kotiin. Oon sanonu niille siskon lapsille, että äiti on tosi, tosi tuhma, ku tukistaa. Sisko on sanonu myös 4-vuotiaalle, että jos et tottele, niin menet muualle asumaan.
Mä en tajua tota. 4-vuotiasta uhkailee tuolla tavalla. Jos ne ipanat riehuu/tappelee, kun mä oon siellä, niin sanon, että seuraavasta joutuu jäähylle. Yleensä se siinä vaiheessa loppuu.

Lisäks ärsyttää, kun pitää aina mennä linkulla sinne. Maksaa yli 3e yhteen suuntaan. Ja jos käyn niitten lasten kanssa vaikka mun luona linkulla, niin joudun kuitenkin ite omasta pussista sen nelivuotiaan matkan maksaa. Eikä siitä hoitamisesta mitään palkkaakaan saa. Kesällä tais jotain muistaakseni maksaakin, mut sillon hoidinkii 4päivää yhtäkyytiä niitä.

Sen jälkeen ku se viime talvena tukisteli niitä(en tiiä tukisteleeko enää), ni siitä lähtien en oo ollu sen luona yötä, paitsi silleen, että sisko ei oo ite ollu siellä. Eli oon ollu naperoidenkaa keskenään. En jotenki osaa olla luontevasti siskon seurassa. Ei meillä oo mitään puhuttavaa keskenään. Se kun joskus käy munkaa ruokakaupassa, niin sitten äitille arvostelee, että en osaa ostaa ruokaa. :o Mitäs mä sitten syön?! Kuitenkii esittää kaupassa niin mukavaa, sitten onkii tollanen susi. :s

Lisäks ku se viettää aikaansa lastensa isän kanssa, ei asu yhessä onneks enää. Mut monta iltaa viikossa se on siskon luona. On uhkaillut viiä lapset siskolta, uhannut henkeä kaikkee mahollista. Kuitenkii sisko vaan kattoo sitä. Ei aio hakee lähestymiskieltoo tms, ku ajattelee, ettei sitä kuitenkaan saa. Kattoo sitten kuitenkii kun lapset kärsii siitä isän käymisistä. 4-vee sano viikonloppuna mulle, ettei mene kotiin, jos isi on siellä. Kuulemma se isi vaan istuu tietokoneella ja huutaa äitille, sano nelivee.

Tiiän, että se on nyt suuttunut mulle/pettynyt muhun, mut niin mäkii sille. Varmasti olis perusteet hakee yksinhuoltajuutta, lähestymiskieltoo ja jotain, mut ei hae, kun ei usko saavansa niitä. Antaa sen jätkän sitten rauhassa tulla joka viikko kylään, lastensa hyvinvoinnin kustannuksella. :'(
Toivottavasti joku tajus jotain tästä sepustuksesta!

Mietin juuri yksi päivä mitä sinulle kuuluu :) Rekisteröityisit niin olisi helpompi tunnistaa :)

Mun mielestä (jos vaan jaksat) se on kuitenkin parempi jos olet siskon lasten kanssa. En tunne siskoasi, mutta voihan olla että on tosi äärirajoilla jaksamisen kanssa ja se sitten näkyy huutamisena, tiuskimisena jne. lapsille? Vaikkei siskosi muuten tajuaisi kiittää/antaa palkkaa hoitamisesta niin ainakin itse tiedostaisit sen että olet apuna ja tärkeä?

Mutta pakkohan ei ole hoitaa eikä pitää yhteyttä paljon.. Joskus sisarusten kesken välit vaan etääntyy eikä sille mitään voi jos ei ole mitään yhteistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;27681022:
Mietin juuri yksi päivä mitä sinulle kuuluu :) Rekisteröityisit niin olisi helpompi tunnistaa :)

Mun mielestä (jos vaan jaksat) se on kuitenkin parempi jos olet siskon lasten kanssa. En tunne siskoasi, mutta voihan olla että on tosi äärirajoilla jaksamisen kanssa ja se sitten näkyy huutamisena, tiuskimisena jne. lapsille? Vaikkei siskosi muuten tajuaisi kiittää/antaa palkkaa hoitamisesta niin ainakin itse tiedostaisit sen että olet apuna ja tärkeä?

Mutta pakkohan ei ole hoitaa eikä pitää yhteyttä paljon.. Joskus sisarusten kesken välit vaan etääntyy eikä sille mitään voi jos ei ole mitään yhteistä.

