Hae Anna.fi-sivustolta

NYT TARVISIN KIPERÄSTI APUA!

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä JOHANNA, 24.06.2013.

1. JOHANNA Vierailija

Elikkä löysimme noin 2 kuukautta sitten pienehkön koiran. Koira oli aivan kauttaaltaan mudan peittämä (koira pestiin neljäään kertaan), koiraa oli selkeästi aikaisemmin purtu suun alueelle. Kuonossa oli rupi ja mahassa vanhoja jo umpeen menneitä naarmuja. Koiran etu-sekä taka tassut ovat löysät ja kääntyneet selkeästi mahdollisesti huonon ruuan takia. Koiralta poistettiin neljä punkkia, jotka olivat todella tiukassa.
    Huomasi että koirasta ei ollu huolehdittu pitkiin aikoihin tai koira oli ollu monia kuukausia metsässä.

Ilmoitin löydöstä lähimpiin löytöeläinkoteihin ja poliisille. Mutta otin koiran luoksemme asumaan, ja se sopi löytöeläinkodille. Koira on todella hellyyden kipeä ja asettui muutamassa päivässä uuteen kotiinsa. Hän ei hauku ollenkaan.
    Laitoimme nettiin ilmoituksen löydetystä koirasta.
    Kukaan ei ole kysellyt tätä ihanuutta löytöeläinkodeista eikä poliiseilta. Netissä selailen aina kaikki kadonneet koirat ilmoitukset, mutta mitään ei löydy.

En ole vielä käyttänyt koiraa eläinlääkärissä, koska en ole kokenut sitä tarpeelliseksi. Koira on parantunut kaikesta muutamassa viikossa. Elikkä kysymys olisi siis tämä:
    Pitäisikö minun käydä eläinlääkärissä katsomassa onko koiralla siru (en tajunnut kun löysimme koiran). Mutten itse saa kuitenkaan "omistajan" (joka ei välitä koirastaan, kun ei ole etsinyt ollenkaan) tietoja kennelliitosta.
    Ja mitäs jos siltä löytyisikin siru ja omistaja, mutta koira joutuisi takaisin huonoon kotiin... Sillä on tällä hetkellä kaikki hyvin täällä maalla.
    Auttakaa mitä ten tämän asian kanssa..

Olen kiintynyt koiraan, todella paljon enkä haluaisi sille huonoa kotia, kun hänellä on nyt hyvä olla minun luonani. Kiitos avusta!

2. Harmi2 Vierailija

Pidä ihmeessä koira. Olet kuitenkin tehnyt työtä koiran omistajan löytämiseksi. Jos koirassa on siru, ei normaaleissa eläinlääkäritutkimuksissa sitä tarkisteta ellei heille ole tullut ilmoitusta kadonneesta koirasta. Eikä sinun tarvitse mitenkään selitellä koiran alkuperää eläinlääkärille. Itse suojelisin koiraa kaikin mahdollisin tavoin siltä, että se joutuisi taas huonosti kohdelluksi.

3. hmmm Vierailija

Kiperä juttu.Itse kyllä varmaan käyttäisin lääkärissä ja pyytäisin katsomaan onko sirua, voihan sitä vaikka sanoa että haluaa kokeilla toimiiko se.Kuitenkin asia jää kaivelemaan että onko sitä vaiko ei.
    Oletko madottanut koiran? Jos se on ollut hoitamatta pitkiä aikoja sekin on varmaan tekemättä ja samoin rokottaminen.

4. yrjänä. Vierailija

Jos kerran olet ilmoittanut asiasta löytöeläintaloon jo ajat sitten, eikä koiraa ole sieltä kyselty, niin hoida homma löytöeläintalon kanssa. Heillä on oikeus 15 vuorokauden jälkeen luovuttaa eläin eteenpäin, eli tässä tapauksessa sinulle. Saat siten asian virallisesti hoidettua, eikä sinun tarvitse asiasta enää huolta kantaa. Koira on silloin sinun.

5. Nanax Vierailija

Käyttäisin koiran eläinlääkärillä siruasian varmistamiseksi. Niin paljon on ollut lehdissä ja netissä juttuja varastetuista, eteenpäin myydyistä ja kymmenien kilometrien päähän joutuneista jne. koirista, että tahtoisin varmistaa asian. En kestäisi ajatusta, että jos koira on joutunut hukkateille jostakin syystä ja sen oma perhe kaipaisi sitä tietämättä koiran kohtaloa.

Voihan olla, että koira on ollut ihan kivassa perheessä ja kadonnut/varastettu tms. ja se on elänyt luonnon ja liikenteen armoilla jo pitkäänkin, mistä sen heikko kunto johtuu. Samoin puremajäljetkin voivat olla vaikkapa ketun tai supikoiran hampaista, mistäpä sen tietää.

Oli koiran onni, että löysit sen ja pidät siitä huolta. Jos siruasia ei selvitä mitään, niin sitten pitäisin koiran itselläni hyvällä omallatunnolla. Ilmoittelun ja tatuoinnin/sirun selvittelyn lisäksi tuskin mitään muuta on enää tehtävissä omistajan selvittämiseksi. Jos siruasia ei paljasta mitään, samalla eläinlääkäri voisi tsekata yleiskunnon ja antaa tarvittavat rokotukset. Madotus olisi myös hyvä hoitaa, olipa koira nyt kenen tahansa.

Tsemppiä koiralle ja sinulle.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri