nyt tarvian paaaljon apua kun aion tehdä ''harjoituskakun'' *KUVA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

auts

Aktiivinen jäsen
03.11.2004
6 895
0
36
eli teen harjoitus titnalle kakun..

1. kun teen pyörenän kakkupohjan miten saan sen halkaistua kaikki helpoimmin? 2 vai 3 osaan?

2. jos 3 osaan niin toiseen väliin laitan banaani kerma rahkaseosta mitäs toiseen?

3. mikä olisi hyvä kostutus aine?

4. ja sitten päällystän kakun sokerimassalla pitääkö se kiinnittää jotenkin?

5. sitten teen sokerimassata titinallen kun se takki on auki niin miten saan sen valkoisen siihen kivasti? vähän takin allekko?

6. mistä olisi hyvä tehdä kuorrutus reunoille? kermastako vai mistä? miten se pysyy sokerimassa päällä? vai laittaisinki vaan kakun päälle ympärille koristekuorrutuksen ja sitten sivuille vaikka kukkia, jos teen noin niin miten saan sen sokerimassan kuorrutuksen nätisti sieltä kakun alhaalta?

kiva jos joku voi auttaa :)

Kannattaa aloittaa helposta mallista jos et ole paljon kakkuja tehnyt. Voi kaulita sokerimassasta levyn siihen kakun päälle ja pursottaa reunoille kermavaahtoa ja sitten maalaat kuvan tai leikkaat paloja sokerimassata ja teet siitä sen Ti-ti nallen.

Riippuu ihan pohjan korkeudesta, tuleeko parempi kahteen vai kolmeen osaan leikattuna.

Itse laitan molempiin väleihin saman täytteen. Jos ei kelpaa, niin mango sopii banaanin kanssa.

Kostuta vaikka mangomehulla, banaanilimpparilla, tai spritellä.

Sokerimassan alle kannattaa laittaa sokerikreemi, hätätilassa kermakin käy.

Viidettä en käsitä.

Kuudetta en jaksa ymmärtää. Kerma ei pysy sokerimassan päällä nätisti, varsinkaan jos on runsaat pursotukset. Jos ei halua koko kakkua sokerimassalla päällystettynä, voi tehdä massakannen ja kermareunat, kuten monissa mun kakuissa, profiilissa linkki blogiin ja kuvia.

1. Veitsellä
2. vaikka samaa tai sitten mansikka-kerma-rahkaa
3. mehu, maito, sprite (mun suosikki, raikas!)
4. eikö se muuten pysy?
5. en osaa sanoa
6. laita liian pitkäksi ja leikkaa tasaiseksi.

No jos teet tavis pyöreeseen vuokaan esim 6 munan kakun(tai enemmän), niin sit se on parasta halkasta 3 osaan.

Toiseen väliin sopisi ehkä mansikkarahka tai mansikkasurvos+kerma tai vaikka joku suklaatäyte, tai voihan se olla samaakin kun toi. Lisää vaik mansikkahillon vielä.

Musta paras kostutus tulee vaniljasokerilla maustetulla maidolla, mutta makuasia. Mun mielestä limppareista yms tulee sellasta sokerilillua, maito tasapainottaa.

Sokerimassan alle esim voikreemi/sokericreme. sitä kun laittaa voi kakun tehdä ajoissa eikä ala kuorrute sulamaan ja vettymään,

vitosta en ymmärtänyt...

aiotko siis laittaa vaan päälle sokerimassan? sit voi pursotella reunat millä vaan. sokerimassa ja kerma kun on kosketuksissa paljonkin niin voi alkaa valua. esim suklaakerma ei ole niin märkää. jos päällystää koko kakun massalla niin reunan saa siistiksi harjoittelemalla...tietty just kukat yms koristeet pelastaa paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
1. Veitsellä
2. vaikka samaa tai sitten mansikka-kerma-rahkaa
3. mehu, maito, sprite (mun suosikki, raikas!)
4. eikö se muuten pysy?
5. en osaa sanoa
6. laita liian pitkäksi ja leikkaa tasaiseksi.

Sori, ymmärsin kuutoskohdan väärin. Onko pakko laittaa kermaa ollenkaan (ainakaan reunoille)?

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
eli teen harjoitus titnalle kakun..

1. kun teen pyörenän kakkupohjan miten saan sen halkaistua kaikki helpoimmin? 2 vai 3 osaan?

Helpompi kahteen osaan, mutta parempi kolmeen osaan ;)

2. jos 3 osaan niin toiseen väliin laitan banaani kerma rahkaseosta mitäs toiseen?

Mansikka sopii banaanin kanssa esimerkiksi.

3. mikä olisi hyvä kostutus aine?

Maito tai Sprite.

4. ja sitten päällystän kakun sokerimassalla pitääkö se kiinnittää jotenkin?

Sivele sokerimassan alle ohut kerros kermavaahtoa.

5. sitten teen sokerimassata titinallen kun se takki on auki niin miten saan sen valkoisen siihen kivasti? vähän takin allekko?

En ymmärtänyt selitystäsi...

6. mistä olisi hyvä tehdä kuorrutus reunoille? kermastako vai mistä? miten se pysyy sokerimassa päällä? vai laittaisinki vaan kakun päälle ympärille koristekuorrutuksen ja sitten sivuille vaikka kukkia, jos teen noin niin miten saan sen sokerimassan kuorrutuksen nätisti sieltä kakun alhaalta?