Kyllä mä muullon hoian niitä, otan yökylään ja hoian sillonkii kun sisko ei oo töissä, mut se siskon koti on jotenkii tosi ärsyttävä paikka. Ja kun joskus kun hoijin niitä, niin oli silleen, että siskon ex saattaa olla tulossa sinne sillon. Mut se just siinä on, kun mä en kato sitä lasten kärsimystä niitten isän takia, kun sisko päästää sen kotiinsa. Eikä sisko kuitenkaan halua, että hoian niitä mun luona. Soluasunnossa oli syynä se, että siellä asui muitakin. Nyt kun asun ykiössä, niin ei oo sanonut mitään syytä, mut kuitenkii sen luona pitäs hoitaa. En vaan halua olla siellä sen kämpässä. Ja muutenkii se on ärsyttävä esim eläimiäni kohtaan. Kuulemma mun kanilta tuli siskon pojalle myyräkuume ja sen takia sille tuli nefroottinen oireyhtymä.
Sillä on itellä niin helkkarin huonoja kokemuksia eläimistä, kiitos sen ex:n, että vihaa jokaista eläintä, jonka näkee. Ja syyttää kaikesta eläimiä..

[QUOTE="vieras";27680792]Mites sinulla muuten menee? Asutko nyt omillasi? Onko sinulla lemmikkisi luonasi?[/QUOTE]

Ihan jees menee. Pääsin lokakuus muuttaa pois solusta ja asun nyt yksiössä 2kissan ja kanin kanssa. Ja koulussakii oon, tosin sillon, kun polveltani sinne asti pääsen. Ortopedille pääsyä odotellen, mutta kun kestää ja kestää. Ens viikolla 3kk täynnä jonotusta. :o Samalla kun muutin yksiöön, niin pääsin eroon kammottavasta tukihenkilöstä. Onneks sitä ei tartte enää kestää sekuntiakaan, oli niin törkee ämmä, että huhuh! Availi kerran mun kirjeen ilman lupaa ja yhen kerran postista tulleen paketin, kun se meni vanhaan osoitteeseen. Ja muutenki sai kokoajan olla valituksia laittamassa sen pomolle. Enkä oo ainoo, joka siitä valitti.

Mut nyt sitä ei tartte onneks enää kestää, kun se vihdoin vaihtu.

Ootko enää äitisi kanssa väleissä..?

Toisaalta ymmärrän, että ainakin minusta on helpompaa jos joku tulee meille katsomaan lasta (lapselle tuttu paikka, omat lelut ympärillä ja muutenkin lapsiturvallinen-ympäristö) Mutta voithan sinä sanoa, että hoidat vain kotonasi mikäli siskosi tuo lapset sinulle? Jos ei hoitoapu kelpaa näillä ehdoilla niin ehkä sille ei sitten niin pakollista tarvetta ole..? (paitsi jos siskosi oli töissä, tuskin pääsee kesken työpäivän hakemaan hoidosta ja viemään lapsia sinulle)

Mutta miettisin sinuna että hoitaako niitä lapsia nyt sitten ollenkaan. Toisaalta se sinun vastentahtoinen asennekin on sellainen minkä lapset aistii, joten olisiko parempi että näkisit lapsia vain silloin tällöin, ilman että siihen sisältyy hoitoapua?

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;27681710:

Toisaalta ymmärrän, että ainakin minusta on helpompaa jos joku tulee meille katsomaan lasta (lapselle tuttu paikka, omat lelut ympärillä ja muutenkin lapsiturvallinen-ympäristö) Mutta voithan sinä sanoa, että hoidat vain kotonasi mikäli siskosi tuo lapset sinulle? Jos ei hoitoapu kelpaa näillä ehdoilla niin ehkä sille ei sitten niin pakollista tarvetta ole..? (paitsi jos siskosi oli töissä, tuskin pääsee kesken työpäivän hakemaan hoidosta ja viemään lapsia sinulle)

Mutta miettisin sinuna että hoitaako niitä lapsia nyt sitten ollenkaan. Toisaalta se sinun vastentahtoinen asennekin on sellainen minkä lapset aistii, joten olisiko parempi että näkisit lapsia vain silloin tällöin, ilman että siihen sisältyy hoitoapua?

