Nyt tarttesin vähän apuva..(työasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ittnafele harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ittnafele harmaana

Vieras
Elikkäs, olen jo pitemmän aikaa etsinyt oman alan töitä ja nyt niitä vihdoin löytyi, 140km päästä..:( Tässä nyt mietiskelen, että onko tuo ihan mahoton matka, esim.jos junalla kulkis? Haluuisin niin kovasti sen työn, mutta toi työmatka hirvittä.
Ja sitten saako esim.kelalta tukea työmatkoihin?

työkaveri käy Tampereelta töissä täällä stadissa...junahan kulkee noin 1,5 h. Entiseen duunipaikkaan meni, siis saman kaupungin sisällä, yhteen suuntaan pari tuntia. Että suhteellinen kysymys.
Jos pääset kätevästi junalla, niin mikä ettei.

riippuu niin paljon ihmisestä millasen matkan jaksaa kulkee. Ite kuljen päivittäin 130 km (meno-paluu) ja vuoden jälkeen tökkäs ja en haluis enää jatkaa samassa paikassa. Verottajahan korvaa vaan 7000 ekuun asti kulut.

Alkuperäinen kirjoittaja ittnafele harmaana:
Elikkäs, olen jo pitemmän aikaa etsinyt oman alan töitä ja nyt niitä vihdoin löytyi, 140km päästä..:( Tässä nyt mietiskelen, että onko tuo ihan mahoton matka, esim.jos junalla kulkis? Haluuisin niin kovasti sen työn, mutta toi työmatka hirvittä.
Ja sitten saako esim.kelalta tukea työmatkoihin?

Miksi _ihmeessä_ Kela maksaisi työmatkoja ja mihinkähän lakipykälään moinen perustuisi? Miettikää nyt edes hetki, ennenkuin möläyttelette kaikkea typerää.

Vain siinä tapauksessa että työpaikka/koti on aseman vieressä ja työnantajalle sopii myös etätyö kotona tai junassa. Ja aikataulut menee sopivasti. Pidemmän päälle ihmiset ovat mukavuudenhaluisia :)

mun mies on käynyt kaksi vuotta kauempana töissä,matkaa 1h töihin ja tietty saman verran takasin.
Juna-aikataulut ei käy,koska sitten junalta pitäs odottaa bussia yli tunti että pääsee töihin jne,eli saa korvaukset oman auton käytöstä,siis vähentää verotuksessa.mutta eipä sekään kummoinen

onnistuuhan tuo (kokemuksesta) jos vaan jaksaa ajella. kovin usein julkisten vuorot ei pitkillä matkoilla käy enää työajan kanssa yhteen ja siksi hyvinkin korvataan (verotuksessa) oman auton käyttö.

Yhteistyössä