Kermasta saat kauniit reunat, mutta kerma ei pysty sokerimassan päällä, vaan liukuu pois lämmittyään hiukankin..... Itse päällystäisin koko kakun sokerimassalla ja leikkaisin alareunat esim. pizzapyörällä siistiksi. Helmaan voi myös laittaa sokerihelmiä, kukkia yms koristeita peitoksi. Yksi vaihtoehto on tehdä sokerimassasta kaksi "narua" jotka kieputtaa yhteen ja sitten kiertää helman peitoksi. Leipomiskaupoissa myydään myös erilaisia leikkureita, joilla saa kauniita reunanauhoja.

kiva jos joku voi auttaa :)

siis tarkoitus oli laittaa koko kakun päälle myös reunoille sokerimassa kuorrute niin voinko kakun päälle sen sokeri massan päälle laittaa kermaa? reunoille laitan kukkia mitä olen tehnyt sokerimassasta niin mikä siihen sopii liimaksi? sama kun teen kuorrutuksen päälle vielä sokerimassata titinallen täytyykö se kiinnittää jollain?

siis tarkoitus oli laittaa koko kakun päälle myös reunoille sokerimassa kuorrute niin voinko kakun päälle sen sokeri massan päälle laittaa kermaa? reunoille laitan kukkia mitä olen tehnyt sokerimassasta niin mikä siihen sopii liimaksi? sama kun teen kuorrutuksen päälle vielä sokerimassata titinallen täytyykö se kiinnittää jollain?

Ei kyllä kantsi laittaa kermaa sokerimassan päälle, alkaa sulaa. Liimaksi ja muutenkin spritsaukseen ja koristeluun sopii pikeeri eli tomusokerista ja munanvalkuaisesta tehty kuorrute, sellaista mitä laitetaan esim joulupipareihin, saa sita kaupasta valmiinakin.
Titinallea ei ole pakko kiinnittää millään jos pysyy itsekseen pystyssä eikä kakkua tarvi esim kuskata mihinkaan

Et voi laittaa kermaa sokerimassa päälle reunoille. Ei pysy.

Jos niiden kukkien pitää pysyä korkealla reinoilla, niin pikeeriä. Jos vaan alareunalla, niin kermavaahtokin käy. Tai sokerikreemi.

Ei tarvi kiinnittää kakun päällä olevaa koristetta.

niin mutta kun ajattelin tehdä sen illalla loppuun :) kun huomen aamunpäivällä pari kamua tulee maistiaisille sikäli mikäli siitä tulee mitään....

voitko vielä antaa vinkin millä saan sen sokerimassa ihan alhaalta tasaiseksi leikkaanko saksilla :D :ashamed:

niin mutta kun ajattelin tehdä sen illalla loppuun :) kun huomen aamunpäivällä pari kamua tulee maistiaisille sikäli mikäli siitä tulee mitään....

voitko vielä antaa vinkin millä saan sen sokerimassa ihan alhaalta tasaiseksi leikkaanko saksilla :D :ashamed:

No kerkeää se tasoittua kuitenkin hieman. Jos nyt täyttää ja illalla kumoaa ja kuorruttaa. Koristeita ei kyllä kannata vielä tänään ainakaan laittaa.
Eikä siinä kauaa mene jos aamulla myös kuorruttaa.

Se silitellään tasaiseksi ja sitten veitsellä tai pizzaleikkurilla ylimääräiset reunaa pitkin pois.

Laitahan sitten kuva valmiista kakusta. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:

No kerkeää se tasoittua kuitenkin hieman. Jos nyt täyttää ja illalla kumoaa ja kuorruttaa. Koristeita ei kyllä kannata vielä tänään ainakaan laittaa.
Eikä siinä kauaa mene jos aamulla myös kuorruttaa.

Se silitellään tasaiseksi ja sitten veitsellä tai pizzaleikkurilla ylimääräiset reunaa pitkin pois.

Laitahan sitten kuva valmiista kakusta. =)

kiitos paljon sinulle kun olet neuvonnut ja muille kanssa...
jos menee pahasti niin laitan kuvan sulle yyllä.. meneekö se jotenki pahaksi jos koristelen se tänään kun aamupäivällä paljon menoja niin nyt illalla pystyisin rauhassa :)

kiitos paljon sinulle kun olet neuvonnut ja muille kanssa...
jos menee pahasti niin laitan kuvan sulle yyllä.. meneekö se jotenki pahaksi jos koristelen se tänään kun aamupäivällä paljon menoja niin nyt illalla pystyisin rauhassa :)

Ei se pahaksi mene, mutta jos on siroja kukkia ym. niin voi olla että nappaa kosteutta jääkaapissa sen verran että lässähtää. Usein kehoitetaan säilyttämään sokerimassakakut jääkaapissa ilman kupua, ettei hikoile. Minä en kyllä noudata tätä, mutta kerron silti. :D

http://www.aijaa.com/v.php?i=6585131.jpg

tossa lopputulos kakusta... joo ja tiedän että paljon on vikaa mm alareunat, mutta mun mielestä hyvä ekakertalaiseksi

Oikein hyvä ensimmäiseksi kyllä. :flower:

Ei ne reunat ole täydellisiä aina pidempäänkään harjoitelleilla. Siitä vaan seuraavaa suunnittelemaan! =)

http://www.aijaa.com/v.php?i=6585131.jpg

tossa lopputulos kakusta... joo ja tiedän että paljon on vikaa mm alareunat, mutta mun mielestä hyvä ekakertalaiseksi

Miksi kun avaan linkin tulee ilmoitus hyökkäyssivusta tms? Onkos sun kakkus jotenkin hyökkäävä??

Yhteistyössä