Oon mä vielä äitin kanssa väleissä, tosin aika tulehtuneet välit. Teen mitä tahansa tai jätän tekemättä, niin tulee haukut. Nyttenkii oon sen luona, kun mun kotona ei oo vieläkään tietokonetta, ni tosi ärsyttävä siellä olla monta päivää ilman mitään tietoo mistään, kun ei oo nettiä. Lisäks täällä on pikkusiskon kissanpentu 9kk, joista noi ei enää välitä p*skan vertaa. Ei anna ruokaa, ei puhista hiekkistä. Mä tuun aina sen tänne ruokkimaan, se tulee aina mun luo kyöhnäämään, kun tietää, että annan sille ruokaa. Taian joku päivä tulla kuljetuskopin kera tänne ja ottaa sen mukaani. Sais ainakii säännöllisesti ruokaa. Mun kissa on siitä 2,5kk nuorempi, mut huomaa, että on saanut enemmän ruokaa, ainakii 2kertaa isompi. Heti kun niille kuukaus sitten tuli koiranpentu, niin toi kisuraukka jäi huomiotta! :'( Sisko ottaa sen syliinsä ja sit heittää sen lattiaan, kun kissa tarttuu kynsillä kiinni. Tosin potkii noita koiriaankii ihan yhtä lailla, silti äiti meni sen lankaan ja otti toisen koiran.

Oon monta kertaa miettinyt, että meen asuntooni, enkä enää vastaa kenellekään puhelimeen. Paitsi, että tukihenkilöllä ja isosiskolla on avaimet sinne. Kun jos vaihtaisin numeron äitin takia, niin eipä sitä vois antaa 2siskoista eikä iskälle. Äiti tutkii joskus niitten puhelimia ja varmaan sais sen numeronkii selville. Ainoastaan veljelle ja siskolle. Jos katon täällä sen luona tv:tä, sama olisko äänet oikeesti kovalla vai ei, niin sanoo, että laita pienemmälle, äläkä huudata sitä, ettei naapurit soita kyttiä. Äitin ja polven takia tuntuu vaan kaikki turhalta. Sais ees polven kuntoon, mut näköjään kestää siinäkin. Pari kertaa polvi mennyt niin kipeeks, ettei kärsi ollenkaan astua. Piti vessaan raahautua yhen jalan varassa.

Syksyn alussa kävin juttelee jollekii terv.hoitajalle jossakii paikassa. Kun sanoin jotain laitosajoista, niin sano, että "ei jutella niistä, kun ovat mennyttä, vaan jostain muusta." No, minkäköhän takia sinne sossu kehotti menemään. Just niitten asioitten jota tapahtu sillon. Muutenkii oli tosi ärsyttävä. Jotkin ihmiset on sellasia, ettei niille huvita puhua mitään. Nyt meen sinne uudestaan juttelee, mut ehkä siedettävämmälle ihmiselle. Ne samat jutut pyörii päässä kokoajan, varsinkii ton polven takia, kun ne sen aiheutti. Miten ne vois unohtaa, kun näköjään sen yhen mielestä pitäs.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;27681710:

Viime kesänä kun asuin solussa vielä, niin sanoin siskolle, että hoian vaan kotonani. Sille se ei sillon käynyt, (en hoitanu kesällä niitä sen työvuorojen aikaan ollenkaan sen luona, vaan äitin luona. Mut en tiiä käviskö nyt. Nyt on eri asia kun on sentään ees yksiö ja leikkikenttiä lähellä, eikä niillä siel tylsää olis, kun sais eläimiä hoitaa. Mut jos kävis, niin se menis silleen, että mä hakisin ne hoidosta, mentäs mun luo ja mentäs illemmalla niitten kotiin ja syöttäisin iltapalan ja laittaisin nukkumaan. Mut siinä sen luona olemisessa on melkein aina se uhka, että se lasten isä voi tulla sinne, siitä sekopäästä ei tiiä. Lapsetkii on paljon vapaammin muualla esim just mun äitin luona. Kotonaan kun kuuluu ääniä, niin heti ovat kysymässä "mikä tuo ääni on?"

Vkl:na löysin muhun liittyviä papereita lastenkoti-ajoilta kun äiti luki niitä. Tokas vaan, että jos me oltais annettu sossujen huostata sut, niin asuttaskohan me vielä ed.osoitteessa? Pitää mun syynä sitä, että sattuivat lentämään sieltä pihalle, ihan varmaan yksinään siellä huutelin. Montakii kertaa tuli varoitus sillon, kun en ees sinä päivänä siellä ollut. Mutta kun kerran syntipukki, aina syntipukki, niin siitä ei pääse koskaan eroon. Tota mäkii oon miettinyt, miksei se siihen suostunut? Ehkä se ei vaan vihannut mua sillon vielä niin paljoo. Jos nyt tällä hetkellä sossu kysyis sen mielipidettä, niin varmaan suostuis, mut onneks ei enää voi!!

[QUOTE="jookos";27682640]käy sääliksi noita elukoita, suotuttele niitä hankii niille parempi koti[/QUOTE]

Ei ne niistä luovu. Mä katon vähän aikaa tuota ja otan ainakii sen kissan luokseni. MInä kun sille oon eniten ruokaa ostanu ja kaikkee.

Yhteistyössä