Nyt tarttisin teidän apua, muuten iskee paniikki: tuunaa Keittis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Olen 159 cm lyhyt, 69 kg lihava ja ikää ihan kohta 50 v. Kuulun siis siihen naistyyppiin, jota ei vaatesuunnittelijoille ole olemassakaan :| Mulla on sisäinen ja ulkoinen minä. Sisäinen minäni pitää vaatteista, jotka ovat tyyliä Indiska ja Indian Bazar. Ja niitä kaapista löytyykin. Ulkoinen minäni pukeutuu mieluiten harmaisiin vaatteisiin. Vaatteisiin, jotka ovat mukavia päällä, helppo pestä ja joista koiran kuraisen tassunjäljen saa kädellä huitaisemalla pois.

Mulla on pitkät, suorat hiukset. Meikkaan kerran kymmenessä vuodessa. Normaalisti pidän hiukset sykerönä kiinni jollain donitsilla tai vastaavalla ja tukkapannalla estän etuhiuksia valumasta silmien eteen.

Mutta nyt mulla on ongelma |O Firmassa on päätetty, että meidän messupaita on Marimekon sinivalkoraidallinen Jokapoika -paita, siis tämä:

15045_121_Jokapoika_xl.jpg

Marimekko on mun vaatemaustani kauempana kuin Halla-aho Thorsista. Mä en omista ensimmäistäkään tummansinistä vaatetta ja valkoistakin löytyy vain alusvaatteista :( Nyt mun pitäisi keksiä kahdeksi päiväksi (= yhteensä 16 tuntia) vaatteet ja asusteet, jotka sopii ton Marimekon paidan kanssa. Ja koska vaatteet on kertakäyttövaatteet, en ole halukas maksamaan - toi paita maksoi jo ihan riittävät 84 € - kovinkaan paljoa, ellen sitten pysty jollain tapaa hyödyntämään niitä vaatteita muulloinkin.

Kiertelin tänään kaupungilla enkä löytänyt yhtikäs mitään. En edes tummansinistä tukkapantaa. Tai no, sellaisen löysin, mutta siinä oli vekkuli rusetti ja aikani pantaa tutkittuani totesin, että sitä rusettia ei siitä siististi irti saa.

Mulla on tasan huominen aikaa kierrellä kaupoissa ja ylihuominen kirppiksillä. Mistä ihmeestä mun kannattaa lähteä etsimään ja mitä? Pääkaupunkiseudulla siis asun.

Ihan vaan mustat suorat housut?

Korviket ja kaulakoru samaa settiä, kullanväriset tois vähän hohtoa.

Tukka sileälle nutturalle ja meikkiä naamaan.

Karsea toi paita kyllä...

Pahan pistit,rehellisesti sanottuna tuo paita on karsea :/
Ainoa mitä tulee mieleeni kun olen myös tyyppiä intianbasaari plus yleensä mustat vaatteet,eli pitkät hameet on että musta kapea puolihame tai mustat suorat housut.

Mun mielestä ton kanssa kävis mustatkin asusteet eli mustat kengät, musta tukkapanta, jos nyt sellaisen haluat laittaa jne. Itse laittaisin varmaan valkoisen topin alle ja mustat legginsit, jos toi ois vähän pidempää sorttia? Mut jotkut muutkin mustat housut varmaan menis, oisko sulla sellasia?

kuten edellä, mustat suorat jhousut, tarpeeksi tyylikkäät, mutta sopivasti mukavat, koruja jos haluat tai laukkua, asustetta niin mustaa, kenkiä myöten, tumman harmaakin käy, jos mustaa vierastat! ;)

Laitat tuon paidan kanssa mustat siistit housut ja tyköistuvan mustan topin / t-paidan. Päällä pidät sitten tuota paitaa auki jakkuna. Vaikeahan tuohon on mitään koruja yhdistää, joku yksinkertainen kaulakoru + korvikset - tai ei mitään. Ja käyt vaikka kampaajalla ennen tapahtumaa.

Mustat suorat housut varmaan löytyy jostain kaapin perukoilta tai vaihtoehtoisesti hame ja sopivat kengät ja sukat. Paidan helma roikkumaan suorana alas. Pituus ja paino ei suoraan sano, sopisiko tuohon kirkkaan punainen kapea vyö vyötärölle, ei mitenkään kireälle, mutta asustamaan. Kaulaan kirkkaanpunainen pikkuhuivi tai sitten pidempi punainen huivi tukkapannaksi tai sitomaan ponnaria.

Mustia suoria housuja ei ole, ainoastaan liituraitahousut, mutta mustien suorien housujen löytyminen kaupasta ei liene ongelma. Hmm...miksiköhän mä vierastin mustia housuja...nyt kun katson tuota kuvaa, niin ehkä ne olisi ihan jees. Olisivat valinneet edes sen musta-valkoisen paidan :kieh:

Farkutkin käy tuon kanssa. Pakkelia vaan naamaan ja esim. hopeiset isot korvikset+kaulakoru ja pidät tosiaan ton karsean paidan auki ja alle laitat jonku siistin topin!

Tuon paidan kanssa ei sovi mikään. Sinuna laittaisin mustat housut ja näyttävät korut jotta tuo paita ei niin saisi huomiota. Hiukset löysälle nutturantapaiselle. Meikkaa itsesi niin että kasvot vievät huomion paidasta. (joo, tiedän että sinä et yleensä käytä meikkiä )
Tietenkin voit repäistä ja ajatella että jos pitää olla marimekkoa niin laitetaan sitten ja tehdä marimekon unikkohiuspannan...

Tuo paita on kyllä karsea, kuten marimekon tuotteet yleensäkin.

Menee tuo mustien kanssa, laitat mustan pannan ja donitsin ja vaikka mustan t-paidan/topin alle. On tuo sitten tosiaan niinkuin "uniformu" =) Ja hiukan meikkiä ja huulirasvaa/kiiltoa.

Mustat tai valkoiset housut ja kuten joku ehdottikin, alle toppi ja itse laittaisin valkoisen asua raikastamaan.
Hiuksiin satsaisin eli joku oikea kampaus, tukka kauniille nutturalle esim.
Eihän tuohon välttämättä koruja tarvitse, ainakaan mitään näyttäviä. Puiset vois olla hauskat!:D Jos siis saa olla..;)
Kasvoihin vähän aurinkopuuteria, huuliin kiiltoa, silmiin rajaukset, vaaleaa luomiväriä ja rajaukset niin hyvä on!

Yhteistyössä