NYT tää taas alkaa...Miten mä saan pidettyä hermot?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MintunKukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MintunKukka

Vieras
Mä en kauaa tämmöstä enään jaksa.
Mies on taas ilta/yövuorossa. (on yleensä aina)

Ja tämä lasten nukuttaminen on aina yhtä työlästä. Vaikka kuin olis selvät rutiinit ja kaikki. Mut sittenku pitää mennä sänkyyn ni se pelleily ja äidin kiusaaminen alkaa.
Lapset 4 ja 5v.
Pissattaa ja on nälkä ja ei nukuta ja kalatikalati ja vaikka mitä. Äitii!!!

ark. Ei! Siinä vaiheesa ko olen sata kertaa sanonu et hiljaa ja päät tyynyyn... ja kello alkaa olla kymmenen-ykstoista niin mä kilahan. Ei enään hermot pidä yhtään.
Ja minun on pakko saada illasta se oma tunti ihan itselle ja nauttia vaan omista ajatuksista.

:hug: Mä sanon aina iltapalalla et nyt syötte niin paljon et sängystä ei huudella enää nälkää. Hammaspesulla käsken juoda niin paljon ettei tarvii huudela janoa sängystä ja pissalla käynnin vahdin ja sanon et pissalle ei sänkyyn menon jälkeen enää tulla. Muutaman kerran varotan huutelusta ja höpöttämisestä jota sängystä kuuluu ja sit huudan "turpa kii!". Kaikki selittelyt on kokeiltu, lässyttäminen ei kertakaikkiaan vaan auta. Yhteen väliin jos höpötys ei lakannu niin toinen tuli istumaan eteiseen siksi aikaa et toinen nukahti, ei kauaa viittineet höpötellä kun eteisessä ei ollu kiva yksin istua.

Olisiko apua "tarra-taulusta".. Kiltisti kun käyvät nukkumaan, niin saavat aamulla tarran. Ja kun esim. kymmenen tarraa kerätty, niin saa jotain kivaa palkkiota.. Meillä auttanut ja sitten ei ole tarttenut tapella enään nukahtamisesta. Tyttö jo sen tietää, että kun osaa käyttäytyä nätisti, niin joskus ostetaan jotain kivaa. Yleensä ottaen kaikkiin asioihin tuo toiminut ja oppi on jäänyt sitten päähän ja sitä noudatetaan jatkossakin.

Kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä!

Alkuperäinen kirjoittaja muppe-78:
:hug: Mä sanon aina iltapalalla et nyt syötte niin paljon et sängystä ei huudella enää nälkää. Hammaspesulla käsken juoda niin paljon ettei tarvii huudela janoa sängystä ja pissalla käynnin vahdin ja sanon et pissalle ei sänkyyn menon jälkeen enää tulla. Muutaman kerran varotan huutelusta ja höpöttämisestä jota sängystä kuuluu ja sit huudan "turpa kii!". Kaikki selittelyt on kokeiltu, lässyttäminen ei kertakaikkiaan vaan auta. Yhteen väliin jos höpötys ei lakannu niin toinen tuli istumaan eteiseen siksi aikaa et toinen nukahti, ei kauaa viittineet höpötellä kun eteisessä ei ollu kiva yksin istua.

Täähän on kuin meillä =)

Mä vähän tuota palkitsemista vierastan, koska meillä meni aikoinaan vanhimman pojan kans se vähän höpöksi. Piti sit lopettaa. Rupes uhoamaan et jos en saa sitä ja sitä niin en ole kunnolla yms.
Jotenki mä en miellä et nukkumisesta pitäis palkita. Tosin jos rastin sais paperiin ja sit sen perusteella vaikka karkkipäivänä karkit niin hmmm..,. mietimpä asiaa.

Mut kärsivällisyyttä vaatii. Ja en anna sängystä tulla syömään ja juomaan. Vessassa saavat käydä sen yhden kerran.
Ja en joka ilta viitsi selitellä ei MIKSI?! ku se vaan on niin et nukkumaan on mentävä.

Yhteistyössä