Nyt suututtaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rätti-piika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rätti-piika

Vieras
Olenko vain katkeroitunut ja kateellinen kun en osaa iloita muiden vauva onnesta?
Lähes kaikki kaverini ovat saaneet jo muksun tai ovat raskaana. YHDELLÄKÄÄN näistä ei ole ammattipaperita hommattuna kun ovat jättäneet kesken raskauduttuaan tai heillä on lukio pohja. Osalla lapset ovat vahinkoja kostean baari illan jälkeen ja osa on kuitenkin ottanut lakanoiden väliin sen oman poikaystävän tai kihlatun.

Itse menin naimisiin viime kesänä ja ikää minulla ja miehelläni on 21 ja meillä molemmilla on koulut käytynä. Tosin minä vielä jatkan opintoja niin että saan toisenkin ammatti pätevyyden. Lapsi olisi enemmän kuin toivottu ja jokin aika sitten sainkin nauttia raskaudesta muutaman hassun viikon kunnes tuli kesken.

Yksikin ihanainen ihminen jaksaa väittää omaa esikoistaan vahingoksi! Minä vain en sitä usko kun kerran itse myöntää ettei pariskolla ole ollut minkään valtakunnan ehkäisyä yli puoleen vuoteen ja siinäkin välissä ehti tulla yksi keskenmeno!! Mikä vahinko se silloin on!!

"olet ihan lapsi vielä". Olen pärjännyt ilman vanhempiani siitä asti kun peruskoulun läpi pääsin. Ja jos minä olen lapsi niin mitähän nämä minua parhaimmillaan kolme vuotta nuoremmat äidit ovat?
Anoppikin jo utelee milloin lapsia teemme kun olemme jo aikuisia ihmisiä. Hänkin on jo mummi kun hänen tyttärensä sai esikoisensa 17 kesäsenä. Tunnen oman äitini kovin vanhaksi kun tämä on nyt 46 vanha.

No aika lapselliselta tollanen raivoominen kuulostaa. Jos oisit niin aikuinen kun luulet olevas, niin ehkä sulla ois vähän suvaitsevampi asenne ja kenties tajuisit, ettei oo sun asias arvostella toisten ihmisten asioita. :) Toki tavallaan ymmärrettävää, sulla on kova vauvakuume ja oot kateellinen kun muilla on jotain mitä sä haluat. Joka tapauksessa, reaktios on kuin hemmotellun pikkukakaran.

Alkuperäinen kirjoittaja Rätti.piika;29349917:
"olet ihan lapsi vielä". Olen pärjännyt ilman vanhempiani siitä asti kun peruskoulun läpi pääsin. Ja jos minä olen lapsi niin mitähän nämä minua parhaimmillaan kolme vuotta nuoremmat äidit ovat?
Anoppikin jo utelee milloin lapsia teemme kun olemme jo aikuisia ihmisiä. Hänkin on jo mummi kun hänen tyttärensä sai esikoisensa 17 kesäsenä. Tunnen oman äitini kovin vanhaksi kun tämä on nyt 46 vanha.

Nauttisit nyt kun olet nuori ja nätti. Onko se mieskään vielä tarpeellinen juttu tuossa iässä? vai onko tottelevainan ja mukava, tekee ruokaa ja siivoaa ?

Oliko tässä kouluttamattomuudessa nyt joku pointti?tekeekö se äideistä jollain tapaa erilaisia?tai se että on jopa kolme vuotta sinua nuorempia?olet itsekkin vielä hyvin nuori ja aikaa lasten teolle on vielä kauan.toki ymmärrän kuinka turhauttavaa on kun itse potee vauvakuumetta,eikä tärppää,ja ympärillä pyörii vaan vauvoja ja ystäviä raskausmahojen kanssa.kyllä se sinunkin aikasi vielä tulee.

Miksi suvaitsisin naisia jotka juo, polttaa vaihtavat miehiä kuin sukkia ja saavat sitä kautta lapsia? Pitäisikö minunkin Pyöriä pillu paljaana kylillä jos sitä kautta on paljon suvaitsevampaa tulla raskaaksi ja naureskella ihmisille joilla ei lapsia ole koska ovat koittaneet elää ihmisiksi ja joille ihmiset ihmetellen päivittelee kun ei lasta ole ja yli parikymppisiä ollaan. Kahdelta on lapsi otettu huostaan kun eivät ole osanneet huolta pitää. Omat vanhempani eivät jaksaneet minusta kiinnostua.. kunhan eroon pääsivät niin hyvä se. Että se siitä hemmotellusta... olisinkin niin olisi tuokin oikeutettua...

Tiedän kuinka pahalta tuntuu kun kaverit hommaa lapsia eikä itsellä tärppää :) Muttei siitä katkeroitua kannata. Minä olen saman ikäinen kuin sinä ja naimisissa myöskin. Itsellä keskenmeno takana mutta yritys jatkuu. Itsellä on niin pahat selkävaivat että lapsen teko on ajankohtainen jos niitä mielii saada mutta en silti pidä sitä "nyt, heti, kun muutkin saavat"- ajatteluna. Nauti ensimmäisistä avioliittosi vuosista ja ehkä kannattaisi keskustella myös vanhempiesi ja lähipiirisi kanssa ettei tuo katkeroituminen patoudu :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rätti-piika;29349969:
Miksi suvaitsisin naisia jotka juo, polttaa vaihtavat miehiä kuin sukkia ja saavat sitä kautta lapsia? Pitäisikö minunkin Pyöriä pillu paljaana kylillä jos sitä kautta on paljon suvaitsevampaa tulla raskaaksi ja naureskella ihmisille joilla ei lapsia ole koska ovat koittaneet elää ihmisiksi ja joille ihmiset ihmetellen päivittelee kun ei lasta ole ja yli parikymppisiä ollaan. Kahdelta on lapsi otettu huostaan kun eivät ole osanneet huolta pitää. Omat vanhempani eivät jaksaneet minusta kiinnostua.. kunhan eroon pääsivät niin hyvä se. Että se siitä hemmotellusta... olisinkin niin olisi tuokin oikeutettua...

Huh huh... Oot mun kanssa saman ikänen, enkä voi kuin ihmetella miten noin nuori voi olla jo noin katkeroitunut... :O Luulen, että sulla on joitain asioita käymättä läpi ja suosittelen käymään jutteleen jollekin. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Rätti-piika;29349874:
Olenko vain katkeroitunut ja kateellinen kun en osaa iloita muiden vauva onnesta?

Olet. Se, että muut saavat lapsia, ei ole mitenkään sinulta pois tai liity sinun raskaaksi tulemisen vaikeuksiin tai keskenmenoihin. Tuntuuhan se epäreilulta, mutta muille katkeroituminen ei auta sinun tilannettasi mitenkään.

Sitten kun sinä joskus saat vauvan, lähipiirissäsi saattaa olla ihmisiä, jotka kamppailevat lapsettomuusongelmien kanssa. Miltä tuntuisi, jos tietäisit, että ne jupisee katkerana selän takana, kun sun piti tulla raskaaksi, vaikka ikää on vasta niin vähän, parisuhdetta takana niin vähän tai jotain muuta, minkä vuoksi ne nyt kokisivatkaan olevansa sua "oikeutetumpia" lapseen? Etkö mielummin haluaisi, että he ovat onnellisia sun puolesta?

Herrajumala sä oot vasta 21!! Aloituksen perusteella vois luulla että sä oot lähempänä neljääkymmentä ja että olis OIKEASTI kiire tehdä niitä lapsia. Todellakin kannattaa käydä juttelemassa jollekin..

Lisätäkseni vielä ettei terapia ole häpeä :) Pyydä aviomiestäsi mukaan juttelemaan ihmisen kanssa joka on sitä varten :) Aina se kaikkein rakkain ei ole se parhain vaan joskus ihan ulkopuolinen voi auttaa parhaiten. Voin ihan kokemukssesta sanoa että se auttaa ja helpottaa oloa kun voi purkaa pahaa oloaan.

Yhteistyössä